Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Spectre:Je zajímavé, že u nás v Praze se ty Karosy nerozpadají. Je to totiž o údržbě. O tom, jak je to s Karosou v. Ikarus jsem sem psal. Proč Ikarus investoval mnohamilionové investice do nových vozů 400, když málem zkrachoval? Já ti odpovím, chtěl udělat díru do světa. Naopak Karosa inovovala své staré autobusy a začala vyrábět nízkopodlažní autobusy podle francouzské koncepce. Byla to jediná možnost, jak dovézt podnik do takových zisků, jako jsou ve Vysokém Mýtě. Dělníkům v Mýtě se vyplácí nadprůměrné mzdy, Karosa vyváží 600 autobusů ročně na západ a nízkopodlažním autobusům Citybus nemá šanci 412 konkurovat. Uznávám, že řada 415 a 435 je
modernější než B900, ale za jakou cenu? Stovky propuštěných zaměstnanců a polorozpadlý podnik. V 80. letech vyráběl Ikarus 12 000 autobusů ročně a dnes? Karosa nechala Ikarus za zády, díky šikovnému prodeji na západ a chytrým manžerům. Nemyslím si, že
Karosa je špatná. Avšak za pár let až se začnou vyrábět nové linkové autobusy uvidíme.
Zrebec: Uz som nebol na nete...

Turbo: Ja Karosy, Ikarusy a TAMy nevidim cierno-bielo. Kazdy voz ma svoje vyhody aj nevyhody.

Si: Ja som sice tiez videl nejeden rozpadnuty Ikarus, ale ovela viac Karos - naposledy napr. 2106 (bol som v nej so Spectrem a Petom Durajom a po nastupeni sa podomnou podlaha nahle prepadla... A to vazim len nejakych 60 kg... A to este nehovorim o vraku s ev. c. 3181. Na druhej strane rovnako stare klbove Karosy su zvonka menej hrdzave ako Ikarusy, o Tam-Busoch nehovoriac (cest vynimkam, ktore boli x rokov odstavene). Jedna vec su vsak hrdzave vonkajsie plechy, ktore sa daju vymenit a druha vec je chora konstrukcia...
Doktor:
500-ku som pred chvilou videl ist manipulacne po Tr. SNP, ale vraj uz jazdila.

A co je s Vami? (v novembri sme sa mali stretnut...)
Dnes rano nesli do Ruzinova elektricky. 1. svedok moj spoluziak: Na herlianskej stalo asi 10 elektriciek a policia. 2. svedok Si: Chodila nahradna doprava 3. svedok Ja: Som videl i283 na 9,b741 na 93 namiesto 14!!!! Mala len jednu tabulku s x14.. Pofotil som zopar veci vdaka Sickovi...
mne neda, aby som nezopakoval to, co sa mi raz davnejsie stalo v kratkej karose, este ked nocak chodil z mlynskej doliny cez kramare. pri stupani do kopca som stal na schodoch, nejako som sa oprel o dvere a dvere sa veselo otvorili (pocas jazdy). nastastie som sa drzal. okrem toho sa este z toho autobusu pocas jazdy zacalo dymit ale nakoniec to nejako vysiel. tym samozrejme len hodnotim svoje konkretne skusenosti, hodnotit konstrukciu a pod. nemozem, pretoze tomu nerozumiem.
Hmm no neviem, ale rozpadnuty ikarus na ceste som uz videl, karosu nie... a okrem toho, karosy behaju po celej europe, vedia predat svoje vozy aj v zapadnej europe, co sa akosik ikarusu nedari. Nesvedci to nahodou o niecom ?
!!!Poďme do Ikarusoch a zrovnajme Vysoké Mýto so zemou!!!
Preboha v Karose sa vozíš ako dobytok tak isto, len to vyzerá menej tankisticky a tak to nepôsobí. Inak je to úplne jedno.....
Beus> To s tými tlačítkami na výhybky môže byť aj tým, že ono je defaultne (viď. nové 15TrM) umiestnené tak viac v zadu a vodiči sú asi natoľko pohodlní, že sa imm tam nechce naťahovať ruku. Inak nie je to jedno??? Buďme radi, že vrbust výhybky ešte vôbec fungujú!!! Radšej prehadzovať pedálom, ako vôbec neprehadzovať, lebo napr. povestná výhybka z Trnka na Miletičku nikdy nefungovala normálne (tú novú myslím). Snáď to bude výnimka, ktorá potvrzduje pravidlo, ale už v tejto chvíli je mi jasné, aká hovadina je vlastne táto veta.
Spectre> no ano, ale komfort cestovania = 0 🙂
tbc> Avšak v tanku iste nadobudneš óóóveľa óóóveľa väčší pocit celkového bezpečia 🙂
Spectre> az na to ze ked idem v I 280 tak sa citim ako v tanku alebo niecom takom, oproti karose v ktorej je relativne klud 🙂
Len pre doplnenie: Jediný šrot, ktorý mi kedy pripomenul Karosu bola električka RT6 (tiež sa ide rozpadnúť za jazdy). Inak sú všetky typy vysoko nad Karosou - a to platí aj pre rad 9xx, lebo konštrukčne máme do činenia s tým istý vozom.
Doktor> U Karosy nejde ani o bezpečnosť. U nás máme napríklad krátke B732 a cca. rovnako staré Ik280. Ik280 síce trochu hrdzavejú, ale inak držia pokope a sú také "celistvejšie", oproti tomu, keď idem v Karose, mám pocit, že sa to ide rozpadnúť na sračky (pardón za ten výraz). A o tomto je kvalita Karosy.....
ceco> a videl si hlavnu stranku imhd? 🙂
Katusina luka je v Blave vedla Lamacskeho McDo***
Doktor, mame tu hotel kyjev, ale neopovaz sa mu nieco spravit, na jeho streche mam totiz default gw (ked idem z domu:-))
Ozyvam sa po kratkej odmlke a ak dovolite budem reagovat na prispevky od konca:
Karosa&co.-Co sa tyka klbovich karos vsetci dobre vieme ze rad 9xx je postaveny na koncepcii 7xx,cize ziadne zazraky neocakavajme.Niekto (zabudol som kto ale musi mi odpustit) tu napisal ze nadrz sa nachadza v prednej casti a motor v zadnej casti co bolo podla dotycneho konstrukcne najnebezpecnejsie riesenie.Povedzme si celkom otvorene ze ziadna povodna znacka autobusov z postkomunistickych krajin nie je idealna.Rad 7xx bol konstruovany este podla "socialistickych" noriem ktore na nasu bezpecnost velky ohlad nebrali(vid.vytahy).Napriek tomu sa aj tento konstrukcny celok rozhodne da zabezpecit tak aby splnal uz normi SR ci EU.
Doprava do Auparku:No,neviem sice co ste ocakavali ale je to doprava zadarmo a ja som v zivote nevidel dopravu ktora by bola aspon trochu kulturna a zaroven zadarmo.V Kosiciach sice aupark nemame ale zato doprava do isteho nemenovaneho OD je tiez zadarmo a jazdia na nej asi tie najzhnitejsie a zaroven najrozpadnutejsie karosy 732 ake som vobec kedy videl a to je uz co povedat.
Andy-nakoniec aj autobusy maju dva brzdove okruhy.
a nejaky hotel Kyjev je v Bratislave tiez?
Vladimir-co je s e.c.500?
Doplnenie mojho predchadzajuceho: prave som sa bol dozvedel od Sicka, ze tie tlacitka maju uz vsetky 14Tr-ky doinstalovane uz par rokov, je to kdesi na lavom bocnom paneli take hranate, ale nemylil som sa, ze kazdy voz to ma inde :))
Ak teda vodic prestavuje vyhybku sucasnym statim na jazde a mechanickej brzde, moze to byt z dvoch dovodov - zvyk, alebo nefungujuci vyhybkovy odpor/odpalena poistka 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.