Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ad color:
900/1000mm to je uplne jedno, dôležité je že to funguje
Reakcia na: DuPe #37016:
A kdeze na ZAPADE to maju 900mm a spokojne si na tom jazdia? Zeby v Linzi, ktory je v RAKUSKU? ? (DuPe: Tym som nemieril na tvoju chybu ze tam maju 1k mm)
Reakcia na: Janči #37009:
Myslis ze mne sa ukoncenie na Safku paci? Zo Stareho mosta by vlaky mali smerovat rovno pod zem! Tam bude bordel, to je mi jasne. Ale v Petrzalke nie je dovod mat podpovrchovy system. A vobec, styri dopravne systemy + integrovane vlaky (S-bahn) na polmilionove mesto, to je grc najvyssieho kalibru.

Nemam konkretne vypocty, ale tramvaj v Petrzalke v prvom slede realne obsluzi asi 50k zo 100k ludi co v nej byvaju. Viac URCITE nie. Z tych 50k takych 40% pouziva auto, takych 15-25% sa nepotrebuje presunut cez most, ostava nam ca. 40% z 50k ludi, cize 20 000 ludi, ktori za den pouziju tramvaj (v dvoch smeroch, cize 40k jazd).

Ak budu mat vlaky kapacitu 400 osob a interval bude 90 sek, za hodinu moze byt prepravenych 16 000 osob. To je skoro celodenny pocet!!!

Ak si zoberieme kriticky scenar, cize interval 120 sek a 40 000 ludi, za hodinu moze byt prepravenych 12k ludi, cize za tri hodinky a nieco budu moct byt prepraveni vsetci co to potrebuju. A vies asi, aka je takato potreba realna.
Reakcia na: yale #36960:
Ale veď sme už raz napísali, že v konečnej etape petržalská "električka" bude musieť Dunaj a centrum prekonať pod zemou. Na to je však treba nechutné peniaze, ktoré nie sú a ešte veľmi dlho nebudú. Preto sa novostavba na petržalskej strane dočasne napojí na súčasnú električkovú sieť priamo na Šafku.
Iste, z Lúčanky na Hlavnú stanicu tu nebude ktovieaká slasť, ale dá sa predpokladať, že stále väčšia ako súčasná L93.
Píšeš, že na Šafku sa nebude dať rozumne prestupovať na Dúbravku, lebo polovica liniek ide cez Obchodnú a tunel. A Ty si vážne myslíš, že sa nebude musieť meniť linkové vedenie súčasných električiek. To si akože myslíš, že niekto uvažuje s tým, že po dostavbe petržalskej trate len pribudnú nejaké L13, 15, 16, 18...? Skús si naštudovať navrhované linky po dostavbe petržalskej trate, ktoré tu predčasom navrhol tr3mp. Som presvedčený, že sa Ti budú páčiť.

Re #36961 Janči: Dobre. Spýtam sa takto. V modelovej situácii "A" mám električkovú rýchlodráhu, kde sú kapacitné možnosti vyčerpané. V modelovej situácii "B" mám sieť liniek metra, kde sú kapacitné možnosti vyčerpané. V ktorom prípade sa, podľa Teba, bude dať kritická situácia efektívnejšie riešiť?
Skúsim Ti napovedať a odposlať Ťa do Prahy na linku C metra. Dnes pri najkratších možných intervaloch v špičke je metro zúfale narvané (áno, aj možnosti metra sa raz vyčerpú) a kto môže, vyhne sa mu. Riešením problému je jedine nová trasa D, kde sa však jedná o nechutné miliardy Kč, na ktoré nemá nateraz ani Praha.
Súhrnne povedané, investičné náklady na rozširovanie kapacity rýchlodrážnej električky a metra sú jednoznačne v prospech rýchlodrážnej električky.

Re #36976 yale: A čo máš proti maximálnej rýchlosti, ktorú vie vyvinúť električka? Ty mi chceš povedať, že pri úplne segregovanej trati potrebujem na medzistaničnom úseku vyvinúť vyššiu rýchlosť ako 70 km/h?

Re #36977 si: Súhlasím.

Re #36994: " nikdy, ale nikdy nebudu tak široké a dlhé súpravy električiek ako súpravy ťažkého metra...."

