Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #24889:
Ak to zavedieš na malej časti, skončí to fiaskom. A prečo práve električky? V sieti električiek zväčša automat mám. Doplnkový predaj skôr využijem, keď sa zrazu ocitnem bez lístka kdesi na polceste do Devína a chcem nastúpiť do autobusu. Síce som neštudoval zoznam automatov, ale usudzujem, že na Devínskej ceste by som žiaden nenašiel.

Podľa mňa by predaj v doplnkovom predaji mal prebiehať bez toho, aby zdržiaval ostatných cestujúcich. Preto mi pripadá logické, aby vodič preplatok nevracal. Prax z môjho rodného mesta však prezrádza, že väčšina cestujúcich sa spolieha na to, že vodič im vydá a absolútna väčšina vodičov aj skutočne vydáva, pokiaľ má. Maximálne som ochotný pripustiť oficiálne vydávanie do bankovky nominálnej hodnoty 20 Sk. Vyššie bankovky by skutočne nemali v MHD čo hľadať.
Nie ako niektorí počernejší občania, ktorí majú vo zvykom pýtať si 5 Sk zľavnený lístok s tísícovkou alebo dokonca päťtisícovkou v ruke 🙂

Dohodnime sa takto - v doplnkovom predaji bude JEDEN druh cestovného lístka, obyčajný a zľavnený. Ja tvrdím, že by to mal byť 30 min. Ak Ty tvrdíš, že 60 min., tak nech je 60 min., ale potom 30 min. nebude v predaji.
Osobne som však úprimne presvedčený, že by to mal byť práve ten 30 min.

Maximálny možný počet predaných cestovných lístkov 1 cestujúcemu svoje opodstatnenie má Už viackrát sme mali prípad, že cestujúci prišiel platiť čo ja viem s dvestokorunou a vodič mu odmietol vydať. Cestujúci potom požadoval kúpiť cestovné lístky v hodnote 200 Sk, čo vodič tiež (celkom logicky) odmietol. A konflikt je tu.
Preto si myslím, že určité obmedzenie by malo byť (napr. 3 alebo 5 ks)

Re #24890 Sarko: Už ma unavuješ. Ja nie som povinný svoje subjektívne hodnotenia akokoľvek dokazovať. Ak ja vyhlásim, že obsluha v nejakej predajni je nepríjemná, nie som povinný to dokazovať. Rovnako ak mám skúsenosti s rýchlosťou jazdy električiek v rôznych mestách. A nad postupom pri svojich výpočtoch by si sa mal zamyslieť. Veriť, že v Košiciach jazdíte rýchlejšie ako v Brne už nemôžeš veriť ani Ty sám.
Reakcia na: Vladimír #24887:

Ak chceš povedať, že experimentálne tvrdenie typu "električka v Bratislave je rýchlejšia, lebo sa do oblúka doslova vyrúti" je objektívnejšie, tak pre mňa-za mňa...

Kto nebude presvedčený uveriť, že tie prepočty sú správne, nie je problém tu hodiť všetky čísla chronometráži, na základe ktorých boli robené prepočty a skontrolovať ich.
Reakcia na: Vladimír #24887:
No podľa toho aké uniformy. Keď to budú také ako som videl v Tatrabanke tak kľudne, ale obávam sa, že to budú také ako nosí Dragan či ako sa volá.

Tá 201 bola iba príklad. Jednoducho treba to zaviesť na nejakej malej časti pokusne. Buď na troloch, alebo na električkách ako S499 písal. No skôr tie električky.

A keď cestujúcemu predáš lístok len za drobné, tak na čo ho zavádzať. Veď v BA máš veľmi dorbú sieť automatov. Ako vydávať by podľa mňa mal.

To je pekné, že väčšina ciest trvá od 11 do 30 minút, ale my tu máme tarifu prestupnú a preto by aj 60minútový lístok mal byť v predaji.

