No myslel som to tak, že na električkových radiálach sú na zrušenie tak päť zastávok. Herlianska, Chlumeckého, Vozovňa Krasňany(ale tá je hlavne pre zamestnancov DPB - jednoducho nevedia prejsť 200metrov zo ŽST Vinohrady), Krčace vytvoriť jednu alebo dať ich obe naznamenie, Jurigovo námestie.
Plus ešte nejaké úpravy v centre napríklad Vazovova a Floriánske nám. vytvoriť jednu zastávku pred daňovým úradom,...
S dochádzkovými vzdialenosťami som to myslel skôr celkovo. Pri jednotlivých zastávkach sa to predĺži, ale priemerne ani moc nie. Jedine, že by to zoškrtali nejako radikálne ale toho sa nebojím.
A s tvojím príspevkom #29902 súhlasím, no nezdá sa mi, že by to bolo 20s. zdá sa mi to nejako málo. Znovu použijem príklad Zátišie - ZP a premávkovú rýchlosť 28km/hod a priemerná električiek je tuším 14km/hod(rok 1991), tak jeden kilometer zvládnu pri jazde na Vajnorskej za 2,14minúty a pri celkovom stave za 4,28minúty a to je rozdiel. A to pritom trať na Vajnorskej nie je ideálna a tak sa nedá ísť tých 55 stále.
Ja sňou v pohode chodím po Slovensku po dovolenkách a je to super. Mohol by som zobrať aj Peugeot, ale škodula je pre mňa jednoducho lepšia.
Re #32148 Andy: Tak to ťa niekedy preveziem aby si vedel ako to je keď sa o auto stará automechanik, ktorý je zároveň otcovým bratrancom. To už nehovorím o GO motora spred troch či štyroch rokov.
Ja by som tiež chcel 3-poschodovú vilu a pred ňou bazén s hodinami s vodotryskom. Ale keď si to vezmem reálne. Načo mi 3-poschodová vila bude, keď aj tak budem bývať iba na jednom poschodí. A aj keby som tie 3 poschodia využil, tak za čo si tú 3-poschodovú vilu kúpim. Nedá sa všetko robiť tak, ako "by sme chceli", treba chcieť reálne veci, nie nereálne. Jasné, aj ja by som chcel S-bahn, U-bahn, klimatizované autobusy a podobné srandy, ale my si to predsa dovoliť nemôžeme.
Treba si to zobrať z tej strany, že tu nejde iba o to, že sa postaví metro, kúpia jednotky pre metro a bude to fungovať samo od seba. Nielen počiatočné investície by boli obrovské, ale aj udržiavanie tunelov, zariadení, vozidlového parku a početného personálu, čo by si vyžadovalo oveľa vyšší prísun neustáleho toku peňazí, ktorých je však nedostatok. Takže po určitom čase nedostatočného prísunu potrebného obnosu by mohlo dôjsť k situácii, že by sa situácia natoľko vyhrotila, že by došlo možno až k zastaveniu prevádzky, minimálne však k rapídnemu zhoršeniu. To je pri systéme rýchlodráhovej električky predsa len vo výraznejšej miere eliminované a menej pravdepodobné.
Treba sa jednoducho zmeriť s tým, že metro tu proste nebude a utešiť sa tým, že aj mnohé miliónové metropoly metro nemajú a niektoré ani električky...
"zruší sa niekoľko zastávok, ale dochádzkový čas k zastávkam zostane v podstate rovnaký" - mohol by si túto hypotézu objasniť trochu bližšie? Ja sa totiž domnievam, že ak mi zrušia zastávku, na ktorú chodím, tak sa mi nevyhnutne dochádzkový čas k zastávke predĺži - a to bez ohľadu na to, či pôjdem kus peši alebo budem jazdiť doplnkovou dopravou a čakať na prestup. V konečnom dôsledku tak budem v centre pomalšie, než dnes. (Zrušením jednej zastávky ušetríš cca 20 sekúnd. Aby si kompenzoval o minútu dlhšiu dochádzku, musel by si zrušiť ďalšie tri zastávky.) Pozri tiež #29902.
