Yale: ty predpokladas ze Safkoelektricka zabije zakopanie kolajovych vozidiel pod zem v centre. My sa zas obavame ze metro zabije rozvoj parku elin a zrychlenie radial.
Zbezne som pozrel petrzalske linky a naratal som rano 121 klbovych (vratane napr. 88) a 26 solo spojov. To je nominalna kapacita 20 750 cestujucich.
To dava 52 suprav po 400 miest.
Bez Pristavneho mostu 16k, teda 40 suprav za hodinu.
To vsetko v extremnom pripade ze cez Novy, Stary a Kosuthov most nic ine nepojde.
To, že električka nezachádza na stanicu je snáď dosť veľké mínus - stanica stráca pozíciu prirodzeného prestupného uzla, je k sieti iba pridrátovaná riešením, ktoré nevyhovuje na nijaký smer.
Na rozdiel od povrchovej dráhy, podzemný systém má svoje čaro aj v tom, že úplne mení vzťahy medzi prepojenými lokalitami. Ak sa hlavná stanica ocitne uprostred vnútorného dopravného kruhu, bude jej význam aj napriek jej excentrickej polohe ďaleko vyšší, ako v prípade "priečneho vyosenia". Preto trasovanie B vidím ako prínos, povrchom sa na stanicu rozumne dostať nedá.
V prípade preferencie v centre, neviem, či to nie sú prehnané nádeje - niečo ako bezpodmienečná preferencia električky v prípade hustej prevádzky dosť dobre nie je možná, v prípade povrchového križovania s dopravnými okruhmi už vôbec nie, navyše v centre chodia chodci, dopravná obsluha... ak by sa IAD vylúčila z úseku Vajanského nábrežia medzi nám. Ľ. Štúra, zo Šafka, zo Štúrovej, Kamenného námestia a SNP, bolo by to o niečo lepšie, ale rýchlosť prevádzky bude stále nízka.
Neviem na keru **** vysia na zastavkach ***nute rozpisy autobusov, ked uz na 1. nastupnej zastavke meska autobus 4 min. a pocas cesty ktora podla rozpisu trva 20 min. sa necha predbehnut dvoma nasledujucimi spojmi a vysledny cas je 50 min.
spominany spoj je 198, zastavky su dolnozemska - pristavny most. vodicovi som mal sto chuti ist dopredu jednu dobre pri***at.
Tak ked si za konstruktivnu diskusiu, tak mi odovodni, kde v BA mas dnes taky dopyt po doprave, ze sa tam vyplati stavat nieco s kapacitou tak vysokou ako ma tazke metro.
Janči: Preboha nikto tu netvrdí, že metro má rovnakú kapacitu ako elina pri rovnakých intervaloch. Ale ak ides robiť nejakú hrmadnú dopravu, tak najrpv zistiš prepravný prúd. Ak je 300 ľudí za hodinu, tak kúpiš 12 metrové busy(kapacita 100 ľudí) a pošleš ich každých 12 minút. Ak je ten prúd 1000 ľudí, tak kúpiš 18 metrové vozy(kapacita 150 ľudí) s intervalom 8 minút, ak 10.000 tak kúpiš 40 metrové električky(kapacita 400 ľudí) a pošleš ich každé 2,5 minúty a ak 25.000 tak postavíš metro, dáš 5vozové súpravy(kapacita 1000 ľudí) a dáš interval 2,5 minúty.
Môžeš poslat /bud náazov knihy, autora, rok vyd, alebo ISBN -ja si to zoženiem velmy rád, ak to máš v elektr. podobe pdf ale niak tak pohodička možeš poslať/
Ale nikdy ma nepresvedčíš že elina ma rovnaku kapacitu ako metro, teda ak nerataš že by to tunajšie metro malo interval iný ako v Prahe alebo vo Viedni
Budem očakávať literaturu - zoznam alebo elektr. podobu v e-mali
Ja som vždy za konštruktívnu diskusiu ak to má zmysel o riešeniach dopravy v BA a nieje za tým iba určitá lobi alebo nedočkavosť a zbrklosť, ktorá v konečnom dôsledku prinesie minimum zlepšenia iba pre pár ludí a neefektívne premrhané peniaze ☺ ☺ ☺ ☺
RE VŠETKÝCH RÝCHLOELEKTRIČKÁROV :
Ak máte dáke materiáli, alebo zoznam literarat. ktoré ma môžu presvedčiť ? ? ? pošlite ich na môj e-mail
Chcem si pozrieť aj dáke fakty než len prázdne riadky na tomto fóre ☺ Janči ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Keďže je to len nejaký lokálny názov, tak by sa zrejme mal volať po Slovensky... Aby to slovo bolo cudzie, tak by to slovo muselo byť cudzie a to sa mi teda nezdá...
A potom by Bratislava stratila časť s najvyššou vzdelanosťou v SR a s najlepšie vybavenými domácnosťami. Podľa sčítania z roku 2001.
Keby si si pozrel tabuľky kriminality podľa počtu obyvateľov, tak by si zistil, že najhoršie je na tom II. obvod a potom centrum. Petržalka je tretia.
Re #37287 Emo: Bývam na Lúkach 3 a zo zastávky Budatínska mi to trvá L94 na Zochovu 14 minút, L59 poobede na Račko 16 minút, L90 pod most 16 minút. Na novom moste nesmie byť zápcha a to nebýva často, len keď je nejaká havárka. Aspoň v čase kedy chodím ja čiže od 9.00 do 10.00.
Cize sa to cita s Ť?Lebo si myslim,ze tych moznosti je viac-necitame predsa repeŤe a maŤematika... ?
Hoci by sa dalo namietat,ze su cudzieho povodu,aj tak.Mozno aj Ketelec je cudzie slovo poslovencene... ?
Ak byvas na Kuklovskej ci v ktorej materi,tak si myslim,ze asi nebude velky problem si privstat alebo co a stihnut nejaky bus!Mi netvrd,ze ak rano niekam idem,tak neviem o akom case mi ide linka a neprisposobim sa tomu... ? Predsa potom necakam 5 minut jak blbec! ?
No a ak tie odchody neovladas,to sorry,ale to je tvoj problem!Zozen si cestovny poriadok. ?
No a k tomu prestupu na elinu-sak tam teraz chodi v znacne hustom intervale,takze cakat aj 5 minut na hocaky smer cesty sa mi zda privela... ?
Úsek trasy B Janíkov dvor - Kamenné nám. - Hlavná stanica - Trnavské mýto má dĺžku 9,733, čo je pri super cestovnej rýchlosti metra 35 km/h cca 16:40 min, pri o niečo nižšej 32 km/h cca 18:15 min (samozrejme, je to z Janíkovho dvora, z Lúk by to bolo cca o tie 2 min. menej). Pri električke by cestovná rýchlosť na petržalskom úseku bola totožná (keďže by šlo o PLNE segregovanú trať), na mestskej strane určite nižšia, závisela by od množstva a účinnosti preferenčných opatrení. Ako plus však treba prirátať, že električka by nezachádzala určite na stanicu, takže tento konkrétny časovo možno na úrovni metra. Odhadujem (kvalifikovaným odhadom na základe zopár prepočtov), že zisk metra na radiách na podobnú vzdialenosť ako je vzdialenosť Lúky - centrum by bol v ideálnom prípade 5-7 min. Ten sa však môže rýchlo stratiť pri používaní nadväznej dopravy.
Vychodne je cast mesta medzi Racou a Vajnorami pri ZST Vychod... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo