Reakcia na: Andy #24847:
Však len zájdi do KE fóra a nebudeš sa stačiť čudovať... Preto som sa tu pýtal na tie dĺžky liniek, pretože som mal záujem vypočítať priemerné cestovné rýchlosti pre jednotlivé elinové linky. Zatiaľ mi aspoň podľa celkovej dĺžky všetkých liniek obojsmerne vyšiel údaj o priemernej cestovnej rýchlosti 20,57 km/h v BA a 20,49 km/h (mestské linky v KE- mrkni tam príspevok #2019). Viacerí sa ma pritom snažili presvedčiť, že v BA jazdia eliny PODSTATNE rýchlejšie. Zaujímavé by boli čísla z iných koľajových prevádzok, napr. v ČR.
Sarko
No a potom nech mi chalani tvrdia, aké sú bratislavské električky rýchle... Asi som pochopil správne, ak vodič ostro vyberá zákrutu, že keď nemôže ísť po rovine viac ako 50 km/h, tak si to rovnakou rýchlosťou vyberie aj v zákrute. Proste len viac škody ako úžitku. Čo sa týka chronometráži a rýchlostí, v tomto sú si BA a KE podobné. V KE je obmedzenie max. rýchlosti tiež na 50 km/h (na rýchlodráhe 60 km/h), akurát limit prekročenia je +2 km/h. Za každý ďalší km nad limit pri kontrole karty sa strháva 50,- Sk z prémií. Na rýchlodráhe sa toleruje viac, vodiči jazdia priemerne 70-75 km/h.
V prípade náskokov Ťa fakt obdivujem. Ešte som nevidel vodiča, ktorý by pri posledných spojoch nešiel s náskokom. Pritom v KE si niektorí trúfajú na 3-4 min. náskoky aj v špičke.
Ak dobieham na spoj a vodič ma nepočká, viem to pochopiť, je to moja chyba. Ale ak vodič zavrie dvere, čaká na "voľno" a neotvorí ani po naznačení, že chceš nastúpiť, tak to považujem za vrchol drzosti, zvlášť, ak má ešte aj náskok. Našťastie takých je málo a väčšinou sú to ľudia, ktorí chcú dať najavo svoju nadradenosť (z titulu, že napr. doma ich žena drží pod papučou... ).