Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Radio Expres: dnes rano sa vykolajila elektricka, zdemolovala nastupny ostrovcek a semafor, skoda cca 900.000sk, nikto zo 40 ludi nebol zraneny...

Kto o tom nieco vie blizsie, kde a co sa vykolajilo ???
Vsetky tie porusene expresne linky .. kde su? 101, 105, 106, 112 & 115 (cez Dubravku) .. Vraj je elektricka trakcia vyhodnejsia .. dobre, ale preco nie je snaha zvysit jej spolahlivost, az sa chytam za hlavu pri vypadku elektriciek do Race (a to je tu Vozovna Krasnany!) ako "promptne" zacnu premavat nahradne autobusy - aj tie jazdia po uplne inej trase ako kolajnice, casto clovek nevie, na co ma poriadne cakat ... K vozokilometrom: je ich tu kopec zbytocne najazdenych, kde je Vozovna Dubravka, ci zbytocne premavajuce 21ky rano do Devinskej v int. 5 minut, co chodia potom ako sluzobne jazdy do mesta spat?
si: ano s tymi elinami je to velmi pekny priklad. Byvam v Raci a tiez som nepochopil, preco sa im na vikendy oplati vypravovat na 11ku K2 na miesto 2x K6. Ale pokial sa bude takto uvazovat, tak tu nikdy nic nebude. 12 Kc sa hodinu cestovania v Prahe a 20 Sk za hodinu v Bratislave je ako porovnavat mercedes a trabant!
Pajo: nocaky... za tie by som nenadaval DP, ale magistratu, totiz to co dnes premava ako nocaky su vlastne sluzobne vozy na odvoz pracovnikov DP. Magistrat si totiz pred par rokmi povedal, ze nocnu verejnu dopravu v BA netreba.
a vobec vsetky vozy ktore niekde stiahnu neznamena ze sa objavia niekde inde.. cele je to hra s cislami zvanymi vozokilometre, vlakokilometre a miestokilometre. Je to cele dost zlozite, ak ta to zaujima viacej, nad to niekedy sadnut a potom pripadne rypat do magistratu. (ako priklad efektivnosti cisiel uvediem ze ciselne je na elektrickovu linku vyhodnejsie nasadit voz typu K2, aj ked suprava 2xT6 ma vacsiu kapacitu a nizsiu spotrebu. akurat ze z pohladu vozokilometrov najazdi 2x viac, lebo su to 2 vozne !)
A potobne sa mozem pytat kde su popoludnajsie vozy z liniek napr. 59 ci 63. Tu sa taktiez zrusilo 5 vozov. Kde teda su? A este nieco k nocnej doprave: interval 1.05 - 3.20 = chodte niekam! V Brne je interval nocnych spojov 30 - 60 min, vo Viedni 40 min.
Este k diskusii ohladom posilnenie 21-ky: Nie je to az tak davno, co v useku AS - Patronka premavala linka 41, ktoru drasticky DPB skratil! Druha vec, ako sa tie odchody navzajom prekryvali, ale na to, ze na trati idu 3 spoje naraz a potom 20 minut nic, som si uz v Bratislave zvykol. Plne suhlasim s nazorom, ze som PROTI posilnovaniu liniek systemom presuvania vozidiel. To by som sa mohol opytat rovno: kam sa "presunulo" 😉 cca 10 vozidiel z liniek 34 a 83 v spicke pri zasadnom zredukovani?
No, ale sa to tu rozmohlo ohladom tych vylepseni v MHD. Tak k niektorym bodom sa vyjadrim aj ja:
1) zastavky na znamenie - myslim, ze sucasny stav s tymito zastavkami je uplne v poriadku, pretoze su to zastavky, kde nastupuje a vystupuje menej ludi ( malokedy viac ludi) aj ked niektorym zastavkam by sa to siklo ( ale je ich malo )
2) nastupovanie prednymi dverami - je to podla mna blbost a nie som za to uz pre rozumne argumentacie, ktore tu boli uz napisane. V Bratislave je to nerealizovatelne pre strukturu a cely system fungovania MHD. ( Nechcel som sa dotknut tymito slovami nositela tejto myslienky, ak mi to nevyslo ospravedlnujem sa - je to iba moj nazor ).
3) predaj cestovnych listkov u vodica - je to dobry napad, ved kazdemu sa moze stat, ze si nahodou doma zabudne doklady alebo elektricenku a ako naschval automat na listky na tej jeho zastavke blika cervenym svetielkom. Uz som bol svedkom, ze clovek, ktory sa snazil si kupit cestovny listok z automatu, nahlasil vodicovi, ze na zastavke je pokazeny automat, ale nerobi to kazdy. Takze tento zlepsovak schvaluijem.

dietatko, d3k0: Dakujem za to pripomenutie o 1400, akosi som to prehliadol; d3k0 - sorry.

Uz vcera sa v MHD stalo aj toto:
- 7805-06 vypdol predpoludnim cca. okolo 10. hod. na linke 1, na jedno kolo nahradil ho solo zalozne vozidlo 7833, potom sa vratil
- 7769 - 70 vypadol medzi 15. a 16. hod. na linke 12, docasne ho nahradil zalozny vozen 7715 a napokon 7809 - 10
- 7917 - 18; v case od 16:45 hod. do 17:30 hod. nepremavali z Dubravky do Race elektricky linky cislo 5, pravdepodobne pre poruchu 7917 - 18 na konecnej na obratisku Pri krizi. Tuto elektricku nahradilo zalozne vozidlo 7101, ale uz okolo 21. hod. sa 7917 - 18 vratil na svoju trasu. Prakticky vynechali "iba" dve 5 s odchodom o 17. a 17:15 hod z Dubravky. Tym druhym voznom bol 7915 - 16
- 7727 - 28 vynechal cast trate na linke 1, pravdepodobne sa nieco stalo vo vozni ( mozno mensia nehoda ) mozno technicka zalezitost. Usudzujem podla toho, ze okolo 20:30 hod. prisiel do Dubravky prazdny a o nedlho preslo aj vozidlo dopravny dispecing a policajne vozidlo dopravne nehody, ale presnu pricinu neviem. Potom sa vratil na svoju trat
- 7715 o 23:20 hod. prisiel do Dubravky ako zalozne vozidlo na predposlednej 1. Neviem presne koho nahradzal, ale je mozne ze to bol 7815 - 16 alebo 7819 - 20, ale naozaj neviem.

A este jedna porucha autobusu:
- 1121 vypadol na linke 27 pre poruchu o 21:55 hod. a odisiel do vozovne, neviem co to presne bolo, ale je mozne, ze to bolo kvoli nefungujucim zadnym svetlam. Na posledne kolo s odchodom o 22:33 hod. ho nahradilo zalozne vozidlo 1065

Nevie nahodou niekto z akej linky ide nocak na linku 504? Je to klbovy autobus 1... , dnes to bol 1309, vcera 1911. Dakujem.

P. S. Prepacte, nabuduce to bude urcite kratsie.
Prepacte dlzku...

TBC>>> Ak porusis "Bon-Cu" a nieco pripises......
Hmmmmmmmmmmm, mam autorske prava :-)))
ZNZ>>> Predbehol ma Si...Napisal presne tie myslienky, ktore som mal /mam/ v hlave aj ja.
Ale to vsetko spm predsa spomenul aj ja hned na zaciatku kecania o ZNZ. Vsetko to som pomenoval ako
"modernyyyy system". Ale obcas je lepsie byt konkretnejsy:-) Ale predsa by som daco doplnil:
Tak tie tlacidla na zastavkach...Linka, ktora
by mala prist najskor, tak jej tlacitko by bolo rozsvietene, ale nie stlacene, pochopitelne.
A tiez by svietilo inou farbou, ako ked by sa
stlacila. Cestujuci, ktori idu "jednu zastavku",
by sasmozrejme stlacili TO tlacitko....A je....

