Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nakoniec stále sa tu bavíme o tom isto. Ja ako technik budem stále tvrdiť, že Karosa má mnoho nevýhod, ktoré sa prejavujú inak ako nevýhody Ikarusu, ktoré tiež sú (nič nie je dokonalé).
AJ KEBY TEN FEKÁLNY PODNIK KÚPIL XXX NOVÝCH TUTI-FRUTI NAJDRAHŠÍCH AUTOBUSOV, ČO BY BOLI, AJTAK BY SA ZACHVÍĽU ROZPADLI, TAKŽE O ČOM TO JE????
Kami> Čím sa líši nová generácia Karosy od tej "starej"???
Martin> Plne súhlasím s tým, že ide o údržbu. V Prahe si nemáte na čo sťažovať, ale ja dávam do kontrastu neudržiavané 280 a neudržiavané Karosy. Bohužiaľ, 280 toho vydržia určite viacej. Na radu 900 sa pozerám dosť skepticky. Nejde prakticky o nič nové, iba o šikovný zásah do starej konštrukcie. Na koncového zákazníka to iste zaberie, ale v konečnom dôsledku je to to isté a celá tá konštrukcia je takisto rozpadávajúca sa, ako rada 700. O tom, že Citybus je omnoho lepší, ako 412 sa nebudem hádať, pretože 412 je dosť na hovno. Ja som sa viezol ale napríklad Solarisom, alebo aj 21Trkou a to je o úplne niečom inom, takže v princípe súhlasím, že 412ky v takom stave, ako jazdia napr. u nás sú šmejdy. Rovnako tu však platí, že by stačila ruka šikovného človeka, a pretvoril by 412ku na nepoznanie. V Ikaruse sa totižto nenaučili to, ako urobiť vozidlo príťažlivé aj pre širokú verejnosť.

Takže.... Aj s Karosami sa to dá, ale musí byť dokonalá údržba (inak sa to rozpadne), dokonalé cesty (bohužiaľ, konštrukčné riešenie Karosy nie je na offroady) a hlavne dokonalá hustota spojov (ani kapacitne na tom Karosa nie je najlepšie)

Zhrnutie: Ak mi kúpia 500 nových Karôs B9xx, ktoré budú jazdiť s intervalom 2 min. a budú mať údržbu ako sa patrí, nepoviem ani slovo.......
tr3mp> na schodoch sa nestoji a takisto sa neopriera o dvere...
Si: svedci to o tom, ze Renault si Karosu kupil, je to jeho fabrika, tak si to vie zariadit. Ale pokial tam dal svoje meno (a na zapad to ide urcite po jeho znackou) tak si snad nechce po... nie ?

Martin: takmer niet co dodat. Co zmoze udrzba nazorne ukazuje BBDS. Na buchajuce a samootvaracie (Karosa), otvoreniavzdorne (Ikarus) dvere si pamatam len ako pozostatky komunizmu. Podobne je to s deravou podlahou. Kym dvere sa mozu pokazit, prepadavajuca podlaha, ci zlomene ramy (v spatnom zrkadle sa Ti kruti cely autobus) to je jedine vec udrzby. Nie je to peniazmi. Az kym BBDS nedostala v 1997 konecne investicne dotacie aj od statu, busy sa kadejako skladali, a shladuvali ojazdeniny po celej CSFR.
Nova generacia Karosy uz nastupuje. Uz jazdia primestske C954, mestske maju prist az buduci rok, aj ked neviem ci budu len odvodeninou terajsich 930/940, alebo nieco viac.
Ak sa podari, nejake info dam na svoju stranku v pondelok.
d3k0: kedze na cislo co na teba mam sa ti neviem dovolat a na cisle z ktoreho si mi posielal SMS to tiez nikto neberie, tak ti nechavam odkaz touto cestou: piatok principialne mozny je, ale potrebujem vediet presnejsie kedy. Preto mi daj plz vediet kam sa ti mozem ozvat alebo mi zavolaj rovno ty :-))
Spectre:Je zajímavé, že u nás v Praze se ty Karosy nerozpadají. Je to totiž o údržbě. O tom, jak je to s Karosou v. Ikarus jsem sem psal. Proč Ikarus investoval mnohamilionové investice do nových vozů 400, když málem zkrachoval? Já ti odpovím, chtěl udělat díru do světa. Naopak Karosa inovovala své staré autobusy a začala vyrábět nízkopodlažní autobusy podle francouzské koncepce. Byla to jediná možnost, jak dovézt podnik do takových zisků, jako jsou ve Vysokém Mýtě. Dělníkům v Mýtě se vyplácí nadprůměrné mzdy, Karosa vyváží 600 autobusů ročně na západ a nízkopodlažním autobusům Citybus nemá šanci 412 konkurovat. Uznávám, že řada 415 a 435 je
modernější než B900, ale za jakou cenu? Stovky propuštěných zaměstnanců a polorozpadlý podnik. V 80. letech vyráběl Ikarus 12 000 autobusů ročně a dnes? Karosa nechala Ikarus za zády, díky šikovnému prodeji na západ a chytrým manžerům. Nemyslím si, že
Karosa je špatná. Avšak za pár let až se začnou vyrábět nové linkové autobusy uvidíme.
Zrebec: Uz som nebol na nete...