no,mate dost argumentov,ale povedzte mi pravdu,chceli by ste radsej tie elektricky alebo metro?ja osobne metro,pretoze ked vidim to stare depo v tom jankovom dvore alebo jak sa to vola tak mi normalne pride luto ze to tam nemohli dostavat.bratislava sice kupi par novych elektriciek,ale s tym sa to zacne,ale aj skonci.keby sa zacalo s vystavbou metra,uz by sa nemohlo cuvnut a dostavalo by sa.pri najdeni vhodneho investora,ktorych je vo svete velmi vela je to realny ciel.hlavne mesto ako bratislava potrebuje metro,lebo aj ked sa nahodou vymenia vsetky elektricky za nove,stale bude v bratislave viac a viac ludi,to znamena viac problemov v MHD.myslim ze potom uz ani nove elektricky nebudu stacit.metro je v dlhodobom hladisku najlepsie riesenie,lebo raz sa postavat musi,a bude len lepsie ked sa s tym zacne hned-
metro: keď som nedávno prepočítaval výmenu všetkých starých električiek za Combina, vtedy ešte pravdepodobné, pri kurze 43Sk za EUR mi to vyšlo niečo cez 10mld.SKK. Ak by sme to prepočítali na súčasný kurz tak to bude 9,3mld. Metro po celom meste by stálo 170mld. Minimálne.
Základnou filozofiu toho všetkého je, že to nebude stáť na križovatkách pretože sa prihláci na počítači svetelnej signalizácie a dostane zelenú (niečo sa už začína rysovať v Dúbravke, aj keď to ešte nefunguje, ale snímače sú), že v centre bude raz pod zemou, a že priemerná premávková rýchlosť bude rovnaká alebo aspoň približujúca sa metru. Že vzdialenosť ktorú prekoná metro v Prahe bude trvať rovnako rýchlo aj električke v Bratislave.
pche, co to je neakych 130kmh (pri ktorych ta hrca urcite uz huci ako keby jej slo o zivot ); okrem toho ja to auto neplanujem len na vozenie sa po meste ale aj na to ze obcas idem dakam na chatu a pod
A Ty si skutočne myslíš, že za tie peniaze, ktoré poslúžia na nákup nových električiek sa postaví metro s oboma trasami (vrátane Dúbravky) + súpravy doň? Nežartuj!
Princíp rýchlodrážnej električky spočíva v tom, že na perifériách využíva teleso súčasnej električkovej dopravy, kde je cestovná rýchlosť zvýšená preriedením zastávok, mimimalizáciou úrovňových krížení s ostatnou dopravou a v prípade úrovňového kríženia zabezpečenie preferencie nosnej dopravy. V centre mesta sa výhľadovo počíta s podpovrchovou dopravou. Takže aj električka raz centrum plné chodcov, semaforov a neviem čoho ešte prekoná pod zemou. Ja viem, nebude to hneď - zďaleka nie v prvej etape. Ale na druhej strane možno s určitosťou predpokladať, že električka pod starým mestom bude jazdiť skôr ako by jazdilo metro.
ok, takze mi skus povedat neaky realne splnitelny datum, kedy by som sa mohol odviez tym metrom z KV do petrzalky (dozil by som sa toho vobec ?), a taktiez skus popisat co robit (ako prepravovat ludi) dovtedy kym to bude spravene...
No dovol, moja Š105L nie je žiadna hrča. ? Toť minule som ju skúšal na dialnici a dala mi v pohode 130km/hod čo ti po meste stačí. ?
Ale aj novšie ak má viac ako 5 rokov čakaj vhadzovanie penazí ako gambler do automatov.
yale: tak toho vŕbovatenia zastávok sa neobávam. Ja skôr tých mimoúrovňových križovaní.
no stale tu hovorite o nejakych elektrickach,ale pokial viem,tie nove pojdu len do petrzalky a nebudu ca generalne vymienat... chcete mi povedat ze v celej bratislave zacnu chodit rychlodrazne elektricky?ved nakupit tolko modernych elektriciek by bolo este drahsie ako samotne metro.tie elektricky mozu byt akokolvek rychle,ale pochybujem ze by vzdialenost napr. karlova ves-petrzlaka urazili rychlejsie jak metro.metro ide predsa pod zemou,nebrzdi ho ziadna premavka ani nic.pokojne prejde skrz dunaj a je to.zatial co elektricka by sa musela prepletat cez cele mesto a potom cez stary most...
