Prvý je tam preto, aby naň vodič videl dostatočne včas, lebo je to v oblúku a druhý preto, aby naň videl aj pri vjazde do výhybky. V Prahe býva aj malý otočený semaforík, aby videl počas prejazdu.
I.
Inak zastávky má od magistrátu DPB a ten ich prenajíma na uloženie stánku. Myslím si, že každý takýto stánkar by mal mať v zmluve, že musí predávať CL všetkých hodnôt a časov. Tým by sa ešte zvýšili počet predajných miest. Lebo teraz je veľa stánkov na zastávkach DPB, ktoré lístky nepredávajú.
DPB by tiež mal určiť ako také stánky môžu a ako nesmú vyzerať, lebo tie BÚDY typu Skalické špeciality vyzerajú ako cigánske chalupy na Spiši a jednému je z toho zle. Na zastávke SAV je je pekný elegantný prístrešok JCDecaux a hneď vedľa ten hnus.
V Rumunsku to asi ešte nezistili, že automat na bankovky je extrémne drahý. Totiž vzhľadom k nominálnej hodnote ich meny sú tam na bankovky aj automaty na kávu:-). #24897 Beus: Takmer so všetkým by sa dalo súhlasiť, len lístky si vodič nemože dokupovať v stánku - lístku musia byť už natlačené s vyššou cenou, inak by sa financi asi zbláznili...a vydávať tiež asi musí, veď ako by k tomu cestujúci prišiel, že by mal lístok drahší a ešte by mu vodič zhrabol nezdanené.
I.
Vladimír, si: Presne tak veď ani automat ti nedá potvrdenie o predaji CL.
slovanista: DPB by tu elinu určite rád vyradil, keby ju mal čím nahradiť a to nemá. Neboj, raz pôjde na modernizáciu.
Kupovanie CL v PNS by asi nebol dobrý nápad.
A čo takto sa vykašlať na dopnkový predaj CL a každý rok vybaviť asi 50 vozidiel automatmi.
DPB sice ma na listkoch DIC, ale nic viac okrem ceny. To sa mi nezda. Riesenie, hoci dost byrokraticke by bolo vydavat danove potvrdenia v predajniach po predlozeni listka. Preco chcete vsetci obmedzovat pocet listkov predanych 1 osobe? Ved to je vysoko ziskove!
ako nie som si tym isty, ze ci voci takemuto predaju nemozu mat namietky danovaci, obvzlast v tom pripade co tu uvadzal beus - t.j. ze si vodic kupi niekde listky a nasledne ich predava za vyssiu sumu... (nie som ale ziaden ekonom ani nic podobne ... )
Úplne súhlasím na Tvoj návrh až na ten koniec. Určite nepovažujem za schodné, aby vodič riešil nedostatok lístkov ich nákupom v PNS. Podľa mňa za 20 Sk sa môže predať len CL, ktorý má vyznačenú cenu 20 Sk. Vodič môže predať v prípade núdze CL z PNS (poznám také prípady), ale za cenu z PNS.
Re #24899 galiyosha: Pozri sa, poviem Ti to zo životnej skúsenosti. Ja som držiteľ PCL v PO i v KE. Sem-tam, keď mi už mesačník neplatí a je napr. večer a pod. musím siahnuť po JCL. A sem-tam sa pritrafí aj situácia, že som odkázaný na doplnkový predaj. Opakujem ešte raz, jednoznačne preferujem predpredaj a doplnkový využívam len vtedy, keď musím. Keďže mám nárok na zľavnené cestovné, v PO si pýtam vždy od vodiča zľavnený lístok. Je to drahšie, ale tú korunu navyše mu dám, prečo nie. V KE však zľavnené u vodiča neexistujú. A na základe mojej skúsenosti (a na základe mojej povahy) radšej prejdem PEŠO akoby som miesto 6 Sk z predpredaja mal zaplatiť 14 Sk u vodiča.
Podľa mňa si treba vážiť každého cestujúceho. Ak sme už stanovili podmienky, že lístok za bude kupovať s presne pripravenými drobnými, bude sa kupovať na zastávke, bude sa kupovať len základný, prečo ešte navyše ľudí s nárokom na zľavu trestať viac než 100%-nou prirížkou?
Teda - v predaji lístok na 30 min. obyčajný aj zľavnený.
Re #24900 si: Nechápem. Aký doklad o zaplatení? Pre cestujúceho je doklad o zaplatení cestovný lístok.
Otazka do platzu:
Preco ma elina pri vjazde na Hurbanovo namestie od Kapucinskej az dva "semafory", ked je tam len jedna vyhybka? Mam na mysli tie, ktore zobrazuju polohu vyhybky.
pri tom co si pisal ma napada jedna vec co by mohla byt pri predaji listkov problemom, a to vydavanie dokladov o zaplateni, platenia DPH (v pripade predaja vodicom zakupenych listkov) a pod... Bolo by treba zistit ako to maju osetrene v inych mestach
V doplnkovom predaji u vodica jednoznacne len jeden druh listkov a nezlavneny. Osobne si myslim, ze 30-minutovy nezlavneny za 20 Sk je skvele riesenie. Ked chce clovek jazdit na listky s inou casovou platnostou a/alebo zlavnene, ma si ich zabezpecit inde. Predaj u vodica ma byt _doplnkovy_ a nie primarny. Osobne si myslim, ze vodic by vydavat mal (pokial ma ako) -- nepredpokladam, ze turista priduci do Bratislavy bude mat plne vrecka dvadsatkorunacok...
Re #24889 J: Automat akceptujuci bankovky je vec pekna, ale extremne draha. Nehovoriac o bratislavskom vandalizme...
