Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ak by niekto nevedel, tak dnes oslavujeme 4. vyrocie vzniku iMHD.sk ?

" target="_blank">http://imhd.sk/nr/obrazky/happy_bday.gif">
Reakcia na: Jonny #37513:


Este ma napadlo, z docasnej (provizornej)
trasy rychlodrahy (st.Petrzalka Centrum, most CA,
st.Martanoviciva, st.Mlynske Nivy) nam zostala aj pamiatka:
polovicny profil estakady na Petrzalskej strane veduci na Stary most, plus skladka panelov(na druhu polovicu)
pri vyjazde na nu.
Ked uz nie rychlodraha tak aspon osobna doprava ju
vyuziva :-))))

Peter.
Reakcia na: Jonny #37513:


Dufam, ze ti ho uverejnia. Preco by nemali.
Je to diskusne forum, aj ked mam dojem ze zvasca
pre Bratislavu rychloelektrickove. Neva, aj to ma nieco do seba. Ked ti clanok neuverejnia posli mi ho na mail. Rad si precitam.

Len tak pre info o BA metre:

Urcite vies ze s metrom sa zacalo uvazovat ako o nosnom systeme MHD v BA v 70 tich rokoch 20 stor
pri zacati budovania Petrzalky.

Ono za doby socializmu platila rovnica
metro=1.000.000 mesto.
Bratislava tuto podmienku nesplnala, teda sa zvolil maskovaci nazov Rychlodraha. Pod rychlodrazne systemy sa radi aj metro.

Uvazovalo sa, ze tento system pojde v CMO v podzemi a na radialach mal viest na povrchu.
Prvou alternativou bolo rychlodrazne vozidlo R1 (R2),
(pzri :http://tom.vlakpage.cz/metro/R1/R1.htm)
ktore malo byt pouzite aj v Prazskom metre.
(su dohady o tom, ze Sovietsky sudruhovai nesuhlasili,
a pretlacili nam sem Mityscina (ECs, 81 7171 a 81 7141-
vozy ktore pozname z metra v Prahe, Budapesti a Ruskych miest).
Po case sa zhodli, ze na Bratislavskej rychlodrahe by mohli premavat vozy z NDR, ktore jazdili v Berlinskom metre.
S tymi sa uvazovalo aj na provizornej drahe rychlodrahy z Petrzalka Centrum, most CA, Martanovicova a Mlynske Nivy.
Od tohoto docasneho reisena sa upustilo, a zacalo sa stavat konecne riesenie mertra z Petrzalky na Hl.stanicu.
(po schvaleni sumy 5 mld Kcs len po stanicu Dunaj).
Kedze v CSSR v ramci pomoci medzi DP Praha a DP BA neboli vhodne rozdiely vo vozovom parku podzemnych drah,
rozhodlo sa pouzit vozy Ruskej vyroby aj v Bratislave.
Malo to mat vyhody pri durzbe vozoveho parku.
Lenze Mitysciny mali "maly" problem, neboli vhodne
pre premavku na povrchu, teda na nekrytom zvrsku.
Tym padom sa aj projekty vedenia metra v okrajovych castach mesta museli tomuto prisposobit. "Logicke" ne??

Pre povodny socialisticky plan metra v BA hovorila aj skutocnost, ze z BA sa postupom casu malo stat milionove mesto. Totizto pod sucsnym sidliskom Petrzalka sa malo
vybudovat dalsie sidlisko s 50.000 obyvatelmi.
Tym padom by mala Petrzalka 200.000 obyvatelov.
Dalsie rozvojove plany pocitali s vystavbou dalsieho takehoto sidliska s pracovnym nazvom "Zahorsky sidelny pas"
v oblasti Stupavy.
Potom malo prist narad dalsie sidlisko asi s 150.000 obyvatelmi
nad Racou s nazvom "Podkarpatsky sidelny pas".
Preto sa v Bratislave uvazovalo s metrom ako nosnym systemom.

