Tak si zoberme, že sa stane DN pred ŽST Vinohrady presne o 16:00. Vodič to zahlási do vysielačky, čo by už mali zachytiť a spozornieť všetci vodiči, ktorí tým smerom idú. O 16:00 je stav takýto:
L3 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý už pri vozovni Krasňany (žiadny uviaznutý vlak)
L5 - najbližší vlak je za zast. Vysoká, predošlý je pri Mladej garde (jeden uviaznutý vlak)
L7 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý je už odstavený na konečnej ZŠT Vinohrady (žiadny uviaznutý vlak)
L11 - najbližší vlak je pred zast. Ursínyho, predošlý je pri zast. Černockého (jeden uviaznutý vlak)
Beriem do úvahy len vlaky prichádzajúce od centra. Tak či tak uviaznu len 2 vlaky z L5 a L11. Vlaky z L3 a L7, ktoré v tom čase prichádzjú na Rač. mýto sa už opreratívne odkloniť dajú, ale dajme tomu, že to dispečeri ešte do pár minút nestihnú a tiež pôjdu na Račiansku, ale to sú len 4 vlaky. Ale ak sa tam nahrnie ďalších 6 vlakov, tak od času medzi vznikom DN a odklonom liniek prejde až od 20 min. do pol hodiny...!
Nie som si istý, či reaguješ na môj alebo Mikov návrh, pretože reaguješ na dve veci, ktoré sa v nich súčasne nevyskytujú (odsek "ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii" sa nevyskytuje u mňa, "Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy." zase nie u Mika (linka 2). Preto odpovedám.
Keď pôjde niekto z rače k MF SR, má dve možnosti:
- 2 na Vazovovu, prestup na 5 k MF.
- 2 na Račianske mýto, prestup na trolejbus
Vedenie liniek vždy cez dve radiály. Treba mať vypracovaný presný plán, čo pri nehodách na jednotlivých úsekov a linku odkloniť. Napr.: Nehoda v Karlovke - náhradná busová doprava 3 Tunel - Dúbravka a 4 Tunel - Karlova Ves, eliny 3 a 4 po tunel, tam zmena linky na 4 a 3. Nehoda na Račianskej - elina 2 Petržalka - Vazovova (točenie cez Americké nám.), bus Vazovova - Krasňany, elina 2 Krasňany - Rača
Ďalšie podobne. Len to chce poriadnu organizáciu a hlavne v prípade nehôd neimpovizovať ale postupovať podľa vopred pripravených postupov. Takisto treba naplánovať, čo v prípade súčasného výpadku na dvoch a viacerých radiálach.
pri 7115 som nebol, ale pri 7075 bolo za nou mozno 10 vlakov... To je myslim vcelku v pohode na dany spickovy interval a vzdialenost od najblizsej vyhybky...
ked mas dobrych dispecerov a organizaciu, tak ta vypadok jednej radialy nemoze rozhadzat, okamzite mozes presmerovat dotknute linky tak ze sa budu otacat niekde cez mesto, vo funkcnej casti siete ti mozno budu chybat 2 - 3 vozy ktore ti stihnu ujst do odrezanej casti ale to sa da doplnit zo zalohy. Proste len musis zablokovat radialu hned po vyskyte mimoriadnej udalosti aby ti tam nevliezali vozy a neostali tam visiet... (a podla toho co som videl pred tyzdnom pri tej havarke, tak aj to sa uz pomaly nasi dispeceri ucia , vozov tam neuviazlo az tak vela )
To trasovanie je perfektne, ale mam niekolko otazok resp. pripomienok:
Je potrebne upravit zastavky pri Technickej univerzite - Florianske namestie. Pri tvojom systeme ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii, bude musiet prestupovat bud na Vysokej, alebo pri technickej univerzite, prejst cez krizovatku a nastupit na zastavke v smere na Hlavnu stanicu. (problem je to za predpokladu, ze dotycny je starsi clovek, invalid, dieta alebo mamicka s kociarikom).
Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy. To znamena, ze ak ti vypadne jedna z nich v dosledku nehody, pripadne v dosledku poruchy, vypadne ti ta linka aj na druhej radiale. Moj povodny system skor baziroval na tom, ze linky jazdili iba s jednou konecnou a cez mesto prechadzali priebezne. Hlavnym uzlom bolo Safarikovo namestie a Namestie SNP. Tym sice docielis trochu vacsi pocet liniek, ale obmedzis riziko vypadku na jednu radialu (Samozrejme okrem nehody co by sa stala v meste, co sa ale da riesit docasnou operativnou obchadzkou a zmenou trasy, pretoze v meste mas trate vetvene. To znamena, ze ja by som robil linky na kazdu radialu jednu a k tomu mozno nejake posilove linky (aby boli vyuzite aj konecne Karlova Ves, Vinohrady a ZST Nove Mesto... skusim vyhrabat ten variant.
A vosiel si s tym aj do VZKm??? Lebo ak nie tak skadial na to vezmes VZKm??? Vymysliet je lahke ale prepocitat a vojst do VZKm je dost tazke :)) Pri takej 5 ke by si stratil len v dnesnom stave minimalne linku c 12.
3. Na linku 5 sa môžeš pozerať ako na skrátenú trasu linky č. 4 s tým, že konečné sú trocha "vysunuté" z trasy. Spoje by boli prekladané. Prehodenie 3 a 4 by bolo v princípe možné, musím nad tým ešte pouvažovať.
6. Relácia Dúbravka - Ružinov nie je žiadna nostalgia alebo tradícia, len logické vyústenie na základe stanovených požiadaviek. Keby som viezol ľudí z Dúbravky do Rača namiesto Ružinova, do Ružinova by smerovala linka z Petržalky, čo by som nechcel, pretože sú to dve susediace radiály. Väzba medzi nimi sa dá realizovať rýchlejšie po trase Miletičova - Košická - most Košická - Einsteinova / Háje, či už trolejbusom, alebo autobusom. Priečne spojnice radiál budú potrebné v každom prípade, tak sa mi zdá zbytočné duplikovať spojenie medzi susednými radiálami a do protiľahlých radiál chodiť s prestupom. (Dúbravka - Rača je výnimka, tu ale neexistencia priameho spojenia vyplýva z vyššie napísaného).
tr3mp: Podrobne som si preštudoval tvoj návrh. v globále súhlasím, ale:
1. Ja som si už dávnejšie spravil návrh sám pre seba - akčný plán realizovateľný už dnes:
1: Hlavná Stnica - Obchodná - Ľ. Štúra. Obsluhovaná sólami z Juráku (10ks + striedači) Po tom, ako mi Juráci sóla zrušili, by som tam dal kachny (asi 6KS+ 2xT z Juráku 4KS)
2: Ružinov - Trnavské mýto - Nejaký okruh v meste, asi Vazovova, Obchodná, tunel, Šafko, Špitálska, Trnko, Ružinov
asi 20KS kachny
4: dnešná L4 dupláky asi 28 - 30ks 2xT3 z Juráku
5: dnešná L5 dupláky 2xT z Krasňan 31 ks (maximálny možný počet )+ 7KS 2xT z Juráku
Interval 4min. špička, 5 min. sedlo, 6 min. víkend
Jazdné a obežné doby sú na linkách ako dnes, vozov som počítal +/- dnešný stav.
Pýta sa ešte nejaká posilová linka 3 (prípadne 3 by išla do Ružinova a posilová linka by bola číslo 2)
Po vybudovaní trasy do Petržalky, by sa tam predĺžila linka 1, a tá z Ružinova.
Za základ som si bral úplne najprv dnešný stav: interval na radiále 4 minúty. Ten sa dá dosiahnuť tromi linkami s int. 12 min. (dnes), dvomi linkami s int. 8 min., alebo 1 linkou s int. 4 minúty (môj a tr3mpov stav.)
samozrejme vozidlá 2xT3, príp. 2xT6 som robil pre dnešok, takisto ako kachny (superkachny=K2S). V budúcnosti to budú n-článkové húsenice.
Teraz k tr3mpovej štúdii, ktorú som, ako ináč porovnával s mojou.
1. Dal by som na všetky linky jednotný interval.
2. Ale potom by nebola potrebná č. 5 : Ak by bola zrušená:
a) problém, nebolo by obslúžené ŽST Nové mesto
b)pre spojenie na hl. st. z východných m. č. ľudia aj tak radšej, a to je aj výhodnejšie, používajú prestup na Trnku /Račku na 61, 74, 201, 210.
3. Ak by ostala l. 5: z Vajnorskej radiály Ti idú 2 linky, a obidve idú hore Vazovovou. Jedna by mala ísť dole po Špitálskej (linka č. 4), druhá hore na Vazku (by to bola tá linka 5.)
4. Ak by išla 4 ako dnešná 4 (a teda aj moja 4), Tvoja 3 by musela ísť na Obchodnú a do Tunela (v čom nevidím žiaden problém)
5. Tvoja 1 súhlasí s mojou 1
6. Takže otázne zostáva, či z Dúbravky viesť ľudí do Ružinova (ja viem, 12ka bola veľmi populárna), alebo do Rače (divácky obľúbená, a zároveň "páteřní") linka 5.
Alebo ináč: Z Petržalky viesť linku do Rače (namiesto 59), alebo do Ružinova (namiesto 78, 85, 86) ?
>Argument, že ľudia používajú z Hodžovho do Dúbravky 34, 83. Keď tu bude nosný systém, tak budú používať električku z Obchodnej. Okrem toho, že smradobus bude vystávať v šórach, a električkou to bude také isté rýchle, by som vlčákov donútil použiť električku aj tak, že busy jednoduch zruším ? : 34 dať na Šancovú a Trnko (príp. iba po Hlavnú Stanicu) 83 zrušiť a nahradiť ju 92 s hustejšími intervami a trasou cez Dúbravku (možno Alexyho)
>Tie zastávky na znamenie: nejako podobne to funguje už dnes, mohlo by sa to zaviesť, aj keď možné problémy, o ktorých hovoril J, nie sú až také nereálne.
DPMB za to nemoze. Mam vazne obavy, ze Doprani podnik mesta Brna nieco zmeni. Skuste sa prosim obratis na DPB, dopravny podnik Bratislava, a.s., pripadne na Magistrat. Pekny den prajem.
Marko: V takomto prípade dochádza k predbiehaniu spojov na konečnej, prípadne zachádzanie a otáčanie cez vrátnu koľaj v obratisku (KE). Situácia je v pripade jednej linky paradoxne jednoduchšia, pretože pri súčasnom stave slabších a viacerých liniek musia byť vlaky postavené tak, aby jednotlivé spoje jednotlivých liniek do seba zapadali a odchádzali podľa času odchodu. Vo väčšine prípadov by sa obsadenie obratísk aj pri minimalistickom návrhu nemenila.
ano verim obcas vyuzivam aj autobuovy spoj smerom do Petrzalky... a tie dvere ked popod ne prefukuje tiez nie je nic prijemneho a vrzgajuce "panty" obcas mam pocit, ze ta harmonika v strede sa rozpadne v najblizsej zakrute...
co uz ... ale niet nad komfort bezdomoveckeho "hovna" sorry za ten vyraz, zabaleneho v papieri odkial nesmelo vykuka na cestujuceho spoza posledneho sedadla, ci obsahu zaludka po zvlastnom comsi - no cestujeme ako na "civilizovanej planete"...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Magic