Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #24951:
Prudko nesúhlasím s akýmkoľvek obmedzovaním nástupu a výstupu cestujúcich. Žiaden nástup prednými dverami! Prepravný poriadok má byť jednoduchý a zrozumiteľný.

Re #24952 Sarko: Mne sa tiež celkom otvory v skle pozdávajú, len som chcel naznačiť, že nie sú životnou nutnosťou pre zavedenie doplnkového predaja.
A najväčší tronf by do rúk mali dostať DP ak prejde novela, podľa ktorej čierny pasažier bude MUSIEŤ ukázať svoje identifikačné údaje ako OP revízorovi. Potom by mali odpadnúť také prieťahy ako čakanie na PZ SR.

Mesto a DP by k týmto skupinkám mali dať jedného policajta či SBSkára. Napríklad aby toto povolanie mohli obiť aj ženy. Veď v BA jedna taká so SBSkárom chodí.
Reakcia na: Vladimír #24945:

Prečo by sme robili veci jednoduchšie, keď môžeme zložitejšie, že? Ako už povedal PvvS, urobiť otvor v plexi nie je žiaden problém. V KE sú v električkách dokonca plexi-dvierka na pántikoch, ktoré keď sa otvoria, slúžia zároveň ako podklad pre peniaze a lístok(ky). Ak už je definovaný doplnkový predaj, mal by byť definovaný aj spôsob predaja. Ale ak to v Prešove takto postačuje, nenamietam.
Vladimír: Hm tak to neviem. Jedine, že by naši revízori začali byť normálny a cestujúceho, ktorý si chce evidentne kúpiť lístok nechajú tak.
Asi by najprv bolo treba naučiť Bratislavčanov, že platiť sa oplatí a zvýšiť počet revízorov o takých xxx% na 200 - 250 revízorov tak aby vzniklo 75 - 100 dvoj a troj členných skupín, ktoré by sa pustili do 102 liniek. Na niektorých ako 58, 77 či 79 zaviesť nástup prednými dverami.
V konečnom dôsledku by DPB zaznamenal nárast tržieb alebo úbytok čiernych pasažierov čiže prázdnejšie vozy. V obidvoch prípadoch by to bolo skvelé. Pri 1. by sa dalo čo to zlepšiť a nezdražovať cestovné a pri druhom by sa ľuďom páčilo, že sa tak netlačia a boli by hádam spokojnejší. Takisto 250 ľudí si človek horšie zapamätá ako 36. Dnes Bratislavčania revízorov poznajú a pri ich nástupe húfne vozy opúšťajú.
Dnešných 36 (tuším toľko ich je) revízorov prinesie 25mil.
Reakcia na: si #24949:
V Liberci sa CL z automatu vo vozidle už neoznačuje. Automat ho vydáva už označený.
Reakcia na: Vladimír #24948:
automat je automat a cestujuci si aj listok z neho musi oznacit v oznacovaci...
Reakcia na: J #24947:
Ako si predstavuješ výkon kontroly cestovných lístkov po zavedení automatov vo vozidlách. Lebo ja práve v tomto vidím možný problém.
PvvS: Ale automaty nezdržujú vodiča.

Sarko našiel niečo takéto http://www.solarisbus.pl/6_klub/06_prezenty_2.htm
Takto sa robia vystrihovačky:-p
Reakcia na: si #24942:
Pri dnešných technológiách by dochádzajúci papier mohol hlásiť aj automat umiestnený vonku 🙂
Reakcia na: J #24932:
Keď už to chceš vedieť, dvere si otvárajú sami cestujúci. V trolejbuse otvoria dvere, vpjdú do kabíny a kúpia si lístok 🙂 Ganz einfach...

Re #24937 Sarko: Keď sa nutnosť definuje na základe toho, že to tak majú v Košiciach, ja "nenutnosť" zadefinujem tak, že to tak nemajú v Prešove. A sme si 1:1. Vyber si.
Reakcia na: si #24942:
TTLka na 5V a CMOSy od 3.3V 😃

Vyssie napatie v automate obstarava hlavne mechanicke casti. Aj v PC ti nebezi procesor na 12V 😃

Inak ja osobne by som u tych automatoch videl skor problem s tym, ze su konstruovane na instalaciu napevno. Ktovie, co by s tym urobili otrasy vo vozidlach....
Mno tiskarna na listky pojede minimalne na 24V , niz nejde ani omylem. Nektery automaty tusim mely i poruchovy volani, pres telefon a tam je minimum 48V. Ale i 24V by stacilo. Otazkou je jestli by jestli by nedelalo pripojeni na sit 24V u tram obcas problem . I kdyz je tam statak a baterie, tak pri prejezdu pres sekci pod proudem dojde ke skoku v napeti a to by jim asi nedelalo dobre. Navic co kdyby si v tu chvili nekdo kupoval listek ? U Abusu to az tak nejni problem , ale v zime pokud jim jedou sterace, svetla venku i v interieru a topej , tak si myslim ze 24V asi taky presne nebude.

