Neviem ci uz to tu niekto pisal.... ale na Mladej garde smer Raca bol konecne po X mesiacoch (od dosadenia novych zastavkovych oznacnikov na Racianskej), dosadeny novy oznacnik aj na tejto zastavke na miesto toho provizorneho ?
nech su to navyse 4 km denne (vyjazd + dojazd, aj tak verim ze som to riadne prestrelil), na druhej strane tam ten sor urcite minie menej paliva ako karosa (ktora sa tam poneviera fakt ze zbytocne )
[a inac to je nieco podobne ako vypravovanie linky 82 alebo 89 z 3. DPA ked maju blizsie do vozovne 4. DPA,... prikladov by sa dalo najst vela]
Ale viete, čo by som vám (no... vlastne teda DPB) skutočne odporúčal? Brigády vrchárov ako vodičov trolejbusov. Jeden prešovský vodič mi hovoril, že svojho čase takmer vždy potom, čo nejaký vrchár odkrútil šichtu na trolejbuse sa na danej linke zlepšilo trolejové vedenie
Možno Lamač z biedy jedna Karosa nevytrhne, ale jeden Sor by sa na 2. DPA presunúť dal. Alebo problém spočíva v tom, že by musel byť pre Sory z Trnávky zavedený nový číselný rad?
Re #30699 Andy: Myslím, že nateraz by aj stačil Sor. Do minibusov by som sa v BA nepúšťal, pretože sa jedného dňa z ničoho nič ocitnú na L30 a Sory z L30 sa presunú na L37
Re #30719 galiyosha: Pri prešovských reko ELZÁci nikdy pevné svorky nepoužívajú. Ale naši vrchári (musím si odvyknúť od tohto pojmu, pretože najnovšie sú už tiež pod kríkladmi "Elzy") tam obyčajne križovatku tiež nejakou tou pevnou svorkou vylepšia.
No tak to s tebou môžem len súhlasiť. Ja som sa na mojom odbore mohol stretnúť len s jedným pomstychtivým profesorom a už aj toho spacifikovali, že ak sa nebude k ľuďom správať ako k ľuďom, tak ho vyhodia. A on sa začal správať normálne.
V tom, že škola má učiť a nie zlepšovať sebavedomie máš stopercentú pravdu. Ale škola nesmie to sebavedomie ani znižovať a to je ten problém. Zatiaľ stále memorujeme zbytočnosti a učíme k nesamostatnosti.
A ja čisto teoretik tiež nie som, maličké skúsenosti mám. Dvakrát do týždňa dozorujem nad deťmi všetkých vekov, kde si cvičím nervy. A pol roka som doučoval dislektika matiku. To bola fuška udržať sa, keď on nie a nie pochopiť základy ako +-*/ a chcel vyvsetlovať kombinácie na ZŠ. A jeho učiteľka na ZŠ: "Mňa nezaujíma, že je dislektik. Ako mu môžem dať štvorku, veď iným štvorkárom by som musela dať trojky." A pritom chalanisko svojim úsilým a možnosťami bol na jedna.
V Palugyayovom paláci je teraz MZV ale skutočne to kedysi znárodnili a patrilo to vinárskym. Či tam aj sídlili neviem, alebo či tie veľké pivnice nejako využívali?! Možno tak na podnikové ožran párty
Jaj, jasne, ta budova, co ju teraz tak ultralacno a ultravyhodne rekonstruovalo tusim Ministerstvo zahranicnych veci, ktoremu patri (ak sa nemylim). Ja lokacie za bolsevika prilis vychytane nemam, kedze som bol este velmo maly.
No, Vinárske závody sídlili za boľševika v tom tuším Palugyayovom paláci, presne oproti vyústeniu Šancovej na Pražskú, takže ide o tú výhybku, kda sa trolejbusu, čo idú z Klamárov, delia na smery Prestaničnokooperatívne námestie a na Mierko.
Ano, tu osamotenu svorku som si vsimol, strasne dobre som sa na tom zasmial, ked som siel naposledy okolo. Inac, kde su v Bratislave vinarske zavody? Viem len o nejakom vyskumnom ustave pod Kolibou a, samozrejme, nieco je v Raci, ale nepredpokladam, ze by to bolo ono... A vdaka za vysvetlenia.
Vieš, na FiFUK ma Všeobecnú didaktiku učila akási Dr. Bazáliková, ktorá bola dokonalým príkladom, aký by asi pedagóg nemal byť (zlá, pomstychtivá, škodoradostná stará panna), tak mám od tej doby o pedagógoch-teoretikoch veľmi zlú mienku(bolo tam takýchto kreatúr viac, ak možem menovať, tak Dr. Baďuríková, doc. Perhács atď.).
A na "modernú pedagogiku" mám taký názor, že odtiaľ potiaľ ale žiak sa má v škole naučiť a nie si tam zlepšovať sebavedomie.
V obratisku na Búdkovej tam tú pevnú svorku údajne domaľoval do projektu nejaký pán Vodnák z DPB. Asi nemohol zniesť pohľad na teké rozsiahle dielo vysokej úrovne a technickej kvality bez pevnej svorky. Takisto je zaujímavá osamelá pevná svorka v novom oblúku z Mlynskej doliny do Valašskej., tú tam údajne drotári pridrotovali dodatočne. Taktiež sa takáto osamelá pevná svorka vyskytuje napr. v križovatkách 29. augusta/Dunajská alebo Záhradnícka/Svatoplukova...
Elektrický kríž od mechanického rozoznáš okrem iného napr. podľa toho, že doňho vedie kábel ?. Elektrický kríž je v BA napr. pri Vinárskych závododch (tam je jediná Elektroline výhybka v BA), pod stanicou na Predstaničnokooperatívnom námestí, pri Zimnej ST Aréne smerom do centra, tuším že aj na Šancovej pred Rač. mýtom smerom od Hl. stanice atď.
Zjazodvé výhybky by teoreticky mohli byť aj elektrické ale nepoznám žiadny prípad takejto aplikácie, bolo by to aj zbytočné.
Aha, tak preto som potom nechápal, prečo spomínaš oblúk Hanácka - Rádiová... A obratisko Rádiová je podľa teba tiež dobré? Lebo na prvý pohľad vyzerá všeljak.
No to je mi jasné, že ich tam nedali dve preto, lebo ich mali veľa na sklade. Mňa len prekvapilo, že sú otočné.
Re #30714 S499.1023: Samozrejme, že tie sovietske teórie neboli celé zle. Veľa z nich sa aplikuje aj teraz, ale presne tak ako sa už Ik280 nevyrábajú a vyrábajú sa NP vozy, tak aj pedagogické teórie sa museli prispôsobiť, znížiť podlahu, dať dopytové otváranie dverí či látkové sedačky a protišmykovú podlahu, tmavé sklá,...
Keď počúvam ako sa prednášajúci správaju na STU či ekonomickej iba ma to utvrdzuje, že človek bez pedagogického vzdelania by učiť nemal. Nepotrebuje veľa, stačí pedagogický základ ako Pedagogickú komunikáciu, Všeobecnú pedagogiku, Vývinovú psychológiu, Všeobenú didaktiku, Poruchy správania, Teoriu výchovy, Psych. propedeutiku, Telesnú a duševnú hygienu žiaka a iné. Celé je to tak na 6 semestrov. Ak to učiteľ nemá a nič o tom nevie, môže viac ublížiť ako pomôcť.
V našich školách stále panuje systém, že medzi katedrov a lavicami je jeden veľký zákop a "nepriatelia" po sebe strieľajú a jeden chce dostať toho druhého. To je chyba. Nútením nikdy nič nedokážeš. Vytváraš vzdor.
To však nič nemení na tom, že si musím uznať fakt, že môj pravopis je defektom, ktorý by nemal byť. Učiteľ musí učiť správne, tak ako to je a nie tak ako sa to raz naučil či respektíve nenaučil.
Sorry ale musel som, na toto som zlý asi ako ty na vrchné vedenie.
Jaj, zas ta moja debilna terminologia, ale snad ste pochopili, co myslim pod "mechanickou" zjadzovou vy(c)hybkou -- nieco, ako nestavitelny kriz, ktory sa prehodi az prechodom zberaca do korektneho smeru.
No mna obzvlast fascinuje, ak je v nejakom relativne slusne vyzerajucom obluku alebo priamom useku v strede len tak z riti j******a pevna svorka alebo pevny zaves. A duplom nechapem, ked je ten pevny zaves uchyteny nosnym lanom len z jednej strany. A ta druha co? Nesposobuje to potom krivost vedenia? Tak to skutocne ma byt? (Podobne cudnosti som si vsimol napriklad v obratisku na Budkovej. Tam to spachala uz ELZA alebo je to dodatocny upgrade nasich vrcharov?)
A este dve otazky: Da sa nejako pohladom zo zeme rozoznat mechanicky kriz od elektrickeho? Mame vobec niekde v BA elektricky kriz? A druha: zjazdove vyhybky byvaju aj mechanicke, aj elektricke? Ak ano, ake prevladaju v BA? (Tipoval by som, ze mechanicke.)
No asi týždeň až mesiac po otvorení trate som si tam takú do očí bijúcu starú sekciu všimol... Popísať ti to neviem, keďže som odvtedy v tej vozovni nebol a už si nepamätám ako tam presne trať ide. Ale bolo na zapádnej strane od tých hál.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír