Problém BA je nie v tom, že v tom čase možno bola bezvýznamná, ale skôr v tom, že BA začala uvažovať hneď s výstavbou električky a tak sa neprezieravo odpiekla na prezieravosti iných inštitúcií, ktoré výstavbu električky považovali za konkurenčnú voči nákladnej doprave a docielili nekompatibilnosť rozchodu so železnicou. V mestách, ktoré si spomínal sa od počiatku uvažovalo len s koňkou a ako taká zrejme nebola "nebezpečná". Prechod na paru alebo priamo na elektriku bolo už v neskoršom čase bez vážnejších problémov. V tomto smere je zvláštnosťou napr. Sarajevo, ktoré v roku 1885 začalo prevádzku konskej dráhy na rozchode 760 mm (v tom čase mala rovnaký rozchod aj železnica), ktorý sa nezmenil ani po elektrifikácii v roku 1895. Po rozmachu dopravy sa naštastie relatívne skoro (v roku 1960) pristúpilo k prestavbe na normálny rozchod.
Je to na pravej strane ked ides smerom na nabrezie. Teraz je to po celej dlzke aj tak blokovane tou "ohradou" ktorou vedu tie kable , co boli na stene volakedy..
vraj tam su neake miestnosti - bol to vraj volakedy kryt, ale osobne som tam vlezeny nebol, informacie mam len sprostredkovane (ale rad by som sa tam niekedy zajst pozriet
uz som to raz (tusim) videl - akurat neviem, kde je ta stolna na Palisady (vzdy ked tadial idem elinou som nacapeny na okno, no nikdy som si ju este nevsimol )...
Inac som niekde cital ze v tomto roku sa chysta rekonstrukcia Tunela. Viete niekto termin, alebo je to zase nejaka klobasa...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
qwix