Áno. V čase kedy som začal vnímať dopravu, asi rok 1991, toho bolo v ba dosť. Napr aj na lamačskej alebo riazanskej. Ale krátko na to to začali meniť na Siemensy, ktoré sa mi vtedy zdali gigantické
Takto to aj vyžaduje TP 117 - svetlá v rámci jedného návestidla majú mať rovnakú veľkosť, pri prízemnom umiestnení sa používa priemer svetiel 200 mm a pri umiestnení nad vozovkou 300 mm (v obci pri rýchlosti do 50 km/h postačuje 200)
V r. 1973 som bol s rodičmi v Taliansku a tam ma vtedy zaujali semafory s obrovskou červenou a oveľa menšími žltými a zelenými. Veľmi často sa tam tiež používala kombinácia červenej a doplnkovej zelenej šípky, pričom tá zelená šípka bola pri tej obrovskej červenej sotva vidieť.
Viedenský dohovor umožňuje obe kombinácie (čierna šípka na farebnom pozadí aj farebná šípka na čiernom pozadí) pre všetky svetlá
Inak v Chorvátsku som sa stretol s tým, že červené a zelené svetlo boli smerové, kým žlté plné. Tu ale vidím jediný zmysel v tom, že pri vypnutí riadenia a ponechaní blikajúcej žltej nevzniká už nás používaný, avšak právne neexistujúci signál smerovej blikajúcej žltej
Už to teraz ani nevnímam, takže neviem, ako to je ale kedysi ma iritovalo už len to, že v červenom signále bola maska, takže svietila naozaj len šípka, zatiaľ čo v žltom a zelenom bol na plnom svetle len na skle nastriekaný/nasieťotlačovaný/natampónovaný obrys šípky.
Guľatá červená pre smerovú žltú a zelenú je možno vo Viedni, ale nie u nás. Teda aspoň do zmeny značiek a návestidiel z pred dvoch rokov taká kombinácia povolená nebola.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Arrivaderci