fobust:
a takto technicke zlepsenie skody1000mb, napriklad ju technologiou zvaru za studena skuplovat s inou skodou1000, to nie? to sa sice nerobilo, ale mohli by tym vzniknut pek(v)ne t(z)vary... alebo jej spravit rezerzovatelny motor. a take sa robilo, napriklad motorove vozy csd radu m120.4? to by bolo delo, podla potreby by si mal aj 4 spiatocky a 1 kvalt vpred s tazkym prevodom... alebo tu spiatocku pouzit na nejakynapr. navijak, alebo odmetac... blbost by to bola? mozno, ale snad mensia ako t3+k2.
a takto technicke zlepsenie skody1000mb, napriklad ju technologiou zvaru za studena skuplovat s inou skodou1000, to nie? to sa sice nerobilo, ale mohli by tym vzniknut pek(v)ne t(z)vary... alebo jej spravit rezerzovatelny motor. a take sa robilo, napriklad motorove vozy csd radu m120.4? to by bolo delo, podla potreby by si mal aj 4 spiatocky a 1 kvalt vpred s tazkym prevodom... alebo tu spiatocku pouzit na nejakynapr. navijak, alebo odmetac... blbost by to bola? mozno, ale snad mensia ako t3+k2.
Spectre
O čom som s fobustom vyprával bola elektrická (nie výzbroje, všeobecne) stránka vozidla T6A5. Vozy relatívne nové a moderné vyrobené technológiou Tranzistor-Relátko ... skutočne to nechápem. Však v originálnej T6ke predstavuje najvyšší stupeň integrácie súčiastka like MAA741.
Pointa bola v tom, že elektrická výbava je na úrovni roku +/- 1975 a celá napríklad T6ka už mohla byť riadená mikropočítačovo (a pri technickej úrovni T3 ktoré sa vyrábali vo veľkom ešte v 80tych rokoch - grc!). Zjednodušilo by sa zapojenie, zlacnila cena súčiastok (v porovnaní s cenou tramvaje asi zanedbateľná ale aj tak), logicky by sa zvýšila spoľahlivosť a hlavne by sa zjednodušila diagnostika a kazivosť.
Ty asi nemáš prehľad o takomto druhu automatizácie, ale ja som sa tým istú dobu zaoberal, takže si to viem bez problému predstaviť, nakoľko viem, že všetky potrebné veci na to v tej dobe už boli bežne používané a rozšírené. Ono prehľad o computerizovanom riadení asi nemali ani súdruhovia z ČKD, nakoľko vyrábali to čo vyrábali.