Turbo: Ja Karosy, Ikarusy a TAMy nevidim cierno-bielo. Kazdy voz ma svoje vyhody aj nevyhody.

Si: Ja som sice tiez videl nejeden rozpadnuty Ikarus, ale ovela viac Karos - naposledy napr. 2106 (bol som v nej so Spectrem a Petom Durajom a po nastupeni sa podomnou podlaha nahle prepadla... A to vazim len nejakych 60 kg... A to este nehovorim o vraku s ev. c. 3181. Na druhej strane rovnako stare klbove Karosy su zvonka menej hrdzave ako Ikarusy, o Tam-Busoch nehovoriac (cest vynimkam, ktore boli x rokov odstavene). Jedna vec su vsak hrdzave vonkajsie plechy, ktore sa daju vymenit a druha vec je chora konstrukcia...
Doktor:
500-ku som pred chvilou videl ist manipulacne po Tr. SNP, ale vraj uz jazdila.

A co je s Vami? (v novembri sme sa mali stretnut...)
Dnes rano nesli do Ruzinova elektricky. 1. svedok moj spoluziak: Na herlianskej stalo asi 10 elektriciek a policia. 2. svedok Si: Chodila nahradna doprava 3. svedok Ja: Som videl i283 na 9,b741 na 93 namiesto 14!!!! Mala len jednu tabulku s x14.. Pofotil som zopar veci vdaka Sickovi...
mne neda, aby som nezopakoval to, co sa mi raz davnejsie stalo v kratkej karose, este ked nocak chodil z mlynskej doliny cez kramare. pri stupani do kopca som stal na schodoch, nejako som sa oprel o dvere a dvere sa veselo otvorili (pocas jazdy). nastastie som sa drzal. okrem toho sa este z toho autobusu pocas jazdy zacalo dymit ale nakoniec to nejako vysiel. tym samozrejme len hodnotim svoje konkretne skusenosti, hodnotit konstrukciu a pod. nemozem, pretoze tomu nerozumiem.
Hmm no neviem, ale rozpadnuty ikarus na ceste som uz videl, karosu nie... a okrem toho, karosy behaju po celej europe, vedia predat svoje vozy aj v zapadnej europe, co sa akosik ikarusu nedari. Nesvedci to nahodou o niecom ?
!!!Poďme do Ikarusoch a zrovnajme Vysoké Mýto so zemou!!!
Preboha v Karose sa vozíš ako dobytok tak isto, len to vyzerá menej tankisticky a tak to nepôsobí. Inak je to úplne jedno.....
Beus> To s tými tlačítkami na výhybky môže byť aj tým, že ono je defaultne (viď. nové 15TrM) umiestnené tak viac v zadu a vodiči sú asi natoľko pohodlní, že sa imm tam nechce naťahovať ruku. Inak nie je to jedno??? Buďme radi, že vrbust výhybky ešte vôbec fungujú!!! Radšej prehadzovať pedálom, ako vôbec neprehadzovať, lebo napr. povestná výhybka z Trnka na Miletičku nikdy nefungovala normálne (tú novú myslím). Snáď to bude výnimka, ktorá potvrzduje pravidlo, ale už v tejto chvíli je mi jasné, aká hovadina je vlastne táto veta.
Spectre> no ano, ale komfort cestovania = 0 🙂
tbc> Avšak v tanku iste nadobudneš óóóveľa óóóveľa väčší pocit celkového bezpečia 🙂
Spectre> az na to ze ked idem v I 280 tak sa citim ako v tanku alebo niecom takom, oproti karose v ktorej je relativne klud 🙂
Len pre doplnenie: Jediný šrot, ktorý mi kedy pripomenul Karosu bola električka RT6 (tiež sa ide rozpadnúť za jazdy). Inak sú všetky typy vysoko nad Karosou - a to platí aj pre rad 9xx, lebo konštrukčne máme do činenia s tým istý vozom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.