Nevie mi niekto odpovedať na drobnú záhadu, prečo linka 17 nejde oboma smermi cez Tunel? Aspoň by sa využila tá nepoužívaná výhybka na Námestí SNP, nie?
Prehliadol som fakt, ze d-7 sa nevracia po Obchodnej, ale cez Kamenne namestie. Za tuto nepozornost sa ospravedlnujem, stale som vsak proti zavadzaniu dalsich prakticky zbytocnych linkovych oznaceni, ked uz teraz tu mame prelinkovane az-az. K ostatnym mierne demagogickym argumentom typu a-93/a-94 snad len tolko, ze zatial co sa sucasna premavka d-7 a d-17 vylucuje, linky a-93 a a-94 premavaju sucasne...
Re #36235 Andy: Pred precislovanim som sa prirodzene postupne naucil vsetky linky aj so zastavkami. Doteraz mam po precislovani problem s niektorymi linkami (mapovanie na stare si uz povacsinou tiez nepamatam), o niektorych usekoch si nie som 100% isty a vediet ale vsetky zastavky... to mi uz vobec nehrozi. Takze asi tak. A to sa pravdepodobne nedam celkom povazovat za tu uplne beznu cestujucu verejnost.
Šokovaný som bol tiež, nakoľko som v rámci členstva v KČP bol pri kabíne a sliedil som po palubáku "keby náhodou". Najbližší repráčik bol odo mňa dosť ďaleko, ale aj tak som to počul "loud and clear"
hej, toto ma aspon trocha vyznam, ja som volakedy nieco podobne vymyslal (ale s pismenami) a s tym, zeby na radialach bol vzdy len jeden cestovny poriadok a v nom by bolo vzdy zaznacene ako linka pokracuje dalej (nieco na sposob zeleznicnych grafikonov pre jednotlive trate...) [takze v niektorych pripadoch prejazdnej konecnej v zentre by mohli vznikat aj take srandy ako ABBA a TAHAT a podobne )
Re #36221 COLOR: a to je taky problem mat kazdu vetvu oznacenu zvlast ?
tr3mp:Ja by som len Piolov systém vylepšil o identifikáciu cesty cez centrum a to takto:Obchodná =A,Špitálska=B,Tunel=C,Štefánikovo námestie=D,Reduta=E.Takže napr.6 by bola 5A4B5,12 by bola 1D4E1 a podobne.Prípadne by sa mohli zohľadňovať aj nácestné konečné,takže 12 by bola 12D4E21.5 by bola 98A4C21.V opačnom smere jazdy samozrejme opačne.Síce by tomu nikto nerozumel a vlky by električkami asi prestali jazdiť definitívne,ale bolo by to jedno-jednoznačné.U autobusov by sa samozrejme príslušné písmenká a čísla použili s úplne iným významom,napríklad podľa tr3mpa?.
Čo som tak zbežne videl nové zastávkové CP u jedného vylepovača, tak približne dve hodiny pred obedom a dve hodiny večer idú spoje len po Zátišie, pričom ďalšie dve hodiny(dojazdy) po Jurajov Dvor.
Dnes som bol šokovaný hlásičom v 7110, ktorý hlásil krásne nahlas zastávky. Ale skutočne to bolo riadne počuť aj za jazdy a nebolo treba stáť pri reproduktore! Skutočne to bolo ešte silnejšie ako v trolejbusoch. Chválim DPB, ešte by to tak mohli urobiť aj v ostatných električkách.
Presne tak, ja si myslím, že číslovanie za radom je lepšie, pretože sa ľahšie naučí. Napríklad ako malý som si niekedy z nudy pozerával zoznam liniek a po rade som si pamätal, aká linka kam ide. Kdežto ak by vtedy linky boli číslované tak chaoticky ako dnes, tak by som si to pamätal omnoho horšie.
Môže byť. Chyby po sebe opravujem len v tom prípade, ak hrozí, že ostatní na základe tejto chyby nepochopia zmysel príspevku. A to bol aj prípad môjho vozidla vs. vodiča. Bežné preklepy nemá zmysel opravovať, každý si domyslí, čo tam malo byť.
Inak vymyslel som to ešte lepšie: problémom oblastného označovania je, že nemáme dostatočný počet čísiel na označenie oblastí. Pretože mestských častí je v Bratislave 17, navrhujem prejsť z desiatkovej sústavy čísel liniek na sedemnástkovú a oblasti označiť nasledovne:
0 Staré Mesto
1 Ružinov
2 Podunajské Biskupice
3 Vrakuňa
4 Nové Mesto
5 Rača
6 Vajnory
7 Karlova Ves
8 Dúbravka
9 Lamač
A Devín
B Devínska Nová Ves
C Záhorská Bystrica
D Petržalka
E Jarovce
F Rusovce
G Čunovo
Keďže môže nastať situácia, že z jednej do druhej časti jazdia viaceré linky, rozlíšené budú podľa čísla na prvej pozícii
Zopár príkladov nových označení:
1 -> 80
12 ->180
34 -> 280
83 ->8D
91 -> G0
191 -> F0
212 -> 10
Pikoškou budú linky 210 a 13
13 -> 000
210 -> 00 (Tu treba obzvlášť ľahko dezinfikovateľné vozidlo. Vôbec, možno hovoriť o šťastí, že máme relatívne malý počet mestských častí, veď čo keby bola niektorá označená písmenom W, spojenie so Záhorskou Bystricou by bolo zaujímavé, ideálne pre reklamu napr. na Toi-Toi Aj keď aj toho by sme sa dočkali pri rozšírení tohto systému na regionálnu dopravu )
Fantastické, nie?
Dúfam, že v súťaži o rad Ing. KK 1. triedy som si vylepšil skóre
? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy