Ako sa riešilo razenie tunelov Prahe, to Prahu vystahovali ??? Prosím prečitaj si dake knihy než napíšeš takú blbosť a potom napíš niečo lepšie, KNIHA - napr. 30 rokov Pražského metra ? ? ?
AD:1.čo sa týka prepravených ludi nesvedci o velkosti mesta, pretoze fakt je fakt a BA je o dost vacsia, skor to svedci o tom, ze MHD v takej forme aka tam je plne postacuje narozdiel od tej nasej, ktora musi ist pod zem, lebo uz to ludi nebaví a cim dalej tym viac zacinaju jazdit s autom. potom su zápchy a dopravne kolapsy. Ani mne sa nelubia tie napraskane prostriedky MHD a preto aj ja sa uz vozím autom, serem na taku MHD
"ked uz rekonstrukcia blbeho kolektora (ci co to robia na Dunajskej) sposobi prepadavanie sa trate nad nou... " - tu bude nad jamou len vzduch, ten sa môže prepadávať
Takéto riešenie je len námet na zamyslenie, možno by to v konečnom dôsledku kvôli všemožným prekládkam vyšlo drahšie ako razený tunel. ?
tak to asi tazko ked do Ruzinova ide z Karlovky priamo linka c. 9, ktora nemusi stat v ziadnych zapchach. a z DD sa da pohodlne a rychlo zist k elektricke aj peso.
Co sa cudujes? Ja mu verim, ved o tom som tu pisala pred par dnami, ze ja z DD /pre informaciu to je tiez v Karlovke/cestujem do fy na Prievozsku 1 hod a domov v zapchach /kedze pouzivam 3 - 4 spoje na kazdy si zober cakanie + tie zapchy/ aj 1 hod. 15 min, takze celkom je to 2 hod. 15 v jeden den, tak verim ze do Ruzinova 3 hod. kludne. To je tak ked nemame tu spravnu konstelaciu ako niektori tu velmi spokojni s urovnou MHD co sa o mne neda povedat!
Hm, podme si tie prestupove uzly Novy most a Safarikovo namestie trochu rozobrat. Kto prestupuje pod Novym mostom? Ludia z Petrzalky, ktory tam idu zvacsa kvoli elektrickam alebo linkam na Lamac a Zahorsku Bystricu. Cast z tych, co tam chodi kvoli elektrickam, tam chodit uz nebude, lebo elektricka im pojde priamo od domu (juzna vetva a-90). Druha cast to bude mat k elektricke rychlejsie doplnkovou dopravou vramci Petrzalky. Tretia cast je ta, ktora sa cez Dunaj aj po stavbe prvej petrzalskej radialy bude dostavat autobusom -- a tym je jedno, ci pojdu pod Novy most alebo na Zochovu/Kapucinsku. V opacnom smere ludia z Lamaca vacsinou prestupuju uz pred Novym mostom, kde je to aj pohodlnejsie. Ako jediny tak ostava prestup na a-70 a a-71, co by som nevidel ako problem. No a kto teda pouziva na prestup Safarikovo namestie? Velka cast prestupuje vramci elektriciek -- to sa vsak da odstranit alebo presunut rozumnym linkovym vedenim. Dalsia cast su cestujuci z Petrzalky, ktori sa vsak na Safarikovo namestie uz dovezu elektrickou a nutnost prestupu sa tak opat da linkovym vedenim presunut na iny, vhodnejsi uzol. Ostavaju prestupujuci z a-50, a to by som opat nevidel ako problem.
Re #37400 yale: Ja si stale myslim, ze toto mesto (momentalne) _nema_ na to, aby sa "začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom", ci uz hned alebo az po dostavbe elektricky do Petrzalky. Ved aj na ten lacnejsi variant, ktory tu tak vehementne zavrhujes, si musi mesto pozicat... Okrem toho, co by vyriesila prva faza systemu, ktora by koncila za Dunajom? (Silne pochybujem, ze by sa pokracovalo dalej.) Podla mna este menej, nez elektricka, ktora pokracuje v meste po sieti a moze ludi rozviest, kam potrebuju.
Re #37407 Janči: Nebola by ziadna zaruka, ze bude v centre pod zemou. Totizto na to, aby nejake metro vobec v centre bolo, by neboli peniaze, a metro by sa ukoncilo hned za Dunajom. A tam by sa ludia mohli presunut na elektricky a autobusy. Ak by nejake vobec este premavali, kedze by na ne neostali peniaze.