si: Pochybujem, že niekto by u vodiča kupoval lístky dopredu, keď za každý zaplatí o 2,-Sk viac, takže hovoriť o maximálnom počte predaných lístkov? A cestujúceho netreba šikanovať takými vecami, že nevydáva. Iba ti ujdú ďalší potencionálny PLATIACI zákazníci, ktorý pôjdu na čierno. Ver tomu, že tých prípadov pri počte našich lístkových automatov by bolo málo a možno by sa našiel jeden prípad na kolo.
No a samozrejme bolo by treba kúpiť aspoň na zastávky v centre automaty aj na papierové peniaze. Ale tie by sa asi začali kradnúť, ale to by sa dalo vymyslieť.
Reakcia na: Vladimír #24887:
"2. Cestujúci MUSÍ mať drobné, inak mu vodič lístok vydať nemusí" - skor by som tam prastil klauzulu o tom, ze vodic peniaze nerozmiena ani nevydava (t.j. ked mu bude niekto za jeden listok platit 50tkou, tak dotycny ma proste smolu a vodic zisk nieco cez 30 Sk 😃 ) a taktiez aj nieco o tom, ze kolko moze jeden cestujuci kupit naraz listkov...
Reakcia na: J #24854:
Sorry, ale absolútny nesúhlas. Uniformy a doby minulé? Ja by som práveže povedal, že súčasné a budúce. V každej firme síce žiadajú "iba" slušné oblečenie, ale uvedom si, že akonáhle sa jedná o funkciu, kde pracovník má miesto, kde sa stýka so zákazníkom, uniformu má! Povšimni si, že v nejednej banke nájdeš ľudí za okienkom v tom istom drese a napokon ani len v tom McDonald´s Ti nepodajú hamburger svetri. Taká alebo onaká, ale všade figuruje uniforma, ktorá zaisťuje viditeľnú príslušnosť zamestnanca k firme.

Re #24855 J: Nehnevaj sa na mňa, ale veď toto je blbosť. Zavádzať predaj iba na L201? A prečo práve tam. Osobne by mi logickejšia, keď už, pripadala turistická L210. Ale aj tak nechápem, prečo zavádzať pokusne na jednej linke?! Z celej srandy dosiahneš akurát to, že nikto o tom nebude vediť a záver z pokusu bude taký, že cestujúca verejnosť nemá záujem o takúto službu.

Re #24857 Andy: Odpoveď pre J, jedna i druhá --> absolútny súhlas, ako keby som to sám písal 🙂

Re #24858 Beus: Dobre rozoberáš tie riziká predaja CL u vodiča, ale riešenie je predsa len jednoduchšie:
1. Predaj u vodiča sa ustanoví ako DOPLNKOVÝ za určitých podmienok.
2. Cestujúci MUSÍ mať drobné, inak mu vodič lístok vydať nemusí
3. CL u vodiča bude DRAHŠI, ako CL z predpredaja (motivačný prvok).

Re #24866 Andy: Sorry 😛 Kedysi sa mi to L pred číslom linky tiež nepáčilo. Prvýkrát v živote som sa s tým stretol u nášho prešovského kolegu Petra K. Od neho som sa nakazil. Keď som potom začal pravidelne prispievať na iMHD, všimol som si, že tu to nikto nepoužíva (v PO fóre na MD.sk sme to už mali) a tak som sa dlho premáhal a písal "linka č." Až keď sme sa bavili o zmene trasovania električiek, či kedy to bolo, neovládol som sa a začal písať L. Zdá sa, že sa to nejak rozmohlo. Aspoň tak si na túto históriu spomínam ja.
Ja som na to zvyknutý. Písať zakaždým linka sa mi nechce. Používam L pre linku, T pre turnus, S pre službu, vyber si... 🙂

Re #24870 Papyr: V prípade, že vodič lístky nemá (opakujem, že lístky nemá, nie že nemá vydať), je to v DPMP klasifikované ako hrubé porušenie pracovnej disciplíny.

Re #24871 Ferro: Presne tak! Všetky lístky netreba predávať.

Re #24877 J: Áno, súhlasím, mali by byť aj zľavnené. Pokiaľ sa bavíme o časovej platnosti, stačili by podľa mňa polhodinové. Je to najpredávanejší lístok a jedná sa o doplnkový predaj - jeden lístok v ponuke bohato stačí.
Prešov má na vozidlách pri predných dverách piktogram dlane s CL a nápisom "Doplnkový predaj". Košice majú piktogram JCL s nápisom "Možnosť zakúpenie cestovného lístka u vodiča". Či má niečo Žilina, nepostrehol som.

Re #24882 S499.1023: No vidíš, aspoň toto sa v KE zväčša dodržiava. Čo odchod zo zastávky, to zazvonenie. Čo pohnutie na semafore, to zazvonenie...

Re #24883 J: Načo chceš ďalšie prieskumy, keď už dávno preiskumy dĺžky ciest ešte v roku 1999 boli. Najväčšia časť ciesť sa realizuje v dĺžke od 11 do 30 min.