Este som zabudol malu drobnost - max. pocet listkov na 1 kupujuceho samozrejme treba tiez obmedzit, a najjednoduchsie tak, ze 1 listok pre 1 cloveka. Ved ide len jednu cestu, ci nie? A ked je skupinka ludi ktora chce platit spolocne, tak okej, moze byt, vodic sa pozrie kolko ich asi je, a priblizne tolko listkov vyda Jednoduche
Mas pravdu, "Pojazd" ma nenapadol, hoci ho pouzivam (len ked sa posuvam napr. na revizny kanal, som na to lenivy, a preto sa vtedy s tym efektom pribrzdenia stretavam) Hoci tiez by sa jeho pouzitie nemalo prehanat (drzat prilis dlho), uz sa stalo ze vodic odpalil shunty (aj ked to bolo tusim pri shuntovani vo velkych rychlostiach) Ale svata pravda je, ze v autoskole by to fakt vediet mali, a hlavne to naucit ziakov, a nie naucit ich "je to takto" a netusit, preco to tak je. Sam som si vela veci vydedukoval len vlastnym usudkom a ked som bol v kurze, tak Pista Linner ma obcas nechal vysvetlovat nieco ostatnym, ked videl ze niektore veci viem mozno lepsie ako on
S pridelenymi vozmi mas bohuzial tiez viac-menej pravdu, aj ked nie kazdy majitel je taky, su aj vozy, ktore su olepene a ovesane kadecim, a napriek tomu jazdia vyborne. Ziarivy priklad vzorneho majitela bol Milan Hruby, ktory kym neodisiel z DP, bol so svojou 7103-kou sice skoro stale na poruche (uz mu aj hrozili, ze mu ju zoberu), ale ten voz aj podla toho vyzeral, lepsej K2S-ky snad ani nebolo...
K teme uniforiem snad len tolko, ze ja osobne som ZA uniformy, samozrejme pokial budu ako-tak elegantne, rozhodne to totiz potom bude vyzerat krajsie nez teraz - vodici jazdia v kadecom, pripadne bez kadecoho (uz som videl neraz aj vodica hore bez (vodicku este nie) ), a niektorych sa cestujuci fakt mozu aj zlaknut Keby malivsetci uniformu, jednak by to dodavalo tym vodicom urcity punc hrdosti na svoj podnik (nech je aky chce, ale je nas), a hlavne by to jednoznacne prispelo ku kulture cestovania.
K predaju listkov vodicom: okej, uznavam, rozoberal som asi ten najzlozitejsi mozny pripad, da sa to aj jednoduchsie. Moj osobny nazor na jednu z moznych schodnych ciest je asi nasledovny:
Vodic by mal v sortimente LEN zakladny, a zakladny zlavneny listok, cize 30minutovy. Pripadne ako doplnok by mohol mat aj ten 24hodinovy, ale kedze uz takmer na kazdom rohu je automat, ktory ho vie vydat, nebolo by to nutne. Cena by bola 20Sk plny a 10Sk zlavneny, cim by dost vyrazne odpadol problem s vydavanim - ustanovilo by sa ze vodic nerozmiena a nevydava, takze ak ma niekto 50tku, tak prerobi (a ak je vodic dobrej vole, MOZE vydat, no nikto a nic ho k tomu nesmie nutit). A ten 24hodinovy moze stat uz navrhovanych 100Sk. Toto by som povazoval za celkom schodne riesenie - maly sortiment, okruhle ceny, priplatok - dostatocna motivacia aby si cestujuci kupil listok skor, ak moze.
Distribuciu by som riesil tym systemom, ze vodic by si kupoval (napr. na vypravni) listky od podniku, a predaval ich so ziskom. Tym by sme zabili jednou ranou 3 muchy - odmenovanie vodicov, ich motivovanie aby si listky kupovali (ked maju z toho potencialny zisk, preco by si ich nekupili?), a odpadli by zbytocne papierovacky s potvrdeniami o prevzati, odovzdavanim trzieb, a tiez mozne s tym suvisiace podvody zo strany "sikovnych" vodicov. A ak by niekomu dochadzali listky, mohlo by sa to riesit napr. tak, ako sa to riesi s pokazenymi cvikacmi - vodic zavola dispecing ze "mam pokazeny cvikac (dosli mi listky), pridite mi ho tam a tam vymenit (doplnit listky)". Pripadne vodic na obratisku jednoducho skoci do stanku PNS a kupi si sam, a preda vo voze so ziskom automaticky. Co vy na taketo riesenie?
Zbytočne komplikované a dávsjúce DPB dovod povedať, že "to sa nedá". Je potrebné si uvedomiť, že sa má jednať o DOPLNKOVÝ predaj cestovných lístkov, ktorý má zabezpečiť, aby cestujúci nebol nútený proti svojej voli cestovať načierno /6e, Vladimír:-)? ). Takže buď 10 alebo 30 minútový, max. tieto dva.
I.
Áno, celkom som sa zatiaľ stretol s dvoma druhmi distribúcie cestovných lístkov vodičovi:
A: vodič pred každou službou dostane určitý počet cestovných lístkov. Tržbu z predaja po službe odovzdáva v podniku.
B: vodič si kupuje cestovné lístky od podniku. Tržbu z predaja si necháva.
Niekde majú vodiči z predaja zisk. V prípade A sa to rieši tak, že z odovzdanej tržby do podniku sa určité percento odzrkadlí na výplate. V prípade B vodič jednoducho kupuje lístok od podniku za nižšiu cenu ako ho predáva.
Tak, a teraz sa môžeme hádať, ktorý systém je lepší
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si