Ked nechcu aby sa to prepadavalo, tak by tam mali v prvom rade vykopnut tie BKVcka a spravit tam normalnu trat, ak maju peniaze, tak najlepsie monolyticku betonovu dosku! Alebo aspon hocicio ine ako BKV. Ta trat je des.
Re #32606 nebulus: COZE? AKOZE ZALIEVAJU? Ved v novinach pisali ze preto sa tam seru lebo robia kolektor. Neverim ze to nebude kolektor. A zaujimalo by ma co tam spravia aby sa to nepredavalo znova.
Minulý týždeň som bol pozrieť na starý most a sú mi nejasné niektoré veci. Dokáže to niekto objasniť?
1. Najprv si objasnime krátko históriu: (resp. to, čo viem)
Tesne vedla starého cestného mostu je železničný jednokolajný; existuje dodnes, kolaje sú ,nepoužíva sa .
Prvá "električka" normálnerozchodná jazdila po CESTNEJ časti mosta, lebo železnica nepovolila peážnu premávku po svojich kolajách. Tá električka bola "POHÉV" -el. dráha Bratislava - Viedeň. Električkové súpravy jazdili do Kopčan, do Viedne jazdili súpravy dvoch až troch vagónov ťahané el. lokomotívou. Úsek na cestnom moste bol dvojkolajný. Ďalej nech si záujemci nájdu históriu POHÉV alebo Pressburgerbahn...Je to dosť zaujímavé.
V tridsiatych rokoch bol úsek do Kopčan prestavaný na metrový rozchod a prepojený s BEÚS . Po vojne trať skrátená len do Petržalky.
2. Minulý týždeň som bol v Blave a podíval som sa na starý most. Zaujalo ma, že kolaje na železničnom sú dodnes zachované. Končia za mostom a trať je ďalej už zrušená. Na moste som videl normálnerozchodnú kolaj a uprostred v ose kolaj o metrovom rozchode (len usudzujem, nemeral som).
3. A TU ZAČÍNA ZÁHADA !
Je možné, že "metrová" kolaj na moste slúžila len ako prídržná kolaj v prípade vykolajenia; na žel. mostoch je to pravidlom, ale bývajú to ocel. profily ,ktoré nemajú profil kolajnice a ku koncu mostu sú zúžené smerom k ose kolaje. Tu však sú regulérne kolajnice, ktoré pokračujú až za most.
Dodnes som nikde nezistil, či po prestavbe trate na 1000mm táto viedla cestným mostom, či bola tiež dvojkolajná alebo či bol pre elku využitý (trebárs v poslednom období prevádzky) železničný most. Viem, že most bol koncom vojny poškodený a trať do Petržalky sa po vojne obnovovala. Možno došlo k zmene vedenia kolají. Ako to vlastne bolo ?
Kedy sa ukončila žel. prevádzka cez most do Filiálky ?
POKIAL DOKÁŽE NIEKTO UPRESNIŤ ÚDAJE, BUDEM MU VĎAČNÝ.
ĎAKUJEM.
Ale hovoríme o skúšobnej jazde s vypnutím reverzu a následným zastavením voľnobehom, nie o skúšobnej jazde cez perešský most.
Rýchlodráha má 13,5 km, kým perešský most z tejto celkovej dĺžky zaberá 200 m, takže priestoru na takéto skúšanie je dosť aj mimo mostov.
Podla toho co som dakde cital tak to malo dlzku iba niekolko desiatok metrov. Jeden pribuzny tam robil nocneho straznika a dohliadal na cerpadla, takze tipujem ze je to zatopene. Inak ma sokovalo ze stolnu pod Obchodnou po polozeni kanalizacnej rury zalievaju betonom. Ved to mohol byt dobry kolektor. Ink v kolektoroch som aj pracoval-D.Diely, Fajnorovo, Vrakuna, Mierova.
O tom som uz tiez pocul. Odvazne teorie vravia o komplenom prieskumnom malom tuneli popod Dunajom, cez ktory sa da dostat z jedne strany na druhu. Ale neviem ci je to pravda. A ak aj ano, tak to velmi dobre schovali, aby sa tam nenastahovali bezdaci.
Jednym zo slepych pokusov o metro v BA bol aj pokus o vystavbu tunela pod Dunajom. Malo to sa to tusim stavat v 90. rokoch niekde medzi pristavom a starym mostom. Stavbu tusim vykonavali Banske stavby PD kanadskou technologiou zmrazovania tekutych pieskov. Vie niekdo nieco blizsie? Aky je sucasny stav tunela?
Absolútny súhlas!!! ? Pretože potom mi to poväčšinou končí vprešované niekde pod busom, či znetvorené pod električkou..a poznačených či zničených životov je v tom viac než dosť... ?
? Tak to je obrovský rozdiel! ? 380ka sa vyrábala v niekoľkých modifikáciach, veľmi bežný bol kabriolet...ale škoda... ? už som sa išla tešiť, že som natrafila na prvého človeka v republike, čo čajčie krídlo má... ?
peter...t:
kazde jedno auto bez ohladu na to, ci to je trabant alebo audi a8 patri len do ruk normalnemu a sudnemu cloveku, inak sa stava smrtiacim nastrojom! a kto chce jazdit rychlejsie, nech sa paci, ma k dispozicii piestany, budapest, brno, most... vsade sa tie okruhy daju prenajat. a prosim, aj 350km/h. ale pokial jazdi v riadnej premavke, tak by som nedoporucoval prekracovat povolene rychlosti a najmä v bratislavskej spicke uz rozhodne nie. v noci medzi 02 a 04 sa da vyblbnut na ludoprazdnej dialnici.
Sory nie 300 ale mercedes SL 380 rok 1989 ma to otvor v streche elektronika...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
O tom som uz tiez pocul. Odvazne teorie vravia o komplenom prieskumnom malom tuneli popod Dunajom, cez ktory sa da dostat z jedne strany na druhu. Ale neviem ci je to pravda. A ak aj ano, tak to velmi dobre schovali, aby sa tam nenastahovali bezdaci.