Pripomeniem, ze ze plany na podzemnu drahu tazkeho Ruskeho systemu mali 3 trasy:

A- Dubravcice(prestup ZSR),Dubravka,Karlova Ves,
Mlynska Dolina,PKO, CMO:st.Hrad (alebo alternativa st.Podhradie, pod mostom SNP),st.Prior(prestupB),
st.CSAD-Mlynske Nivy, st.Frantiska Zubku(prestupB),
st.Pionierska,st.Mlada Garda,st.Vinohrady, cez Racu az k zavodom BEZ, kde malo byt umiestnene depo pre tuto trasu.

B -depo, Petrzalka, Centrum,CMO:st.Dunaj, st.Prior (prestup A),
st.Obchodna, st.Hlavna stanica, st.Frantiska Zubku (prestupA),st.Ruzova Dolina,Ruzinov. Dalej sa mala trat vetvit smerom na letisko a na Dolne Hony.
Na juznom konci Petrzalky za depom sa uvazovalo s predlzenim o dalsie 2 stanice Priemysel Juh 1 a Priemysel Juh 2.

C-Sidlisko Stupava,(depo medzi Dubravkou a Lamacom),
Lamac, st.ZST Lamac,st.Patronka,st.Hlavna Stanica
(prestup 😎, st.Avion,st.Mlynske Nivy(prestupA).
Z Mlynskych Niv v dlhodobom horizonte moznost predlzenia na Dolne Hony. Ak by sa realizovalo toto predlzenie, nestavala by sa vetva trasy B z Ruzinova na Dolne Hony.

Tolko k povodnym zamerom Bratislavskeho metra s pred roku 1989, v pripade, ze by sa Bratislava vyvijala tymto smerom, myslim ze tazke metro by tu malo svoje skutocne opodstatnenie.

P.S. Pri sucastnom stave a vyvoji mesta myslim skutocne staci nejaky rychlodrazny hybrid medzi metrom a rychlodrahou tram typu.

Peter.
Inak Peter aj mna zaujima tato téma, som fanda MHD ale ja sa najviac zaujímam o NDS v Bratislave, ktorý tu mal byť pôvodne a ktorý bude. A možno tu bude aj môj článok o tom čo z pôvodného zámeru zostalo, teda ak mi ho uverjí server iMHD ☺ ☺ ☺
Tazke metro sa začalo v BA ešte za minuleho režimu, ale ako nosný systém už asi nebude, lebo su neni peniaze Peter
Reakcia na: Peter #37510:
Tazke metro sa uz davno nenosi. Ked metro, tak jedine nieco na sposob U6ky ?
Odkaz pre JANCIHO

Som tu na fore new. Cital som par vasich prispevkov.

MHD mam ako hobby. Hlavne sa zaujimam o metro ako dopravny system. Tak isto ma zaujima aj riesenie nosneho systamu MHD V BA.

Mam celu radu info aj o Bratislavskom metre.
(okrm neho aj metro Praha a metro Paris)
JANCI ty si hladal nejake knihy o Prazkom metre,
mam ich k dispo niekolko.

Ako archivne materialy mam aj studie z Prazskeho Metroprojektu ohladne metra v Bratislave.

Rad by som hodil rec na tuto temu.
PLS kontaktuj ma na e-mail:

mes_moires@hotmail.com

Btn us, metro je super vec, ale myslim si, ze Ba
tazke metro (zatial) nepotrebuje.
Kludne jej postaci rychlodrazny system podobny
tomu v Stuttgarte.

P.S. Firma Reming Consult a.s.
predlozila navrh riesenia MHD V Ba
Najdete ho na www.reming.sk

