Preco?? lebo na vrchnych miestach nenajdes nikoho, co by chcel spravit nieco pre dobro druhych... Vsetci len slubuju, a ked sa tam dostanu tak hrabu pre seba... Rakusko bola krajina, ktora vola v rokoch 1945-1960 daleko za nami, na urovni Albanska. A teraz??? Nemame sancu ich deobehnut ani keby sme chceli. a preco? pretoze nemame nikoho, kto by to zariadil. preco? lebo to nepotrebuje... myslite ze taky Zachar sa vazne zaujima o potreby riesenia dopravnej situacie v meste ? prd. skor ho trapi, ci mu zena da, a ci ne... preto to u nas nejde tak hladko
Sak urcite ze nie cely,ale napr.rychlotrate v Petrzalke,do Devinskej a podzemne z Nam.SNP a Trnavskeho myta na Patronku a z nabrezia cez ASMN na Trnavske myto by sa urcite uzivili(a mozno neskor aj ta na letisko...).
taká krátka poznámočka - porovnanie Linzu s Blavou - je zaujímavé, vzhľadom na to, koľko obyvateľov má Linz, ako to mesto vyzerá, aké vozy tam jazdia a koľko sa tam investuje do MHD, konkrétne ten nový, tuším 2,9 kilometra dlhý podzemný úsek električkovej trate. Spravili krásny projekt (niekto by tomu možno priradil slovo megalomanský) - (prestavba hlavnej stanice, predstaničného priestranstva, napojenie MHD, podzemné parkoviská, kryt CO, zopár nových moderných budov okolo a úprava širšieho okolia), projekt potom prekonzultovali odborníci, urbanisti, samozrejme politici a ktovie kto ešte, opýtali sa na názor občanov, zozbierali na to peniaze (o.i. formou pôžičiek), vybrali realizátora, postavili a s veľkou slávou sprevádzkovali (zatiaľ síce iba U-strab, čiže električkový tunel), ale budúci rok aj zvyšok.
Prečo to potom takto jednoducho nejde tu, v Bratislave, hlavnom meste, keď výstavba nosného systému MHD dlhé roky patrí medzi priority mesta a každý vidí, že je potrebné ho zrealizovať. Tak prečo stále žiadny nosný systém neexistuje??? ?
Pripojím aj ja svoj názor k téme metro/električka:
1. Bratislava je pomerne rozľahlá s dlhými prepravnými vzdialenosťami a nízkou priemernou hustotou osídlenia. Nosný koľajový dopravný systém (NDS) potrebuje predovšetkým kvôli prepravným vzdialenostiam a kvôli absolútnej nedostatočnosti cestnej siete.
2. Ťažké metro typu Praha je blbosť. To je vhodné pre mestá s podstatne vyššími prepravnými prúdmi. Treba NDS jazdiaci často, s dobrou dostupnosťou zastávok.
3. NDS musí byť do vysokej miery segregovaný (minimalizovať interakcie s IGK - zrušenie niektorých krížení, ostatné kryť semaformi s plnou preferenciou). Aby to bolo možné dosiahnuť, musí ísť v centre pod zem (ledaže by sme pol centra zbúrali). Či sa takýto systém bude nazývať električka alebo metro, je mi srdečne jedno.
4. Návrh územného plánu počíta s akýmsi paškvilom "metro s električkovými vozidlami". V podstate je to len oprášený návrh metra. Proti vedeniu trás sa dá len máločo namietať, avšak z metra je prevzatá aj hustota zastávok. A tá je na NDS v Bratislave neakceptovateľne nízka (pozri bod 2). Navyše sa zdá, že sa NDS nemá budovať z existujúcich električkových tratí, ale majú sa vybudovať nové (čo už nemá od metra ďaleko - kde okrem Petržalky by v takom prípade nebolo treba ísť pod zem?).
5. Zapojenie MHD do regiónu - súhlasím, pokiaľ ide o tarif a koordináciu. Nezdá sa mi vhodné aj fyzické zapojenie (prenášanie porúch, rozdielne napájanie a pod.) - skôr by som uprednostnil jednoduchý a rýchly prestup.
Mne sa ten jeho projekt zda prilis bombasticky, ci vhodnejsie: ambiciozny ?.. Nie je zly, ale niektore veci z tych naozaj nemozu byt a ani nebudu z dovodu financii, aj keby som velmi chcel. Alebo by som radsej tie financie vyuzil inak.
