Reakcia na: Vladimír #24887:
Ak chceš povedať, že experimentálne tvrdenie typu "električka v Bratislave je rýchlejšia, lebo sa do oblúka doslova vyrúti" je objektívnejšie, tak pre mňa-za mňa...
Kto nebude presvedčený uveriť, že tie prepočty sú správne, nie je problém tu hodiť všetky čísla chronometráži, na základe ktorých boli robené prepočty a skontrolovať ich.
Vladimír
Re #24855 J: Nehnevaj sa na mňa, ale veď toto je blbosť. Zavádzať predaj iba na L201? A prečo práve tam. Osobne by mi logickejšia, keď už, pripadala turistická L210. Ale aj tak nechápem, prečo zavádzať pokusne na jednej linke?! Z celej srandy dosiahneš akurát to, že nikto o tom nebude vediť a záver z pokusu bude taký, že cestujúca verejnosť nemá záujem o takúto službu.
Re #24857 Andy: Odpoveď pre J, jedna i druhá --> absolútny súhlas, ako keby som to sám písal
Re #24858 Beus: Dobre rozoberáš tie riziká predaja CL u vodiča, ale riešenie je predsa len jednoduchšie:
1. Predaj u vodiča sa ustanoví ako DOPLNKOVÝ za určitých podmienok.
2. Cestujúci MUSÍ mať drobné, inak mu vodič lístok vydať nemusí
3. CL u vodiča bude DRAHŠI, ako CL z predpredaja (motivačný prvok).
Re #24866 Andy: Sorry Kedysi sa mi to L pred číslom linky tiež nepáčilo. Prvýkrát v živote som sa s tým stretol u nášho prešovského kolegu Petra K. Od neho som sa nakazil. Keď som potom začal pravidelne prispievať na iMHD, všimol som si, že tu to nikto nepoužíva (v PO fóre na MD.sk sme to už mali) a tak som sa dlho premáhal a písal "linka č." Až keď sme sa bavili o zmene trasovania električiek, či kedy to bolo, neovládol som sa a začal písať L. Zdá sa, že sa to nejak rozmohlo. Aspoň tak si na túto históriu spomínam ja.
Ja som na to zvyknutý. Písať zakaždým linka sa mi nechce. Používam L pre linku, T pre turnus, S pre službu, vyber si...
Re #24870 Papyr: V prípade, že vodič lístky nemá (opakujem, že lístky nemá, nie že nemá vydať), je to v DPMP klasifikované ako hrubé porušenie pracovnej disciplíny.
Re #24871 Ferro: Presne tak! Všetky lístky netreba predávať.
Re #24877 J: Áno, súhlasím, mali by byť aj zľavnené. Pokiaľ sa bavíme o časovej platnosti, stačili by podľa mňa polhodinové. Je to najpredávanejší lístok a jedná sa o doplnkový predaj - jeden lístok v ponuke bohato stačí.
Prešov má na vozidlách pri predných dverách piktogram dlane s CL a nápisom "Doplnkový predaj". Košice majú piktogram JCL s nápisom "Možnosť zakúpenie cestovného lístka u vodiča". Či má niečo Žilina, nepostrehol som.
Re #24882 S499.1023: No vidíš, aspoň toto sa v KE zväčša dodržiava. Čo odchod zo zastávky, to zazvonenie. Čo pohnutie na semafore, to zazvonenie...
Re #24883 J: Načo chceš ďalšie prieskumy, keď už dávno preiskumy dĺžky ciest ešte v roku 1999 boli. Najväčšia časť ciesť sa realizuje v dĺžke od 11 do 30 min.
Re #24884 Sarko: Už si fakt začínam vyčítať, že som si "nezahryzol do prstu" a písal také veci do fóra a vyprovokoval toto Tvoje ******* snaženie. Nakoniec si nám experimentálne dokázal, že v Košiciach jazdia električky dokonca rýchlejšie ako v Brne. Výborne!