re vyhybky: podla typu prestavnika by sa este dali rozdelit (zjazdove) na samovratne, bez zakladnej polohy a volne. volne je to, co spominal sarko, teda vybrate pruziny a rozpojene tiahla. dp praha to pouziva vo vacsine krizovatiek ako zjazdove. ako rozjazdova sa da pouzit len nudzovo a vtedy treba postavit a zabezpecit kazdy jazyk zvlast do ziadanej vetvy. vyhybka bez zakladnej polohy pri prejazde po hrote zostane v tej polohe, v ktorej ju zanechal posledny podvozok, co nou presiel. ma spojene tiahla a pruziny, ktore ju dotlacaju do niektorej z dvoch moznych poloh. pre cuvanie je bezpecna dovtedy, kym sa neroztrhne tiahlo, potom totiz stoja oba jazyky v krajnych polohach a cuvanie do nej je 100% vykolajenie. samovratne vyhybky stoja v zakladnej polohe, do ktoqej sa vzdy vratia po prejdeni z ktorehokolvek smeru. pred cuvanim do nej ju treba najprv prejst vsetkymi kolami voza za hroty a presvedcit sa o jej polohe, prip. ju prestavit pre ziadany smer. (to sa vcera nestalo a nasledky vid foto).
bigmac