Vnutorme ohlasovanie zastavky by sa tiez dalo vyuzit, napr vo vhodnej chvili /vopred urcenej/,
by hlasatelka oznamila nieco taketo: "Ak chcete na najblizsej zastavke vystupit, zazvonte vosicovi".
Potom kusok pred zast. by mohla oznamit vysledok
"ankety" :-))) Ide mi o to, ze ta hlasatelka ludi zaujme viaz, ako niake mrnave svetielko...Ale kludne by mohli byt oboje naraz, aj svetlo, aj hlas.
Lebo myslime aj na nefunkcne oci a usi!

TBC>>> Odmacknutie by bolo automaticke...V dnesnom svete taka otazka.....:-)))

Nieco sialenejsie>>> Ak idete vlakom a nastupili ste na zastavke, kde sa nepredavaju listky, revizor vam ho preda...Staci, ak poviete, ze ste nastupili na takej zastavke.Bez problemov. Predavanie listkov u vodicov sice funguje, ale asi aj zdrzuje!
A tak, revizori MHD by tiez mohli, ale asi predsa nemohli:-)))Problem - Ak cestujem napr. 20 min., nastupi rev. a ja, ze "Prosim si jeden 10 min. listok". Ako dokazem kde som nastupil a kolko cestujem aaa, preco vobec nemam listok???
Blbost....ignorovat. ALE!!!!! Predstavte si tu klasicku zltu masinu na listky vo vnutry vozidla:-)
Nadhera...:-)))Fuj!
Tie prototypu su fakt zaujimave.

Neviete ci sa vobec dajake zachovaly?

Z ktoreho roku priblizne pochadzaju prototypy Karosy B841 (mala nebodaj uz novsiu koncepciu ako rad 7xx?)

a co tak priblizny rok vyroby strojov 18Tr, 23Tr?

A vobec si neviem predstavit ako by fungovala elina K3, ved tam mi mala motory tiez len na dvoch podvozkoch (pod klbom predsa nie su), tak ako K2 prip. T3, neviem ci by to s bratislavskymi navalmi zvladala.

;-))
Dostal som mail s jednou otazkou, ale neviem na nu odpovedat. Nebude niekto z vas vediet viac?

Dobry den,
Mohol by som sa Vas opytat na niektore informacie o Bratislavskom tuneli?

Aka je skutocna dlzka a rok vystavby
Bratislavskeho tunela, alebo mi poradite kontakt na niekoho z dopravneho
podniku?

Na stranke http://zeleznice.host.sk/skhist/tunely/brat.htm mam o nom
informacie, ale udaje o roku vystavbe a dlzke sa dost rozchadzaju

Napriklad rozne udaje o dlzke a literarny zdroj
Bratislavský (cestný, elektrickový)
790 Geodetické podklady pre sanaciu tunela
770 Vojenská mapa 1:100 000
780 Encyklopédia SR, VI.zv.
795 Sedlácek - Tunelovanie

Dalsia otazka - ako bol stavany? Je mozne, ze vlastna tunelova rura (od
strany Dunaja) zacina o cca 50 m dalej (uvedena cast mohla vzniknut
navezenim?), lebo aj cisla tunelovych pasov od Dunaja zacinaju c.2, c.3b,
c.3b, c.4,.. (tj. bez tuneloveho pasa c.1)?

Dakujem.
Miro
TBC: Nooo, moze byt, Majkl ma pozval na kofolu :)))
d3k0> korupcia... :))))
TBC: Jezisi, to vazne? Ako to mohlo prejst mojou cenzurou? ;-))))
d3k0> ej, ej, necital si pozorne clanok :-))))
Všetky zastávky by boli na znamenie a vodičovi by cestujúci...
TBC: Ved ten navrh so zastavkami na znamenie bol mysleny tak, ze by sa to tykalo len zastavok mimo sirsieho centra a sidlisk. A to, ze ludia nevedia stlacit dopyt pri vystupovani je uz ich problem. Nemaju byt blbi 🙂 Koniec-koncov, to, ci je zastavka na znamenie, sa mozu docitat v cestovnom poriadku.