Nikdy, ale nikdy nebude môcť premávať ťažké metro v takých krátkych intervaloch ako môže električka 😉

Re #37009 Janči: Porovnávaš neporovnateľné. Pokiaľ viem, v Prahe v 70. rokoch pred otvorením metra neboli električkové trate oddelené od ostatnej premávky, viazli v kolónach spolu s ostatnou povrchovou verejnou i individuálnou dopravou, zastavovali pri každej vŕbe a v konečnom dôsledku tento stav bol aj výsledkom toho, že o jeho zlepšenie nikto nemal záujem. Veď stavali stavbu československo-sovietskej spolupráce - stavali metro!
Reakcia na: Spectre #37013:
trocha prirodnych zakonov v inom ponimani - mas nerovnost na jednej z kolaji 5 mm (kriz, vyhybka, dilatacna spara, to je jedno), aky sklon podlahy budes mat pri prejazde touto nerovnostou pri 1000 a aky pri 1435 mm ? (a z toho si mozes odvodit aj prislusne dynamicke ucinky 😃
Ujo odbornik moze ist aj do linzu- tam uvidi hodne stare a nevyhegane trate, v centre niekolko kilometrov pod zemou a moderné kapacitne vozidla. A to vsetko na rozchode 1000mm!
A myslím, že tá NBS nekorešponduje s urovnou našej ekonomiky................ ? ? ?
Ale aj NBS je pekný tunel, tuším to stálo 9mld, keby sme to prepočítaly do nosného systému................. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Janči #37009:
Trochu prirodnych zakonov ... mame os vozidla, kolieska su od osi vzdialene bud to 1000mm/2 alebo 1435mm/2. Pri sirsom z rozchodov je vacsia paka, cize pri rovnakom "rozhegani" je prazec tlaceny vacsou silou, takze tu neoblbuj male deti!
Reakcia na: Janči #37009:
Ale ale ... ujo odbornik. Idu sa najprv pozriet do Viedne na DLHU supravu U6 a potom nech trepu blbosti...
Reakcia na: DuPe #37008:
Trosku preklep, moj.. NBS=SND ? ?
Reakcia na: galiyosha #37003:
Kua fix to by bol rozchod! ?
Reakcia na: COLOR #37002:
nepodstatné ??? Podla mna dlzka supravy je dost dolezity fakt.Príklad:neviem ako by to dopadlo ak by v ranných a poobedných špičkách v BA jazdili kratke busy, solo eliny a kratke trolejbusy...

To, čo sa týka toho že v CZ jazdia tie iste skrine ako u nas to je pravda ale v BA je to s velkym ale...

Vdaka uzkemu rozchodu nemoze byt v BA strmsia konstrukcia, stav vyheglania trate suvisi aj s udrzbou ale aj s tym, ze uzke podvozky maju nizzsiu stabilitu a potom cely zvrsok trpí.

Este raz k tej dlzke suprav, ak nebudu tak dlhe, bud:

1.budu preplne tlaciacimi sa ludmi v spicke, bude dochádzat k permanentnemu pretazovaniu tak ako to je dne a tým sa bude znižovať životnosť zvršku.

2.bude musiet jazdit ovela viac suprav aby nahradili kapacitne straty a tym budu tvorit kolony.Precitaj si ako to bolo s kolonami električiek v Prahe v 70.tych rokoch pred sprevadzkovaním metra. A hlavne ked pridu po povrchu na Šafko............. ? ? ? ?
Ad Lukáš - ja si myslím že tunelov je tu az az. Ved prakticky na jednom mieste su vedľa seba:
1. Novostavba nbs
2. Prieskumny tunel metra pod dunajom
3. DPB
4. O kúsok dalej je plníčka SPP
Reakcia na: DuPe #37006:
A to ty este nevies, ze po zmene rozchodu sa z dnesnych rozpadnutych tramvaji stanu tramwaje samooprawujuce, hlukpohlcujuce a vzduchcistiace???
(Podobne blaboly som uz kdesi pocul.. ?)
Mam taky dojem ze niektory ludia si myslia ze prebudovanie rozchodu je všeliek na vsetko, podobne ako metro...
Ak je to metro v Prahe až tak velký tunel, tak potom netuším prečo v BA ešte metro nieje, lebo tu je takých tunelárov omnoho viac ☺ ☺ ☺ ☺
Reakcia na: DuPe #36993:
Njn, tak ten dverny pohon vyberieme uplne.. Zrusime dopytove tlacidla, aspon nam ich ti skaredi vlcaci nebudu nicit, a dvere si budeme otvarat sami ?
Reakcia na: Janči #37001:
Nieco mi hovori, ze prerabka na rozchod 14500 mm by sa tiez nezaobisla bez technickych problemov. ? A ja sa pytam: Preco je podla teba postupna zmena rozchodu (ked je na to navyse prichystanych asi 50 % trati, dalsie sa budu rekonstruovat a vozovy park tiez nema neobmedzenu zivotnost) snivanie a vystavba dalsieho, stvrteho systemu nie?
Reakcia na: Janči #37001:


1. Nepodstatne

2. A T3 v KE, v AA, v OS, v BR (fakt sorry ale CZ skartky naozaj nepoznam a rad sa necham poucit) maju INU SIRKU SKRINE AKO T3 V BA????

3. 14500 ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.