Re #24884 Sarko: Už si fakt začínam vyčítať, že som si "nezahryzol do prstu" a písal také veci do fóra a vyprovokoval toto Tvoje ******* snaženie. Nakoniec si nám experimentálne dokázal, že v Košiciach jazdia električky dokonca rýchlejšie ako v Brne. Výborne!
Reakcia na: COLOR #24885:

Bratislava, zdroj: DPB (dĺžky liniek)/iMHD (počty zastávok+jazdné doby); Brno, zdroj: chronometráže DPmB; Košice, zdroj: DPMK
Sarko: Ako velmi je to oficialne?
Bratislava (ku 1.1.2004):
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 711 min. (11,85 hod.)
- 243,8/11,85 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,57 km/h
- 243,8 km/508 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 479,9 m

Brno (ku 1.1.2004):
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 278,4 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 852 min. (14,2 hod.)
278,4/14,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 19,6 km/h
- 278,4 km/584 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 476,7 m


Košice (ku 1.1.2004):
Dĺžka všetkých el. liniek/len R-liniek/len mestských liniek obojsmerne- 353,0 km/243,8 km/109,2 km
Dĺžka jazdných dôb vš. el. liniek/len R-liniek/len ms. liniek obojsmerne- 792 min. (13,2 h.)/472 min. (7,86 h.)/320 min. (5,33 h.)
- 353,0/13,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 26,74 km/h (všetky električkové linky)
- 243,8/7,86 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 31,02 km/h (iba rýchlodrážne el. linky)
- 109,2/5,33 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,49 km/h (iba mestské el. linky)
- 512,4 km/525 zastávok všetkých el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 976,0 m
- 109,2 km/208 zastávok len mestských el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 500,9 m
- 159,4 km/147 zastávok len R-liniek s ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1084,4 m
- 243,8 km/170 zastávok len R-liniek bez ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1434,1 m
Andy: No veď v tom prieskume by boli v predaji všetky typy CL 10/30/60minútové a potom by sa zhodnotilo, ktoré išli najviac a či sa pre pár kusov oplatí predávať aj 60 minútové. Avšak potom by zase mohla byť aj otázka, prečo pre pár kusov tie 60min. nepredávať. Veď keď chce zákazník 60min. tak mu ho treba dať.
Pod uniformou nie je nutné si predstavovať len tesilové monštrum slivkovomodrej farby so zlatými gombíkmi. Uniforma možu byť plátené nohavice, košeľa, vesta, v lete kľudne kraťasy a polokošeľa, ba aj tričko s logom DP. Ide o to, aby pracovníci DP mali civilizovaný a jednoznačne definovaný odev, odlišujúci ich od substrátu. Lenže tuná skopírujem, čo mi dotyčný vizionár o uniformách napísal 21.2.2003: "myslím si že pri strate 100 miliónov Sk sú dôležitejšie veci ako uniformi". Takže asi tak.
Re #24841 Vladimír: PRedpis o.i. určuje zazvoniť napr. pri akomkoľvek rozjazde vozidla. Ak by to vodič v Bratislave urobil, tak sa ho budú na konečnej všetci pýtaŤ "Čo zvoníš jak kxxxt?" To je o tom, čo ich naučia v kurze a v zácviku, to sa potom veľmi Ťažko odúča. A v Bratislave sa učí pár zásadných imbecilností: Dobrý vodič nezvoní, nepieskuje, zato čo najviac bliká smerovkami, podľa možnosti na opačnú stranu než je logické, pretože sa smerovka používa miesto výstražného majáku.
Ad doplnkový predaj cestovných lístkov u vodiča: Riešia sa tu dávno vyriešené veci. V mnohonásobne vačších svetových centrách je doplnkový predaj CL u vodiča (alebo automat vo vozidle, lenže na mince, bankovky a platobné karty. Tomu, aby si všetci kupovali lístky u vodiča sa veľmi jednoducho zabráni tak, že vodič bude predávať len jeden druh CL (v BA je tarif"ou" stanovený ako základný 10-minútový CL) a to za vyššiu cenu než v predpredaji. PRedaj CL u vodiča sa musí SAMOZREJME a úplne logicky zaviesť v jednom druhu dopr. prostriedku naraz a nie nejaké divné experimenty s jednou linkou. A keďže A a T sú pre cestujúceho jedno a to isté, tak logicky sa možu vypustiť pre začiatok maximálne električky, ale žiadne nezmysly typu "niektoré vozidlá na niektorých linkách každý druhý utorok v párnom mesiaci v prestupnom roku, a to od 12:00 do 16:30. To sú ČSAD zvrátenosti.
Re #24858 Beus: Ale nie, to je bug u vodičov (vo vačšine prípadov. V prvom rade, ak potrebujem krátko našliapnuť, tak nemožem ísŤ na 1. či 2. stupeň. V druhom rade, keďže vlnitý plech má preklápací zrýchľovač, tak je pre takéto prípady vybavený tlačidlom "Pojazd", dnes asi "Min. rozjazd", ktoré zabepečí nízky rozjazdový prúd pri najrýchlejšom vytáčaní zrýchľovača. Lenže to by niektorá inštruktori autoškoly museli aj tušiť, ako to v takej električke pod podlahou funguje...
K prideľovaniu vozov: Áno, kedsi som bol zástancom tejto teórie, nakoniec možem s čistým svedomím tvrdiť, že som jeden z tých, čo sa najviac zaslúžili o to, aby boli električky pridelené. Lenže prax ukazuje, že vodič (hlavne E) si pod starostlivosťou o vozidlo predstavuje polepenie panelu chlpatým kobercom, ovešanie stanovišťa zástavkami a CD-čkami, výbava panelu svietiacimi tlačidlami, vyškriabanie svietiacich xichtov do zrkadiel a podobne. Naopak, skutočný technický stav vozidla je vačšinou taký, že je to totálny vrak, s ktorým už nevie jazdiť nikto okrem majiteľov, pretože každý kus má úplne špecifické jazdné vlastnosti, ale žiadny majiteľ vozidlo nedá na poruchu, pretože by, nedajbože, druhý deň nedostal svoj voz.
Už vobec nehovoriac o praktikách u trolejbusov, kde keď chce vodič oprávnene vyreklamovať závadu na svojom vozidle, tak je obvinený z kverulancie a vozidlo sa mu odoberie, pridelí niekomu, kto je lepší v rektálnej speleológii a povodnému majiteľovi sa pridelí ešte horší vrak.
Takže asi tak.
I.
Inak na TA3 na konci polhodinového bloku bol bezkomentár z Iránu z demonštrácie a v pozadí prešiel krásny zelenožlty Ik280. A čuduj sa svete bez hrdze 🙂
Reakcia na: J #24877:
Hodinove? No ja som viac ako 30 minut nikam uz dobre davno necestoval. Tusim naposledy pred par rokmi do DNV. Teda samozrejme ked neratam cesty sposobene MHD-maniou. 🙂
Rocenka dopravy velkych mest 1999, Ustav dopravniho inzenyrstvi hlavniho mesta Prahy 🙂 Rad by som aktualnejsiu na porovnanie. Ak chces viac udajov tak napis ake a ja to sem hodim (rozpocty, velmi vela statistik, udaje...)
Reakcia na: COLOR #24876:
To máš odkiaľ tie čísla.
No minimálne zľavnené lístky by mal predávať, pretože DPB má zákazníkov aj z radov študentov, dôchodcov, ZŤP,... A asi by stačili len hodinové. Možno ešte aj polhodinové no 10 minútové už nie. Tie 30min. by mali byť preto, aby sa DPB vyhol rečiam: "zase nás chce DPB okrádať, veď ja chcem ísť iba 20minút tak prečo si mám kupovať hodinový lístok,..."