Re #37409 Janči: Sorry, ale ty si vazne magor, s ktorym je asi zbytocna akakolvek diskusia. Najlepsie je, ze prvy primator, ktory s dopravou na magistrate zacal trochu hybat, je podla teba hned oportunista a populista. To znamena, ze by si bol radsej, keby tam bol niekto, kto by sa o dopravu nezaujimal vobec, pretoze chodi autom, a teda ten jeho nezaujem by bol akoze uprimny?
Re #37413 tr3mp: Nie som sice stavbar, ale dost by som pochyboval o moznosti vystavby tych hlbenych tunelov, ako spominas. Jednak si neviem predstavit, ako by to narusilo chod mesta, a dalej neviem, co by to robilo so samotnymi budovami naokolo, ked uz rekonstrukcia blbeho kolektora (ci co to robia na Dunajskej) sposobi prepadavanie sa trate nad nou...
Re #37424 Janči: Prosim ta, bol si ty vobec niekedy v Brne?
17 mld ale bez tunelov - zaratane su len časti: trat Petržalka - Šafko, oprava Stereho mosta, nakup nových vozidiel, vybudovanie vozovne Janíkov Dvor a úprava preferencie na existujucich radialach, tj. semafori a tak, rozbite budu ako doteraz
Darmo im to budeš vysvetlovať keď celý projekt rýchloeliny víde 17 mld ale nebude nikdy dokočený lebo po prvej etape ako sa to spraví cez most sa všetci politici na to **serú
Je to presne tak. fADRNY zober si to takto, nechcem Brnu nič uprieť ale centralizmus existuje všade, u vás je všetko v Prahe a na Slovensku v Bratislave. Brno je skutočne o kus menšie ako BA. A v CZ je všetko v Prahe ako v SR v Bratislave, takže sa k vám nevalia všetci ludia koli tomu že by tam boli všetky hlavné zastupenia,ministerstva, prezident, špecializovane pracoviská...Nechcem to písať ale je to tak, Brno nieje hl. mesto a vždy pojdu vačšie investicie do Prahy, Brno bude vzdy hrat druhe husle ako provinčne mesto-periferia, narozdiel od Bratislavy, ktorá je hl mesto a aj sa tak buduje.
Pridam sa na tvoju stranu, načo zbytočne pod zem, keď netreba. Ďalšia skúsenosť je moja vlastna z Düsseldorfu. Funguje to podobne ako v Bochume, pod zemou jazdia U linky len v uplnom centre mesta, inak je cela doprava na povrchu s takmer 100% preferenciou. Cesta z centra od hl. stanice na výstavisko trvá 40 minut autom alebo 18 minut električkou alebo ako to nazvať ? Podobné skúsenosti mám aj z iných miest. S metrom ako takým, čo poznáme napríklad z Prahy, som sa tuším stretol zatiaľ iba v Berlíne a Mníchove. Inak všade sú rýchloelektričky zapustené do zeme v centre.
Tak mi to cele vypis, lebo z Ruzinova do KV to tvra 21 az 35 minut, podla toho odkial kam ides. Akosi mi tam nesedia tri hodiny. To si musel zarucene cestovat aj inam.
fADRNY, Brno je o 1/3 mensie ako BA. BA sa buduje ako hlavne mesto, za posledne roky tu nastal boom vsetkeho a aut je tu neurekom. Ludia z celeho SVK sem chodia a migruju sem lebo take je ekonomicka situacia.
A to co chcu spravit v BA je elektricka do petrzalky, nic ine to nie je. Pre mna, co kazdy den musim ist z ruzinova do karlovky to nebude mat ziaden vyznam. Nosny system by aj mal byt nosny a hlavne v celom meste. Vcera som zabil v mhd 3 hodiny! V Ba je tu neunosne, potrebujeme nieco rychle. Bodaj by uz bol koniec debat a zacalo sa aj nieco stavat, lebo to skonci ako vsetky projekty.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Tak mi to cele vypis, lebo z Ruzinova do KV to tvra 21 az 35 minut, podla toho odkial kam ides. Akosi mi tam nesedia tri hodiny. To si musel zarucene cestovat aj inam.