Mám taký dojem, že Tebe vlastne nevadí ani zrýchlená električka ako taká, ale skôr obava zo zneužitia idey rýchloelektričky na konci ktorého bude technický paškvil za ťažké prachy dopravné problémy BA vôbec neriešiaci.
Iste, aj to sa môže stať. Ale môže byť potom obava z "kompromisnej" električky dôvodom pre presadzovanie metra? Lebo podľa mňa skutočne v Bratislave nosnou dopravou môže byť električka, len sa to musí spraviť poriadne. Alebo sa nezhodneme ani na tom?
lacnejsie to zrovna nebude, ale usetri mi to trocha nervov, cas a poskytne urcitu slobodu (nebudem musiet davat pozor na to kedy mi ide posledny spoj a utekat nanho, na druhej strane aj cast slobody zoberie - teraz sa mozem volne potlkat po meste a hockde nastupit na MHD a nemusim sa vracat na miesto kde som nechal IGK). A az taku hrcu ako neaku S105 co spominas neplanujem, chcem nieco trocha novsie a rychlejsie
J: Nebezpecenstvo kompromisneho riesenia je, ze ak to bude bezna trasa, pri kazdej vrbe sa najde skupina iniciativnych obcanov, ktori prave tam potrebuju zastavku a urobia peticiu a sme dosli... po par rokoch uz ani nerozoznas, co malo byt rychlodrahou a co nie. Cize musi to byt nieco, co vydrzi takuto manipulaciu ako kompaktny celok, a prave v pripade metra, alebo samostatne navrhnutej trasy ta odolnost voci spriemerovaniu je vyssia. Amsterdam sice nie je ziarivy priklad riesenia MHD, ale maju tam napriklad linku 51 metra, ktora je osadena lahkymi vlakmi Sneltram, ktore po vyjazde na povrch pouzivaju trasu elektriciek (kvoli tomu maju aj horny zberac). Ale ta trasa je samostatne teleso, nie je to poulicna elektricka a zastavky su rozdelene na dve urovne - pri nizkej zastavuju elektricky, pri vysokej Sneltram. Sneltram vsak nie je elektrickou.
Odporucam mrknut na: http://world.nycsubway.org/eu/nl/ams-metro.html
tam je vidiet rozdiel medzi vozidlami Sneltram (linka 51) a klasickeho metra (ktore tam tiez ciastocne chodi po povrchu).
A myslíš, že ťa to s tým IGK výjde lacnejšie. Myslíš, že dokážeš jazdiť denne z Dolných honov za menej ako 20 korún na deň. Ja keď som jazdil tri dni toľko koľko jazdím s MHD, tak ma to vyšlo dve kilá. Na nové pochybujem, že máš a staré vyťahuje z vrecák veľa penazí na opravy. (Mám Š105L, model 86 a spotrebou 7litrov na 100km.) A či to bude pohodlnejšie? Neviem kde robíš, ale zaparkuješ, neukradnú či nevykradnú ti ho páve vtedy keď tam zabudneš PC? Možno to bude rýchlejšie, ale o tom si nepísal. Písal si o finančných nákladoch.
No neviem ale električke trvá cesta od zastávky Zátišie na Zlaté piesky 8 minút čo je priemerná premávková rýchlosť 28km/hod, čo sa blíži k metru s tuším 30km/hod. Ak sa mýlim prosím opravte ma.
Aj keď tebou popísané situácie sú docela možné. Len vieš električka pôjde už vo vyhĺbených koridoroch a majú dve možnosť zrejme rovnako drahé. Buď ostatné dovyhĺbia alebo tie vyhĺbené zasypú.
Ale reálne sú dve možnosti buď tí, ktorí teraz hovoria, že nič nebude sa budú neskôr biť do pŕs, že si boli istý, že sa to postaví alebo tí ktorí teraz veria, že sa to postaví budú sklamaní a zahanbení.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=43027&level2=43028&article=783779