Spectre: No napríklad 🙂 http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f2f4f2edf3f0f0f2&no=6&id=27302aeef1f021f6f2f234
Len teraz by to bolo niečo iné. Možno nejaký piktogram s lístkom a rukou s peniazmi alebo niečo čo už niekde mjú vymyslené.
Priemerna cestovna rychlost: Praha: metro 34,9, tramvaje denne 17,8, busy aj regionalne 24,3. Brno E 18,4, A 25,1, Tbus 19,9. Ostrava E 21, A 24,2, T 16,5. Plzen E 18,6, A 22,7, T 19,8. Bratislava E 17,4, A 22,4, T 14,4. Smutne, vsetko mame najpomalsie...
Reakcia na: J #24867:
Hehe, ako bolo kedysi velke "S" ako samoobsluha 😉
Reakcia na: Andy #24873:
V Prahe vodic predava cele hodinove listky za 15 Kc a zlavnene za 9 Kc, normalne stoja 12 a 6. V Presove predava vodic jednorazove listky za 12 Sk a zlavnene za 6 Sk, normalna cena 10 a 5.
Reakcia na: J #24864:
Ale fakt, keby sa predavali listky u vodica, tak staci jeden druh, vsak chudak vodic aby nemusel nosit plnu kabelu listkov.
Reakcia na: Ferro #24871:
Vsak iste, ani v Ziline nemali dva druhy co si pamatam. Raz som si totiz kupoval listok u vodica a zlavneny nebol. Ale teraz je to uz mozno inak.
Tou 20kou by sa vyriesil problem s vydavanim....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.