Krome toho si myslim ze to je neoduvodnena investice. To ty okynka do dveri k ridicovi sou podstatne levnejsi rychlejsi a spolehlivejsi. Tenhle spusob doplnkovyho prodeje se vcelku osvedcil v hodne mestech .
Reakcia na: PvvS #24941:
no zvonka je do nich privadzanych 230 V~ ale vnutorna elektronika pracuje realne na neakych 5 V-, napajanie plosakov odhadujem na 12 V-, v extremnom pripade 24 V-, viac urcite nie (ono bezne pouzivane svaby pracuju na tych spominanych 5 V-, pripadne sa da stretnut este s 3.3 V- svabmi, ale tie v takomto device neocakavam a na plosnych doskach s elektronikou sa riesia upravy napatia na napajanie stabilizatormi a ak by na dosku priviedli 48V (este obvzlast jednosmernych, to sa ani neda dat do trafa ani ak by chceli bez dalsieho kvanta zbytocnych suciastok) tak by mali strasne vysoke jalove straty ale co horsie, sialene by sa im to prehrievalo; daleko jednoduchsie je vyviest si z trafaku nizsie napatie... (resp. mat z toho trafaku vyvedenych viacero napati, ale aj tak sa mi 48 V- zda byt trocha vela (leda ak v zime na kurenie)) )

Re #24940 J: ak by si mal v kazdom voze plnohodnotny automat na listky, naco by si nechaval este neake v meste ? btw, automaty vo vozidlach mozu byt napojene aj na palubne pocitace vozidiel a hlasit dispecingu ze sa im mina papier, nemaju peniaze na vydavanie alebo maju plnu pokladnu (ci aj ine chybove hlasky) s tym ze dispecer alebo servisak si uz na automat pocka na najblizsej konecnej danej linky 🙂
Reakcia na: si #24939:
No pokud ja vim , tak Merony a vsechny ostatni automaty jedou na 230 stridavych . A v interieru nejspis budou tiskarny a ostatni napajeny do 48 voltu.
Papyr: No ono skús hádať prečo sú popísané zásadne B vozy a prečo od kĺbu dozadu. Takisto vo večerných, nočných a skorých ranných hodinách by väčšina automatov neostala napospas vandalom.

COLOR: Z Viedne som mal jeden silný pocit, že problém vandalizmu ich tam nejako netrápi. Hold je to vychovaný národ.
No na uliciach by bolo treba určite menej lístkových automatov ako teraz. Samozrejme že ich nezrušiť úplne, väčšinu zo súčasného počtu nechať.
Reakcia na: Papyr #24936:
zoberiem to z takehoto pohladu: premontujem automaty co su teraz na zastavkach do vozidiel MHD. Podla mna v tom vozidle niekde pobliz kabiny vodica budu menej vystavene vandalom ako ked su 24hodinove umiestnene na roznych miestach (casto aj v podchodoch a pod). Automat ako taky pokial viem pracuje s neakym nizkym jednosmernym napatim, takze ani s napajanim by som to nevidel az tak zle...
No na to staci bohate udelat v plexiskle otvor velikosti A5 a posuvny plexi. To zvladnou snad i dilny v BA. V brne je to na kazdym voze a nejni to zadnej problem . Vzdyt to bohate staci na prednich vozech. Takova uprava muze pri nachystanym materialu trvat tak 1/2 hodiny . A pokud by nahodou meli zasobni dvere, muzou si nadelat dopredu 🙂 🙂 . Automaty bych do vozu osobne moc nedaval. A pro ridice nejni problem nechat natisknout priplatkovy jizdenky.
Reakcia na: Papyr #24936:

Na doplnkový predaj okienko treba. To už keď v KE máme okienka na všetkých električkách s dverami na pántoch, všetkých trolejbusoch a väčšine autobusoch, tak to už je čo povedať... Je to nutnosť.
Reakcia na: J #24919:
Na doplnkovy predaj ti netreba ziadne okienko, a ked si myslis, ze v Bratislave odola vandalom automat na listky umiestneny vo vozidle, tak si sladka naivka.
Predstav si kachny. Ak ti vodic ma otvorit dvere tak musis byt na schode alebo dost hlboko vo voze.
J: U-bahn ma automaty v staniciach, lebo listok si oznacis tam a nie vo voze. A tie automaty su parada! Dotykovy displej, prehladna ponuka, vela jazykov - aj SK, citacka bankoviek... A su aj na takych miestach ze keby to bola Blava tak nevydrzia ani den. Asi to bude stanicnym dozorom 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.