Ad galiosha- viem ze linz nie je ten najlepsi príklad, ale majú v podstate radialny typ trati,rozchod menší ako tu a na nom moderné nízkopodlazne vozy, v severnej časti plne segregovanu trať, a v centre úsek pod zemou. Z tohto hľadiska sa to na ba podobá dosť. Druhá vec je tà, že tam tramvaje s kapacitou 300 ludi vezú tak 10 vlcakov. Proste vsetci na to majú a jazdia autami.:-(
Ano asi o nom.... ?
A preco by to v DLHODOBOM (mozno aj kratsom) horizonte nemohlo fungovat?Mozno aj po etapach...urcite lepsie ako tie bludy co som uz kdekade videl a cital! ? ?
My však v konečnom riešení uvažujeme v centre s podzemnou dráhou.
Ani mne sa ukončenie rýchlodráhy na Šafku nepáči. Všetky negatíva plne chápem a akceptujem. Je mi jasné, že Nám. SNP alebo Obchodná nikdy rýchlotraťou nebudú. Ale nejako sa začať musí.
V súčasnom bode, t.j. 30.11.2004 na podzemný okruh v centre nemáme. A je celkom jedno či hovoríme o ťažkom metre alebo rýchlej električke.
Ale aj tak je možné predpokladať, že po realizácii prvej etapy sa z napr. Betliarskej na Hodžovo nám. dostanem rýchlejšie ako je tomu dnes. Ak to neodfláknu
Niekto spomenul, ze ten projekt je "zeleznicnym tunelom na Filialku" - ja som to ale pochopil tak, ze trasa B bude len pre supravy metra, aj ked bude na 1435 mm. Supravy metra by boli dvojsystemove preto, aby mohli vychadzat na beznu zeleznicnu trat (napr. z trasy B na stanicu ZSR Petrzalka). Ine vlaky by vsak na Filialku chodili dokola, cez Pristavny most, ZSR Nove Mesto atd.
Filialka by bola hlavova stanica, teda s pristupom vlakov iba z predmestia.
Spojenie Petržalky s hlavnou stanicou cez Prístavný most a okolo Ružinova je vhodné na vyhliadkové jazdy historickými vozidlami, ale na bežnú prevádzku nie. Veď keď človeku ráno zdrhne vlak do Viedne na hlavnej, tak ho autobusom ešte chytí v Petržalke (ak by sa, samozrejme, odmyslela colná kontrola v P.). A úsek hl.st.-Nové Mesto je jednokoľajový, čas jazdy je 8 minút, takže 15 min. interval tam neurobíš, ani keď sa pos...tavíš na hlavu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
1. Bratislava je pomerne rozľahlá s dlhými prepravnými vzdialenosťami a nízkou priemernou hustotou osídlenia. Nosný koľajový dopravný systém (NDS) potrebuje predovšetkým kvôli prepravným vzdialenostiam a kvôli absolútnej nedostatočnosti cestnej siete.
2. Ťažké metro typu Praha je blbosť. To je vhodné pre mestá s podstatne vyššími prepravnými prúdmi. Treba NDS jazdiaci často, s dobrou dostupnosťou zastávok.
3. NDS musí byť do vysokej miery segregovaný (minimalizovať interakcie s IGK - zrušenie niektorých krížení, ostatné kryť semaformi s plnou preferenciou). Aby to bolo možné dosiahnuť, musí ísť v centre pod zem (ledaže by sme pol centra zbúrali). Či sa takýto systém bude nazývať električka alebo metro, je mi srdečne jedno.
4. Návrh územného plánu počíta s akýmsi paškvilom "metro s električkovými vozidlami". V podstate je to len oprášený návrh metra. Proti vedeniu trás sa dá len máločo namietať, avšak z metra je prevzatá aj hustota zastávok. A tá je na NDS v Bratislave neakceptovateľne nízka (pozri bod 2). Navyše sa zdá, že sa NDS nemá budovať z existujúcich električkových tratí, ale majú sa vybudovať nové (čo už nemá od metra ďaleko - kde okrem Petržalky by v takom prípade nebolo treba ísť pod zem?).
5. Zapojenie MHD do regiónu - súhlasím, pokiaľ ide o tarif a koordináciu. Nezdá sa mi vhodné aj fyzické zapojenie (prenášanie porúch, rozdielne napájanie a pod.) - skôr by som uprednostnil jednoduchý a rýchly prestup.