Peter.
Reakcia na: Janči #37492:
Nejnovější vydaná publikace a zřejmě nejpodrobnější - cca 370!!!!!! stránek - Praha a metro - vydaná v září 2004! Tvé příspěvky jsou...jak bych to jen řekl...k pousmání ?
Reakcia na: Max #37507:
Jasne, ved ja iba rypem 🙂
Reakcia na: Spectre #37506:
eeee, ale to je z roku 1967... vtedy to aj vo Viedni vyzeralo trochu inak ?
Reakcia na: COLOR #37499:
To su demagogicke socialisticke tlacenky. Autor clanku by sa mal ich po tych rokoch pozriet do spominanej Viedne na "metro" s nazvom U6 😉
Reakcia na: Janči #37503:
Teoreticky áno, naskenované to mám, ale je to na disku druhého kompu, ktorý je momentálne nefunkčný, takže to tak skoro nebude. Ak na to nezabudneš (tak ako ja) tak mi to skús pripomenúť asi tak o mesiac...
Reakcia na: Beus #37501:
Neviem prečo by to mala byt hádka, je to skrátka burlivá diskusia, pri ktorej pochopitelne dochádza k výmene názorov. Ak by mali všetci ten istý názor, žiadne diskusné forum nemusí byt ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Reakcia na: Max #37500:
Nemohol by si mi ten leták poslat naskenovaný na mail ??? Dík ☺
Reakcia na: COLOR #37499:
e #37499 Ďakujem Colorovi za zverejnenie. A doplním, že je to z časopisu "Věda a Technika Mládeži" 11/1967 a je to zaujímavé už iba tým, že som to dnes večer náhodou našiel ležať v pivnici. ?
Reakcia na: Furby #37485:
Je od teba slachetne a ceni sa, ze si vies priznat omyl. Pre buducnost ale trosku krot svoje vasne, ked pises o tom, co mohol alebo nemohol urobit, a v akom stave bol. Budiz ti vsak odpustene. 🙂

Janci a spol: Kedy sa uz konecne o tom blbom metre dohadate? prave som docital par stovak prispevkov len za posledne dni, a mam dost...
Janci, je vidno ze o doprave a najma hromadnej toho vela nevies, ked mas take nazory. Odporucam ti - najprv si toho dost nastuduj, poriadne sa zamysli nad tym, co ti tu spoludiskutujuci napisali, a az potom sem zacni pisat...kto ma tie neustale hadky o tom istom dookola citat?
Uvedom si, ze snahami o postavenie systemu, na ktory nemame, a najblizsich 50 rokov mat nebudeme, a aj keby sme mali, tak je absolutne nadbytocny, nevyriesis absolutne NIC, a prave taketo snahy v poslednych 30 rokoch priviedli bratislavsku MHD do takeho zufaleho stavu, v akom dnes je. Prezentujes metro ako carovne zaklinadlo, ktore vsetko vyriesi, a inej cesty niet, presne tak ako nam to bolo tlacene do hlav poslednych 30 rokov. A vidis, ako to dopadlo...
V tom, ze v centre treba dat nosny system pod zem, ti nikto neoponuje, prave naopak, vsetci tu svorne tvrdia to iste.
A to, aky system to bude, jednoznacne vychadza z existujucich pomerov - elektricka ti totiz dokaze pri dostatocnej segregacii (s ktorou sa pocita) poskytnut presne to iste co tazke metro, a kedze tazke metro nemoze chodit v tak hustych intervaloch ako elektricka (zabezpecovacky a tunely vs. jazda na dohlad po povrchu), tak ani kapacita, ktoru by poskytlo, nie je tak zavratne vyssia oproti tej elektricke, nehovoriac o nepotrebnosti takej vysokej kapacity vzhladom na tunajsie pomery.

Co som tym celym chcel povedat, je, aby ste sa uz konecne prestali hadat a produkovat stovky nekonstruktivnych prispevkov denne. Vdaka 🙂
Reakcia na: Janči #37498:
áno, ale ako fobust naznačil, nejedná sa o odbornú literatúru, skôr propagandistické materiály pre vlčákov.
Inak mám v zbierke knihu s názvom "Pražské metro" Novák, Pošusta, Stoupa, Vodrážka, vydanú DP hl.města Prahy
a historický leták z doby, keď sa otváral úsek 1.C1 - je to príručka pre cestujúcu verejnosť "Cestujeme v metru" ?
Reakcia na: Max #37496:
Poznáš dáke iné ??? ☺ ☺
Reakcia na: Vševedko #37495:
Josef 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement