Reakcia na: metro #32149:
Treba si to zobrať z tej strany, že tu nejde iba o to, že sa postaví metro, kúpia jednotky pre metro a bude to fungovať samo od seba. Nielen počiatočné investície by boli obrovské, ale aj udržiavanie tunelov, zariadení, vozidlového parku a početného personálu, čo by si vyžadovalo oveľa vyšší prísun neustáleho toku peňazí, ktorých je však nedostatok. Takže po určitom čase nedostatočného prísunu potrebného obnosu by mohlo dôjsť k situácii, že by sa situácia natoľko vyhrotila, že by došlo možno až k zastaveniu prevádzky, minimálne však k rapídnemu zhoršeniu. To je pri systéme rýchlodráhovej električky predsa len vo výraznejšej miere eliminované a menej pravdepodobné.
Treba sa jednoducho zmeriť s tým, že metro tu proste nebude a utešiť sa tým, že aj mnohé miliónové metropoly metro nemajú a niektoré ani električky...
yale
Vystavba elektricky do Petrzalky ma nevyhodu v tom, ze sa v projekte lahko daju robit kompromisy, takze vyvoj pojde asi takto:
- naco stavat standardny rozchod, metrovy nam staci a elektricka moze behat aj po ostatnych tratiach (aj ked sa neskor ukaze ze nemoze)
- naco stavat vsetky krizovania mimourovnovo, niektore staci urobit v urovni a s preferenciou (ktora casom zanikne)
- naco kupovat nove vozidla, ved mozeme lacno zrekonstruovat T3
- naco stavat uzatvorene stanice, stacia ostrovceky, nastupovat do vozidiel sa bude po schodoch
- naco trasovat Petrzalku vo vykope, staci po povrchu
atd...
S metrom sa to prilis neda, to je stavba sama o sebe, kompromisy sa v procese vystavby uz nedaju robit. A dokonca pri troche stastia by ho mohol prevadzkovat niekto iny ako DPB.
Samozrejme, metro moze chodit mimo centra aj po povrchu na samostatnom telese. Dolezite su vsak jeho vlastnosti: nastup v rovine podlahy, velkokapacitne supravy, plna preferencia v doprave, informacny system, jednoduche prestupy na ostatne typy dopravy. Tie vozidla ktore v takychto systemoch jazdia su blizsie vlakom ako elektrickam. Combino ani ULF nie je na rychlu premavku s velkou prepravnou kapacitou. Staci si postat na prestupnej stanici metra a clovek za chvilu pochopi, kolko ludi sa tadial premelie.
Do Petrzalky by teda mala ist naozaj kapacitna prepravna zbernica noveho systemu, aby sme tu za par rokov nemali iba ospalu trat po ktorej sa elektricka hrkoce pol hodiny, podobne ako dnes na Zlate Piesky.