Ked sa tu uz rozobera zvrhle, tak pridam jednu zvrhlost aj ja, ku vlnoplechom zvratenym s pomocnym solo vozidlom nezvratenej konstrukcie T3. Ved mozno by to konecne nebolo lenive na jazdu do kopca, ked by ju tlacila T3ka, zvacsi sa adhezia. No ale co dal. Adheziu sme vytuningovali, a kvoli lepsiemu pritlaku, a znizeniu vybracii asi na T3 vymenime plechy za vlnoplechy, bude to aj estetickejsie vyzerat. Popripade sa to po vyradeni bude dat vlnoplech pouzit na plot alebo ako ryzak na pranie. A cele to hybriddielko by som nazval FK3. Dufam ze to nikdo z PRASU sumperk necita
ADD: Dnes som sa nachadzal asi na 3 kroky od projekcnej budovy ZOS Zvolen a mal som sa 100 chuti ist opytat, ci vedia ako vyzera elektricka a ako to vobec funguje
fobust:
a takto technicke zlepsenie skody1000mb, napriklad ju technologiou zvaru za studena skuplovat s inou skodou1000, to nie? to sa sice nerobilo, ale mohli by tym vzniknut pek(v)ne t(z)vary... alebo jej spravit rezerzovatelny motor. a take sa robilo, napriklad motorove vozy csd radu m120.4? to by bolo delo, podla potreby by si mal aj 4 spiatocky a 1 kvalt vpred s tazkym prevodom... alebo tu spiatocku pouzit na nejakynapr. navijak, alebo odmetac... blbost by to bola? mozno, ale snad mensia ako t3+k2.
74xxx mozno je aj LSko ale co ja viem tak sa tam davaju HCcka a hentu radu trojmiestnych 74 tesla urcite nikdy nevyrabala.
Integracov z DDR bolo hojne, aj z ruska a podobne, to bolo vramci RVHP, ze kazdy nieco vyrabal a dokopy to malo davat cely sortiment, lenze nedavalo. A 8031/8051 bola po 8749 na plane, ale plany zmaril rok 1989.
Doviest obvody zo zapadu bolo skoro nemozne, proste bolo treba okolo toho kopec formalit a boli nato nejake kvoty ze kolko sa mohlo doviest a kolko muselo byt zo socialistickeho tabora, taktiez zahranicne firmy boli nie vzdy ochotne predat nieco komunistom, najma ak sa jednalo o nejake vysoko sofistikovane zariadenia.
Takze to nebola otazka penazi, ale moznosti. Proste ja si myslim, ze T6 je stale "moderny" voz nato ze konstrukcia pochadza z 70/80rokov. V tej dobe sa naozaj nedalo spravit nieco lepsie a jednocipaky naozaj neboli, a este raz opakujem, ze tie obvody relatko-tranzistor-dioda-stykac sa riesili tak ako sa riesili koli spolahlivosti a odolnosti, keby tam vtedy dali nedajboze nejake mikroprocesorove riadenie tak to vobec nieje spolahlivejsie a lahsie diagnostikovatelne, ako si pisal, ale akurat by ten voz stale stal lebo by sa cakalo kym odniekial za pol roka pridu suciastky..
spectre: nie ty, ale fobust tu tlaci neznalym kaleraby do hlavy. ja tie schemy mam a poznam. to, ze to nevie je v pohode. problem vznika tym, ze on sa o comsi sam seba presvedci a potom to vydava za pravdu pravducu a ked mu vynadas, tak sa urazi. lenze jeho treba poslat tam, odkial na tento svet prisiel, pretoze to je jediny sposob, ako mu to vytlct z kotrby. tyzden bude orazeny, potom dojde na to, ze nema pravdu a prejde ho to. tento problem tu uz parkrat bol, akurat tema a osoby/obsadenie toho divadielka boli ine, napr. ke-forum a polarita, alebo jecko a jeho vylevy o cngbusoch, etc...
Este k tomu -
v podstate je to asi pekny dopad planovaneho hospodarstva na vyvin (nielen) elektroniky.
Este ma napadlo, ze v tych dobach boli tusim velmi v mode integrace z DDR, ktore predsalen vedeli viac nez tie teslacke. Napriklad take analogove "pecky", ako A2030 a podobne. Viem ze sa vtedy robili aj TTL integraky, ktore boli D..nieco.
