Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Co sa tyka vyglajzu pri rychlej jazde cez vyhybku, v roku tusim 1977 vbehla Hungaria na hlavnej stanici do 40-kovej vyhybky rychlostou 97 km/h a potom sa cely vlak roztancoval po celom zhlavi. Odvtedy neexistuje ES499.0010.
Reakcia na: S499.1023 #25391:
Ano, ako vravis, asi som to nenapisal celkom presne...
1) samozrejme ze 2. zberac nesmie podhodit, len ta jedna konkretna vyhybka na Radlinskeho je specialna, na nej sa to vraj uz stalo... vraj. Inac plne suhlasim s tym, ze to pravidlo o davani prednosti pri jazde proti hrotu nemalo preco byt zrusene, a ja osobne ho stale dodrziavam, aj ked uz pisane nie je.
2) 🙂 Myslel som to tak, ze bez zavinenia cudzim vodicom (ineho vozu nez toho co vyglajznil) 🙂
S499.1023: Pekne si im to tam napísal a dokonca dvakrát 😉 Aj keď s tebou v podstate súhlasím len pripomeniem, že aj autobus má stále svoje nezastupiteľné miesto v premávke MHD.
Reakcia na: Miki #25373:
Dovolil som si na príslušnom mieste drobný komentár. Nie som veľkým nadšencom pre plynobusy.
I.
Emo
: - ) = 🙂 (bez medzier)
: - ( = 😞 (bez medzier)
Namiesto očí aj ;
Namiesto úst aj D, p, /
namiesto nosa aj o (o ako oko)
Veď si to všetko vyskúšaj.
Reakcia na: Beus #25372:
Len krátko k téme podhodenia:
1) Odkedy sa už ja Bratislava koncom 80. rokov zmohla na blokovanie a svetelnú signalizáciu polohy jazykov výhybky, nemá byť jazda cez prestavovací kontakt 2. zberačom pod prúdom prečo príčinou podhodenia výhybky. Nejaké kxkxtiny v D čosi sú len bohapustý alibizmus, hlavne ak sa v BA zrušilo jedno z mála zmysluplných pravidiel o dávaní prednosti protiidúcim vozidlám vozidlami idúcimi proti hrotu, čo bolo ing. MTMIS zdovodnené vetou "výhybka je taký istý kus koľajnice ako každý iný". Na moj návrh, nech potom zruší aj rýchlostné obmedzenia pri prejazde výhybky, nebolo dodnes zodpovedané.
2) Ak ide niekto rýchle cez výhybku, tak to už nie je výgľajz bez cudzieho zavinenia:-).
I.
Reakcia na: Emo #25389:
Ak mas Mozillu, tak si pravym tlacidlom klikni na dany smajlik, vyber Properties a v polozke Alternate text najdes zadanu kombinaciu znakov. V Internet Exploderi staci nad smajlikom podrzat kurzor mysi.
Reakcia na: Emo #25388:
Mám na mysli kombinácie znakov, samozrejme.
Off - topic, ale: nemohli by ste mi sem napísať kombinácie na jednotlivých smajlíkov (please)? Možno to znie trápne, osúravedlňujem sa za nevedomosť. Vopred vďaka.
Reakcia na: Sarko #25353:
Podľa mňa to skor vyzerá, akoby čelo vobec nepatrilo k zvyšku eliny.
Reakcia na: SDF #25385:
Su tam pekne reakcie 🙂 Je vidiet, ako cestujuca verejnost, cize vlcaci, miluje DPB 🙂
Reakcia na: S499.1023 #25362:
Ale samozrejme, otazka dizajnu je osobna vec, mne sa T3 nepacili nikdy, takze ja nemozem povazovat rekonstrukciu za nedostojnu a za nevydareny tuning 🙂 Koniec koncov, zas az tak nadseny z tej rekonstrukcie nie som, ono by bolo vhodnejsie kupovat nove vozy a T3 aj s jej vydarenym/nevydarenym designom z roku 1960 a koncepciou z roku 1930 poslat do muzea, ale ked sme (vdaka komu to vlastne?) este 15 rokov po revolucii stale v prdeli s peniazmi (vsetky postkomunisticke krajiny, nielen my), tak je podla mna stale lepsia rekonstrukcia ako nic. Bezny vlcak si takuto rekonstrukciu urcite vsimne a - pozor - mozno ho pri pohlade na 1301 (zvlast spredu) ani nenapadne, ze to povodne bola T3.

Ten nizkopodlazny vlek ma, uznavam, jednu nevyhodu. Je to vlek. Bud sa teda babicky naucia, ze bez schodov to je vzadu a zacnu sa trepat tam (lenze mozno sa nezacnu, bo sa budu bat ze vlek = nepritomnost vodica = kriminalita), alebo namiesto vleku skonstruujeme nieco podobne, ale ako bezmotorovy riadiaci vozen 🙂 a zaradime na predok supravy 🙂
Reakcia na: Beus #25381:
Vdaka za absolutne podrobne vysvetlenie. 🙂 Tie detaily okolo T3SUCS ked tak nechame na niekedy inokedy pri pripadnej kofole alebo co.
Viete, co je to klotoida? A aku stopu zanechavaju kolesa auta v obluku? Viete poradit aj nejaky link? Dakujem.
Reakcia na: galiyosha #25379:
pohoda, rad objasnim 🙂
Takze - funguje to tak, ze pred elektricky ovladanou vyhybkou (cca 20m, niekedy dalej) je na troleji tzv. povelovy trolejovy kontakt (dalej PTK), ktory pozostava zo samotneho poveloveho kontaktu (co je kus drotu odizolovany od troleja tak, aby prechadzajuci voz chvilu (milisekundu) bral prud len z neho) a z blokovacieho kontaktu (po starom brnkatko, o ktore prechadzajuca lista zberaca fyzicky brnkne, po novom hallova sonda). Pri prejazde zberaca PTK (dolezity je len ten jediny kratky okamih) zalezi na tom, aky prud odobera v tom momente voz z troleja. Ak je odber maly (radovo 0 az cca 30-50A), tak vyhybka ostane tam kde je, ak je odber vacsi (voz ide pod jazdou, alebo ma zopnuty vyhybkovy odpornik, ten urobi cca 70A), vyhybka prehodi. Samozrejme, kedze nezalezi na smere prudu ktory kontaktom tecie, tak pri vozoch ktore vedia rekuperovat (T3G (vyzbroj TV8) a K2S/T3S) sa da prehodit aj brzdou - rekuperaciou do troleja. Zaroven prejazd blokovacim kontaktom sposobi, ze sa obvod vyhybky zablokuje (vtedy sa rozsvieti ten oranzovy stvorec uprostred tej navesti o postaveni vyhybky) a uz prehodit nejde ani velkym odberom (najma kvoli zberacu zadneho voza supravy), odblokuje sa az prejazdom zberaca cez odblokovaci kontakt ktory je za vyhybkou.
Zla technika jazdy: su rozne dovody, preco moze vyhybka podhodit (ked nechcem) alebo neprehodit (ked chcem), v skratke zhrnute asi tolko:
Podhodenie:
- prilis rychla jazda cez kontakt - u novsich vozov, ktore maju vacsi odber, vznikne velky prudovy naraz v momente dotknutia sa PTK a hoci trvaly odber voza je maly, okamzity, sposobeny narazom, je velky a vyhybka prehodi; niekedy (pri niektorych kontaktoch) sa vsak prilis rychlou jazdou rozumie viac ako 5km/h - su proste prilis citlive.
- jazda so zapnutym kurenim do voza - tyka sa najma suprav 2 vozov na 1 zberac - kurenie ma nezanedbatelny odber, chalani z dielne ma sice presviedcali ze je to zapojene tak, ze kym drzim tlacidlo blokovania vyhybky, stykace kurenia su rozopnute, moje prakticke skusenosti mi vsak vravia ze asi nie na kazdom voze to tak je
- brzdenie pod PTK a nestlacenie tlacitka na blokovanie - u vozov s rekuperaciou, uz som spominal; u nich treba to tlacitko drzat, vtedy voz brzdi do vlastnych odporov (tzv. do zaskoku), nie do troleja...a najistejsie je v tom kratkom momente nebrzdit vobec
Neprehodenie:
- prilis rychla jazda (fakt rychla) - kontakt nestihne zistit ze vobec bol nejaky prudovy odber (moc kratky impulz)
- prilis rychla jazda (nie az tak velmi) a prilis mala brzda u T3SUCS - tieto vozy (vsetky zrychlovace 7737-7834) maju konstrukcnu upravu vyziadanu DP Praha, ze vo velkej rychlosti jednoducho nezapnu vyhybkovy odpornik, takze neprehodia, lebo nemaju cim, dopodrobna vysvetlit mozem mailom, ak by si chcel
- prilis pomala jazda (krokom a menej) - dovod je pravdepodobne (mozem sa mylit) ten, ze blokovaci kontakt je umestneny tesne pred povelovym, takze blokovanie obvodu zapne skor, nez stihne prejst prud povelovym kontaktom a prehodit
Inac, pojem "zla technika jazdy" zavisi od konkretneho typu voza (niekedy dokonca od konkretneho kusu), a najma od konkretneho kontaktu - kazdy kontakt je nastaveny nejako inac a sprava sa nejako inac - na to treba trochu praxe nez sa clovek nauci, co si na ten-ktory kontakt s tym-ktorym vozom moze dovolit a co nie. 🙂
Reakcia na: fobust #25378:
Tiez som sa uz dopocul...chudinka 7056-ka... skoda reci, ja si tiez radsej komentar odpustim... a ak sa nemylim, maju to na svedomi ti isti ludia, ktori sa K3-ok boja ako cert kriza a bohuzial uz stihli vymysliet dost padne argumenty, ako "sa to neda", namiesto aby rozmyslali ako sa to da... takze kvoli nim K3-ky (predbezne) nebudu...

inac errata k mojmu predchadzajucemu prispevku:
Odpoved pre Galiyoshu o podhodeni mala ist asi do dispecera, kedze jeho otazka je tam, ale citam prespevky v mailoch tak neregistrujem rozdiel 🙂 no snad si to precita aj tu 🙂
A trochu som dal na frak chudakovi lovencinovi - ked uz pouzivam nespisovne slovo "vykolaj", aspon by som ho mohol spisovne sklonovat - ta vykolaj, nie ten vykolaj 🙂
Reakcia na: Beus #25372:
Vdaka za podrobne vysvetlenie. 🙂 Odpust dalsiu laicku otazku -- co konkretne znamena "zlou technikou jazdy pri prejazde povelovym kontaktom"? Ako vlastne funguje ovladanie prehadzovania vyhybiek? (Nesmejte sa, ja to vazne neviem. 🙂 )
Mimochdom, 7056 dostala reklamne panely...

S ucty voci par ludom v DPB si svoj komentar odpustim...... 😞
Viete uz niekto kde bude ten MAN v najblizsich dnoch???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement