Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #247147:
Áno. V čase kedy som začal vnímať dopravu, asi rok 1991, toho bolo v ba dosť. Napr aj na lamačskej alebo riazanskej. Ale krátko na to to začali meniť na Siemensy, ktoré sa mi vtedy zdali gigantické
Reakcia na: Miro #247140:
Z Maďarska aj s rozsvietenou zelenou šípkou: https://goo.gl/maps/KLTtszNY4cJcWBUM6
Reakcia na: Ike #247144:
V Bratislave sa používa variant, kde je celé návestidlo nad vozovkou väčšie: https://goo.gl/maps/5b7Lf5SbJeGnCmLJ8

Takto to aj vyžaduje TP 117 - svetlá v rámci jedného návestidla majú mať rovnakú veľkosť, pri prízemnom umiestnení sa používa priemer svetiel 200 mm a pri umiestnení nad vozovkou 300 mm (v obci pri rýchlosti do 50 km/h postačuje 200)
Reakcia na: Arrivaderci #247143:
V BA to nie je a IMHO ani nikdy nebolo. Čo si pamätám, mali sme tu inú špecifickosť a síce strašne malé svetlá na bielom terči.

Takto bol zložený celý semafor, ale podarilo sa mi nájsť len toto:
https://goo.gl/maps/qnx2qdX9PeSNgDA29
Reakcia na: Ike #247142:
Nie je to niekde aj v Bratislave? Sa mi zda ze jedna ci dve krizovatky to tak tu maju, ale nespomeniem si kde.
Reakcia na: Ike #247139:
V r. 1973 som bol s rodičmi v Taliansku a tam ma vtedy zaujali semafory s obrovskou červenou a oveľa menšími žltými a zelenými. Veľmi často sa tam tiež používala kombinácia červenej a doplnkovej zelenej šípky, pričom tá zelená šípka bola pri tej obrovskej červenej sotva vidieť.
Reakcia na: 3pa3ck3 #247138:
Ja som si vždy myslel, že je to tak naschvál, lebo logicky by to zmysel dávalo: zelenú prehliadnuť môžeš, nikoho tým neohrozíš, ale červenú nie.
Reakcia na: Valec #247136:
Viedenský dohovor umožňuje obe kombinácie (čierna šípka na farebnom pozadí aj farebná šípka na čiernom pozadí) pre všetky svetlá

Inak v Chorvátsku som sa stretol s tým, že červené a zelené svetlo boli smerové, kým žlté plné. Tu ale vidím jediný zmysel v tom, že pri vypnutí riadenia a ponechaní blikajúcej žltej nevzniká už nás používaný, avšak právne neexistujúci signál smerovej blikajúcej žltej
Reakcia na: 3pa3ck3 #247131:
Nebol som si istý a nechcelo sa mi to hľadať. Takže platí len prvá časť vety.
Reakcia na: S499.1023 #247132:
Ty by si si mal pamätať ešte éru, keď na všetkých svietili len šípky a "pozadie" bolo čierne (teda ako dnes zelená). 😉
Reakcia na: S499.1023 #247132:
Je to presne opačne 😃 Červená a žltá je len obrys a zelená je šípka. Platí aj pre nové ISO šípky
Reakcia na: S499.1023 #247132:
Takto vyzerajú slovenské smerové signály podľa platnej vyhlášky
Reakcia na: Valec #247130:
spred 😋.
Reakcia na: 3pa3ck3 #247131:
Už to teraz ani nevnímam, takže neviem, ako to je ale kedysi ma iritovalo už len to, že v červenom signále bola maska, takže svietila naozaj len šípka, zatiaľ čo v žltom a zelenom bol na plnom svetle len na skle nastriekaný/nasieťotlačovaný/natampónovaný obrys šípky.
Reakcia na: Valec #247130:
Aj podľa TP 117 musia byť na jednom návestidle všetky signály buď plné, alebo smerové pre ten istý smer (smery) jazdy
Reakcia na: upravovač fotiek #247113:
Guľatá červená pre smerovú žltú a zelenú je možno vo Viedni, ale nie u nás. Teda aspoň do zmeny značiek a návestidiel z pred dvoch rokov taká kombinácia povolená nebola.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.