Reakcia na: yale #37398:
Hm, podme si tie prestupove uzly Novy most a Safarikovo namestie trochu rozobrat. Kto prestupuje pod Novym mostom? Ludia z Petrzalky, ktory tam idu zvacsa kvoli elektrickam alebo linkam na Lamac a Zahorsku Bystricu. Cast z tych, co tam chodi kvoli elektrickam, tam chodit uz nebude, lebo elektricka im pojde priamo od domu (juzna vetva a-90). Druha cast to bude mat k elektricke rychlejsie doplnkovou dopravou vramci Petrzalky. Tretia cast je ta, ktora sa cez Dunaj aj po stavbe prvej petrzalskej radialy bude dostavat autobusom -- a tym je jedno, ci pojdu pod Novy most alebo na Zochovu/Kapucinsku. V opacnom smere ludia z Lamaca vacsinou prestupuju uz pred Novym mostom, kde je to aj pohodlnejsie. Ako jediny tak ostava prestup na a-70 a a-71, co by som nevidel ako problem. No a kto teda pouziva na prestup Safarikovo namestie? Velka cast prestupuje vramci elektriciek -- to sa vsak da odstranit alebo presunut rozumnym linkovym vedenim. Dalsia cast su cestujuci z Petrzalky, ktori sa vsak na Safarikovo namestie uz dovezu elektrickou a nutnost prestupu sa tak opat da linkovym vedenim presunut na iny, vhodnejsi uzol. Ostavaju prestupujuci z a-50, a to by som opat nevidel ako problem.Re #37400 yale: Ja si stale myslim, ze toto mesto (momentalne) _nema_ na to, aby sa "začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom", ci uz hned alebo az po dostavbe elektricky do Petrzalky. Ved aj na ten lacnejsi variant, ktory tu tak vehementne zavrhujes, si musi mesto pozicat... Okrem toho, co by vyriesila prva faza systemu, ktora by koncila za Dunajom? (Silne pochybujem, ze by sa pokracovalo dalej.) Podla mna este menej, nez elektricka, ktora pokracuje v meste po sieti a moze ludi rozviest, kam potrebuju.
Re #37407 Janči: Nebola by ziadna zaruka, ze bude v centre pod zemou. Totizto na to, aby nejake metro vobec v centre bolo, by neboli peniaze, a metro by sa ukoncilo hned za Dunajom. A tam by sa ludia mohli presunut na elektricky a autobusy. Ak by nejake vobec este premavali, kedze by na ne neostali peniaze.
Re #37408 Janči: Lenze zatial co v Bratislave v roku 2001 DPB prepravil 223 706 000 cestujucich (novsi udaj som nenasiel), DPMB v roku 2003 prepravil az 340 157 000 cestujucich! (Porovnaj http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef252a2124351f25362f2b3a242136253230ef392b2e212c23 a http://www.dpmb.cz/dn.asp?id=53&download) O com to svedci, si domysli sam.
Re #37409 Janči: Sorry, ale ty si vazne magor, s ktorym je asi zbytocna akakolvek diskusia. Najlepsie je, ze prvy primator, ktory s dopravou na magistrate zacal trochu hybat, je podla teba hned oportunista a populista. To znamena, ze by si bol radsej, keby tam bol niekto, kto by sa o dopravu nezaujimal vobec, pretoze chodi autom, a teda ten jeho nezaujem by bol akoze uprimny?
Re #37413 tr3mp: Nie som sice stavbar, ale dost by som pochyboval o moznosti vystavby tych hlbenych tunelov, ako spominas. Jednak si neviem predstavit, ako by to narusilo chod mesta, a dalej neviem, co by to robilo so samotnymi budovami naokolo, ked uz rekonstrukcia blbeho kolektora (ci co to robia na Dunajskej) sposobi prepadavanie sa trate nad nou...
Re #37424 Janči: Prosim ta, bol si ty vobec niekedy v Brne?
Martin