Kedze su nove CP platne od 13.4.2004 uz vyvesene na zastavkach, prosim dobre duse, aby ich opisali resp. odfotili a poslali na moj e-mail. Cim viac CP budem mat k dispozicii, tym skor budem moct spravit nove CP aj na webe. Za pochopenie dakujem :-)
hmm ja o tom viem svoje, bol som v jednej takej obci na vychode, co volakedy patrila niekam a potom ju priradili niekam inam... a obyvatelia sa mohli aj na hlavu postavit, ale znamenalo to pre nich aj zmenu Abusoveho spojenia a nikoho nezaujimalo kam oni vlastne chcu cestovat...
si: Neverím, že by to znamenalo zhoršenie spojenia. Tú dopravu robí SAD Bratislava a to si rozhoduje o svojich výkonoch. Okrem iného na výkonoch vo verejnom záujme by sa nič nemuselo meniť, len by boli financované od inakadiaľ.
Je to jedno, aj tak k takej zmene zrejme nikdy nedôjde. To sa skôr Marianka a Stupava pripoja k Bratislave ako Malacky k Trnavskej župe.
nie, ale... znamenalo by to (s istotou) zhorsenie spojenia do BA co by pre dotknutych obyvatelov bolo asi nie velmi prijemne... Ono totiz pre BA by bolo nezaujimave vozit tychto ludi (pretoze to uz nie je sucastou samospravneho regionu a volici by to asi samosprave spocitali, keby peniaze investovala mimo ) A Trnavska zupa by sa zas (logicky) mala snazit v prvom rade zabezpecit premavku v ramci kraja a az potom vozit obyvatelov mimo... [ono to ma este viacero dalsich aspektov, ale v hrubych rysoch to funguje takto]
si: A čo by sa zmenilo keb patrili pod Trnavskú župu. To si myslíte, že všetky autobusy by začali chodiť zo Stupavy do Trnavy? Veď to v ktorej sú župe nemá nič spoločné s tým kam choia na nákupy, prácou,...
Z dediniek v okolí Slovensko - Maďarskej hranice chodia za prácou, nákupmi, zábavou do Maďarska. Znamená to, že by mali patriť pod Gyorsku,... župu?
Tak pozor. Je niečo kam ľudia denne dochádzajú a kam chodia vybavovať veci.
A človek so Stupavy chodí svoje veci vybavovať do Malaciek. Bratislavská župa je rozdelená na 8 okresov. Bratislava I. až V. a tie tvoria hlavné mesto Bratislavu a okresy Senec, Malacky a Pezinok.
Ľudia zo Stupavy (samozrejme aj iných dedín či mestečiek, vybavujú svoje veci v najčastejšie v tomto poradí. Na obecnom úrade vo svojej obci, potom na vysunutých pracoviskách štátnej správy, v Okresných mestách a zriedkavo sa chodí do miest župných. Myslíte si, že obyvateľ Stupavy si chodí vybavovať podporu do Bratislavy. Nie chodí do Malaciek. A dostane ju na najbližšej pošte alebo ju dostane od poštárky doma. Stavebné povolenie na obecnom úrade, daňový úrad v okresnom meste.
V podstate župné mesto je určené len kvôli tomu kde má byť úrad, ktorý bude rozhodovať o prioritách, prerozdelovaní peňazí originálnych kompetenciách župy a prenesených štátnych kompetenciách. Najčastejšie a logicky je to mesto najväčšie.
Keby okres Malacky pripadol Trnavskej župe nič by sa nezmenilo, akurát by Trnavská župa mala viac peňazí.
Je to presne ako v tej MHDčke, nikdy nevyhovieš všetkým.
A poslednou vecou je, že každé pripojenie obce k väčšiemu mestu (hlavne veľkosti Krajských miest) prináša veľa výhod pre obe mestá, dediny. MHD, väčší balík financií od štátu. Neviem však či by pripojenie Stupavy ako ďalšej miestnej časti so svojím starostom bolo pre Bratislavu výhodné.
Vozokilometer nie je jedinym parametrom, od ktoreho sa odvijaju naklady na MHD. Zhruba 30-40% nakladov tvori mzda vodica, dalsie naklady su fixne bez ohladu na vozokilometre... Az si to uvedomia i vasi zodpovedni, tak mozno v BA nastane aspon ciastocne zlepsenie.
Michalovce vo svojej blizkosti nemaju ziadne ine krajske mesto, iba KE (65 km) a PO (85 km). Poprad zase ma 85 km do PO, ale do dalsich krajskych miest ma dalej (ZA, BB, KE). Tak preco ludi nutit miesto centralizovanej BA chodit do regionalnej bezvyznamnej riti, ako TT?
J: K reakcii na Tvoj príspevok #28174 som zabudol napísať, že v tomto s Tebou súhlasím. Tá moja veta v príspevku #28176 bola potvdením Tvojho názoru a určená bola skôr pre Martina.
Suhlas. Poznam vo svojej rodine niekolko ludi, ktori pracuju v okrese D. Streda a strasne im vadi sidlo kraja v Trnave. Pytaju sa, ze preco prave v Trnave, ked z DS sa odjakziva vsetko chodilo vybavovat do BA, dokonca z TT do DS vraj ani neexistuje priame spojenie VHD, iba cez BA. Taketo momotiny, akoze obec 2 km za hranicou BA, ktora patri do Trnavskeho kraja, mozu vytvorit len ludia, ktori ziju v Petrzalke - tam su totiz zvyknuti, ze aj obce 2 km za Petrzalkou patria spravidla nielen do ineho kraja, ale aj ineho statu.
Stupava možno od Trnavy je "len" 65 km. Ale k okraju BA to majú sotva 2,5 km! A ďalej sa pýtam - koľko ľudí zo Stupavy denne dochádza do Bratislavy a koľko do Trnavy? Územná správa má byť pre ľudí.
Re #28174 J: Radšej nech jedna linka chýba úplne a ostatné majú primeraný interval akoby mali jazdiť všetky linky, ale s horšími intervalmi.
Tak to trochu zaváňa Košicami a to sa mi vôbec nepáči. Linka s 30 minútovým intervalom nemá zmysel. Na to sa ti ľudia vykašlú a radšej pôjdu autom. Už vidím človeka ako príde na zastávku a počká si 20 minút na bus. Ak mu zdrhne pred nosom tak 30minút. Iba sa nasere a buď pôjde vlastným autom, alebo si zavolá taxík. Spúšťať linku s 30minútovým intervalom na úkor iných liniek nemá zmysel. 78 nie je akútna. Bolo by lepšie keby jazdila, ale akútna nie je.
Ak šetriť vozokm cez víkend tak na takom, že zmeniť intervaly ako 18minút na 20, či 14 na 15. Dokonca by boli linky možno aj plnšie, lebo by ľudia vedeli/pamätali kedy to ide a išli by skôr na bus. Avšak tie ušetrené použiť na ranné špičky nie na víkend.
Treba si počkať až si mesto objedná takých 49mil vzkm. Kedy to bude ☺ ani srnka netuší, ale tak skoro asi nie.
Keby na L58 kúpili ten minibus Mave čo tu bol, tak efektivita by sa zaručila. Domáci sami hovorili, že by im to stačilo.
Vladimír: No samozrejme, že som to myslel ako srandu. Až taký cynik nie som.
Stupava?! No a prečo nie? Veľký problém v tom nevidím. Ja by som k BA pripojil Marianku, Ivanku a možno Rovinku, ale všetko ostatné by sa dostalo pod Trnavu. Každá zmena prináša výhody aj nevýhody.
Veď Stupava od Trnavy je 65km. Košice od Michaloviec 60km, Poprad od Prešova 85km.
Aj niektoré dedinky v okolí Viedne patria pod Dolné Rakúsko.
Skor by to chcelo vacsie mnozstvo vozo km a posilnit tie najplnsie linky, ked uz by nebol priestor cez tyzden tak aspon pocas vykendov
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023