Spectre: Ked uz si pri 15TrM, tam je skutocne zaujimavy princip pri zastavkach na znamenie - najskor treba stlacit tlacitko nad dverami, ktore zapipa vodicovi, a potom aj dopytove tlacitko pri dverach...
Ta jednoducha elektronika je napr. v SORoch.
este k tym tlacitkam na zastavkach na znamenie... nad takym niecim som zu tiez spekuloval davnejsie, a jedine ako by sa to dalo relativne rozumne riesit by bolo jedno tlacitko, ktore by zastavilo najblizsi spoj. Aby to ale malo vyznam, musel by byt na kazdej zastavke informacny system, ktory by bol on line a hlasil by co najblizsie dojde (presnejsie nielen co najblizsie dojde, ale pre kazdu na danej zastavke stojacu linku prichod najblizsieho spoja, pripadne jeho meskanie). A vodic by nemusel vsimat ani neakych svetiel na zastavke, mohol by to dostat priamo cez informacny system do vozidla (btw, moja utopia predpokladala vozidla ovladane AI, takze by ani vodic nebol...) Pekna utopia, aj ked dnes uz z vacsej casti realizovatelna, ale z financnych dovodov nie v BA 😞
Ohľadom zastávok na znamenie:
S tým, že 5 ľudí zazvoní vodičovi by sa to dalo vyriešiť. V takom Brne majú na kabíne namontované svetlo, ktoré sa po stlačení znamenia rozsvieti, takže cestujúci vedia, že to už nemusia mačkať. Zopár trolejbusov aj u nás má nad dverami dve svetlá. Jedno je nevystupovať, a druhé zasvieti po stlačení signálu. 15TrMky majú podsvetlené samotné tlačítko znamenia.
A keby mal niekto námietky, že to cestujúci nepoznajú - jednoduchá elektronika, ktorá pípne iba pri prvom stlačení sa dá vyrobiť s nákladmi niekoľko korún.
Pro vsetkej ucte, musim sa trochu zasmiat. Preco by sa vam nemali podarit ZNZ? Nie, ze vsade inde na svete to ide, ono to ide aj vsade inde na Slovensku. Len sa mi nezda, ze by na znamenie mali byt vsetky zastavky. To je trochu prehnane. A okrem toho, elektricky nemavaju ZNZ, to byva skor vysada a-busov a t-busov. Len by vodici museli prehltnut trochu toho nadavania a naucit sa to. Predovsetkym, ked sa jazdi slusne (60 km/h), tak sa da aj na oneskorene znamenie zastavit. Ostatne, ked uz konecne namontujete do vozidiel akusticke hlasice, tak tam nebude problem zahlasit, ze nasledujuca zastavka je na znamenie. A ze 5 ludi 5x zazvoni pred zastavkou? Na to si budu musiet zvyknut!

K predaju CL vodicom: preco len na linkach v odlahlejsich oblastiach? V Presove, Ziline a Prahe to funguje na vsetkych linkach... Tie ZNZ po 20.h. su v Prahe.


Motivovanie vodicov: V Presove su palubne pocitace akysi "Big Brother", ktory sleduje vsetko - odchody, otvaranie dveri, spotrbu paliva, rychlosti, prejdenu vzdialenost, dokonca i vahu vozidla medzi jednotlivymi stanicami... A da sa to archivovat a vyhodnocovat napriklad takto: Vypis mi vsetky odchody z Trojice dna 14.7.2001 medzi 13.00 a 15.00 a vyznac tie, ktore boli oneskorene o viac ako 4 minuty... Ono to vypise linku, poradie, cisla vozidiel a meno vodica... a dany vodic moze prist o premie.

Ostatne v clanku uvedene je potrebne a asi inspirovane Prahou...

Este by som navrhol jednu vec: BEZPLATNA infolinka DP (bud cislo na 0800, 0820, alebo nejake 16XXX), kam by si cestujuci mohol o informacie zavolat. To sice napr. V Prahe nemaju, ale maju to v Hradci.
sorry, ale stlacanie tlacitka cisla linky na zastavke je kravina. Na prvy pohlad to mozno vyzera dobre, ale ma to hacik. Napr. stojim na zastavke eliny "Park Kultury" do Karlovky. Osobne by som postalcal vsetko, nech mi zastane prva ktora pojde.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.