Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #37805:
neviem ci ju muselo obuchat. Ostal stat v strednom pruhu, takze asi ju len tahal.
Mylis sa, mylis sa, a este raz sa mylis 😉
Mrtvy muz: Na poslednych T6 je sice radic Schaltbau, na ktorom treba mat stlacenu paku, ale T6 prvych dvoch serii nikdy ziadneho mrtveho muza nemali, ani bratislavske, ani ziadne ine, to az po tej nestastnej jazde 7927-28 ktosi mudry vymyslel, ze pedal zvonceka je zbytocny luxus, a dal to poprerabat na mrtveho muza. Ze to zapojili tak, ze sa to sprava prinajmensom velmi divne (spociatku ani len cuvat zo zadneho panela neslo kvoli tomu), je nepodstatne... ?

Blokovanie rozjazdu pri otvorenych dverach: Pokial viem, z busov ho maju Ik4xx a SORy, a tusim uz ziadne ine. Jasne ze to musi byt (pre pripad poruchy/cohokolvek) vypinatelne. Blokuje to tym sposobom, ze kym sa dvere nezavru, neodbrzdi.

Ochrana proti privretiu: Ze by ju mali aj Ikarusy, a vobec vozy s pneumatickym pohonom, o takom nic neviem, ale mozem sa mylit. Elektricky ju maju uplne vsetky, ktore maju nove procesorom riadene pohony dveri. Cize vsetkymi T6 pocnuc (na starych boli totiz uz davno tie povodne pohony komplet povyhadzovane a nahradene novymi), pokracujuc vsetkymi krasnanskymi TV8 (niektore este nie, ale vymena pohonov na tychto vozoch prave prebieha), takisto vsetkymi jurackymi generalkami (aj 73xx a 7715), a konciac K2S-kami.
Ina vec je ta, ze (najma sa to tyka platnovych dveri) tie gumy su dost hrube, dost pruzne, a tvrde zaroven, takze nech ten pohon nastavis akokolvek citlivo, tensiu ruku nie je problem do tych dveri privriet, a nevyvlecies ju odtial. Tiez je otazne nastavenie citlivosti tejto ochrany, pretoze si nemozes dovolit nastavit to tak citlivo, aby sa ti na kazdej zastavke tie dvere zavreli na 2.-3. pokus, nejaky odpor tie dvere musia vediet prekonat. A ak nahodou Ik4xx takuto ochranu tiez maju, tak tiez su na tych dverach tie gumy dost siroke na to, aby si privretu ruku nemali sancu vsimnut.

O blokovani dveri som uz kdesi davnejsie pisal (precitaj si #27921), zhrniem to tak, ze na starych K2 (a aj T3) to nie "mame vyriesene", ale konstrukter vyzbroje to vyriesil, a to tak, ze kym su otvorene dvere, nezapne LS a neodbrzdi voz, ak sa roztiahnu za jazdy, tak len rozopne LS, a inac to za jazdy dvere otvorit nedovoli. Takze s pohybom voza to suvisi 😉
Reakcia na: BMko #37819:
Pokial viem tak v krasnanoch mate blokovanie dveri na kachnach originalne vyriesene tak, ze to nesuvisi s pohybom vozidla, ale otvorene dvere vypnu vodicovi jazdu. Ci je to tak aj na T3 netusim
Reakcia na: Emo #37822:
Blokovanie rozjazdu je jedna vec... Ik4xx maju aj blokovanie proti privretiu vlcaka (myslim ze to maju aj K2S a T6 s platnovymi dverami)
Reakcia na: Bigmac #37817:
Nebolo??? Ved v prvych seriach je to na pedal a v poslednej je taky ten kontroler, kde treba drzat namacknutu paku, nie?
Reakcia na: Z #37779:
Alebo ďalšie riešenie je takéto: postaviť tam policajtov (na každú stranu cesty aspoň jedného) a nech pekne krásne vyberajú pokuty od tých riskujúcich chodcov, nech sa konečne naučia, že toto sa robiť nemá.
Reakcia na: Peter #37795:
Prečo nie? ?
Reakcia na: Andy #37799:
To s tým blokovaním rozjazdu je možné : dnes jeden ik435 na L95 normálne otváral/zatvaral za jazdy. Neviem, či to mal pokazené alebo naschvál vypnuté.
Reakcia na: BMko #37819:
Už som dva videl aj K2S s ľudmi s otvorenými dverami v rýchlosti asi 40 km/h.. 🙂
Reakcia na: TeBeCe #37815:
"Predpokladám, že v budúcosti sa presadí nielen metro, ale aj autobusy na pohon zemným plynom." To je z ktorého roku? Veď metro už definitívne nebude a plyňáky už nejaký ten čas jazdia.
Reakcia na: Andy #37799:
Blok dveri ti pri urcitej vzdialenosti nefunguje, ak mozem podotknut. jediny blok dvery funguje na elektrickach a 21cke. Zbytok mozte snivat.
Reakcia na: BMko #37797:
12 rocneho
co to trepes za sprostosti? Aky mrtvy muz? Vsak tam (v T6A5) nikdy nic take nebolo.
Výťah v podchode pri ŽST Petržalka zničili vandali http://www.petrzalskenoviny.sk/sidl1.php ? ?
Reakcia na: Andy #37814:
pridam aj ja daco 🙂

Plynofikácia autobusov v DPB, a. s.
– doterajšie skúsenosti a perspektívy
http://atpjournal.sk/casopisy/atp_99/atp9/plynofikacia.htm

Modernizácia MHD v hlavnom meste v rámci možností
http://atpjournal.sk/casopisy/atp_99/atp9/modernizacia.htm
Reakcia na: tr3mp #37790:
Bol som tam pozriet, o doprave sa povedalo pomerne malo,

ale aspon par veci:

- nosny system bude kolajove vozidlo (doteraz nerozhodnute akeho typu)
- prepojenie nosneho systemu s regionalnou zeleznicou je daleky vyhlad
- najvacsie oblasti pre novu vystavbu: Petrzalka - juh (oblast pod Janikovym Dvorom a nad Jarovcami), Lamacska brana (priestor medzi Lamacom, Dubravkou, Zahorskou a Devinskou)
- v sucasnosti je v BA trvalo pritomnych (teda nielen obyvatelov) cca 600-650 tisic ludi, z toho 140 tis. dochadza a 20 tisic je tu na sezonnych pracach (?asi stavbari)... demograficky vyvoj je vsak negativny, pri "katastrofickom" scenari za 20-30 rokov poklesne pocet obyvatelov o 150000...
- pocet pracovnych prilezitosti v BA by mal byt dlhodobo okolo 400 tisic

- elektricka na Hlavnu stanicu bude ponechana aj v pripade, ze HS bude mat obsluhu nosnym systemom
- planovane depo NS Krasnany sa meni na Zabi majer
- depo Lamacska brana je planovane v mensom rozsahu
- Severna tangenta uvazovana v tretom variante (teda poza Hlavnu stanicu, odbocenie estakadou z Prazskej ponad Jaskovy rad, dalej tunelom po Smreciansku a koridorom medzi Pionierskou a zeleznicnou tratou, mimourovnove krizovanie Racianskej s vyustenim na Jarosovu)
- Neuvazuje sa so zeleznicnou stanicou Filialka, aj ked Zeleznice ju stale chcu, namiesto toho sa uvazuje s rozvojom stanice Predmestie. V tejto suvislosti by sa elektrickova slucka na Vinohradoch (Gastanovy hajik) premiestnila pred zeleznicnu stanicu Predmestie.
- V suvislosti s BID sa pocita so zahustenim zeleznicnych zastavok v BA

Diskusia bola znacne odveci a nikto sa nevyjadroval k podstate uzemneho planu (ktorym je vyhlad rozvoja mesta do buducnosti), ale iba k svojim vlastnym problemom, asi takto:

- majitelia pozemkov, ktori chcu stavat, sa rozculovali preco ich pozemky su vedene ako vinica atd.
- nemajitelia pozemkov sa rozculovali, preco niekto chce stavat na jedinom zelenom placku, ktory este v okoli maju
- ostatni sa pytali veci, ktore si v tom plane mozu precitat

Dokumenty uzemneho planu su k dispozicii v miestnosti 18 v Primacialnom palaci. A samozrejme na internete.
Pripomienky sa prijimaju postou aj e-mailom, podrobnejsie informacie na www.bratislava.sk

Este jedno take iste stretnutie je buduci tyzden v rovnakom termine (Zrkadlova sien Prim. palaca, stvrtok, 17:00), ale asi viac sa da zistit prestudovanim toho planu ?
Reakcia na: Andy #37811:
to robim aj ja-niekolko krat stlacim tacitko, skusal som uz aj to cervene v Ikarusoch 4xx, ale nic,nefunguje ?
Reakcia na: COLOR #37807:
To je možné, zas také 15Tr asi moc nemajú, lebo tam sa cestujúci pýtajú vodiča aj cez sklo a on im odpovedá.. 🙂
Každopádne, takéto situácie, keď vodič zatvára dvere skôr ako je zdravé riešim niekedy niekoľkými stlačeniami signalizačného tlačidla, pokiaľ je možné... 🙂 Napríklad minule som vystupoval z trolejbusu a vodič začal zvoniť, ešte keď dvaja ľudia vystupovali, tak som mu odzvonil naspäť a spamätal sa skôr, než by nejaký cestujúci schytal monokel. 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.