Ale kua fakt - to bol taky technologicky problem narvat do jedneho puzdra zopar debilnych klopnych obvodov????
tak o tom vyvoji by som ti mohol rozpravat 8)) ked neboli eepromky (89c52) tak sa zobralo 20 8751 a postupne sa napalovali odladovavanym programom a pouzite sa hadzali do mazacky a kym si posledny napalil tak si prvy mal vymazany.. Co sa tyka obovodov 74HC(T)573,574,245 tak ta vyvediem z omylu, nie su to TTL, ale H-MOS (tusim, dnes uz aj ine technologie),su vsak s TTL urovnami (HCT) a s CMOS urovnami (HC). Tesla robila obvody tak na urovni od 4xNAND 7400 po nejaky klopak 7474 a nikto ani nesnival o nejakom LATCH ako 74574.. "Taketo vydobytky" sa sice uz vtej dobe pouzivali boli vsak strasne drahe a do konca 80tych rokov unas nevyvijatelne..
No asi som to zobral príliš idealisticky. Na druhú stranu 74xx sú klasické TTLká, ktoré sa vyrábajú snáď odjakživa a vyrábala ich predsa aj Tesla, takže neviem neviem.
Musíš ale uznať že takéto "výdobytky" sa celkom určite bežne používali v 80tych rokoch v sofistikovanejšej kapitalistickej spotrebnej elektronike (videorekordéry, TV a pod.), nehovoriac o nasadení v automatizovanom imperialistickom priemysle ?.
Btw. na 8031 ti stačí emulátor EPROMy a máš po probléme. Také veci určite mali už vtedy, inak by to nemohli programovať (vývoj a ladenie programu s naplieskavaním údajov do EPROMy a následným premazávaním jednoducho z praktického hľadiska možný NIE JE)
mcs 51 mi nemusis predstavovat 8)).. akurat kde u nas vtedy boli 51cky? unas boli tak 49.. aj tie sa nedali programovat v normalnom programatore, lebo potrebovali vyssie napatie aby si napalil tu hnusnu EPROMku a ked si ich 10x vymazal-naprogramoval tak mohli ist do kosa nehovoriac o tom, ze stali ale 6 kil alebo kolko. Ak by si aj zohnal vtej dobe nejaku 8751 tak mi povedz kde by si zobral obvody ako 74573,74574,74245 aby si z toho nieco poskladal? To v RVHP nebolo..
Osobne si myslím, že som nikdy nikomu netlačil nejaké dezinformácie čo sa týka funkčnosti zrýchľovača. Pokiaľ si to fobust zle vyložil, tak mu to nemôžeme mať za zlé, nakoľko je strojár a vyzná sa zase v úplne iných veciach, v ktorých by som sa nevedel zorientovať ja.
Ešte čo sa týka tých jazdných stupňov, tak som to nemyslel tak, že pri brzde by tam shunty neboli, ale jednoducho sa vypínajú súčasne s pôsobením ZR. Pri jazde je v tej dobe, keď sa spínajú shunty zrýchľovač už premostený, takže ten samotný odpor tam na to nemá vplyv.
re spectre, prud pripravy a stupne zrychlovaca:
tabulkova hodnota je 50-70A, v reale aj 250.
stupne mas spravne, jazda po 75., dalej je premosteny. na brzdu vsetky.
pokus sa to vysvetlit aj fobustovi, lebo som mu musel zaslat nepublikovatelne vyrazy formou sms a terazky sa nam demagog urazil vdaka vopred velika.
8080 asi nie, ale 8051 a jeho klony istotne - to je druh procesoru, ktorý je na také veci priamo určený. Tieto mikrokontroléry už boli dostatočne rozšírené na konci 70tych rokov (začali sa používať 1977 +/-?).
Samozrejme v tej dobe by sa nedala spraviť "on-chip" tramvaj, ale nebol by problém túto technológiu nasadiť. K akýmkoľvek vozidlám by bolo vhodné napr. niečo na spôsob decentralizovaného koordinovaného riadenia, ktoré by zabezpečilo, že keď sa nejaká časť odserie, nevykape celá električka.
znizovat chce spectre 8)) teraz je odbudzovanie na 55% ? takze mozme ist este o kusok dalej, bolo by zaujmave pozriet momentovky TE022 ci by to ale este malo vyznam.. teda pri generatorickom chode ano, ale motorickom by to uz asi nemalo velky vyznam.. ?!
technika tranzistor-relatko je ale o 10 radov spolahlivejsia ako v tej dobe mikropocitace.. okrem toho tesle zacala robit jednocipaky 8749 az koncom osemdesiatych rokov a stavat nejaky riadiaci system v drahovom vozidle na 8080 by bola asi hovadina.. tie obvody z operakov 741, relatok a tranzistorov su tam koli odolnosti voci ruseniu a spolahlivosti a nie kvoli tomu ze niekto nepoznal suciastky s vyssim stupnom integracie.. ono sa to zda ze je to zastarane, ale kym nieco dokopes k spolahlivosti uzitelnej na kolajovom vozidle tak prejde 10 rokov a zasa je vyvoj niekde inde..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
n