Napríklad v Petržalke, keď sme mali POTR 10 km/h na zhlaví smer ÚNS, tak prechodiacemu nákladnému vlaku na Rusovce som staval odchod až vtedy, keď bol rušeň cca v úrovni dopravnej kancelárie. Práve preto, aby boli tie dve priecestia čo najkratšie zavreté. Ale niektorí kolegovia to mali na saláme - napríklad prechod stavali aj pre raijet a IC. V praxi to znamenalo, že najkôr sa ten vlak plazil 10 km/h na vchodovom zhlaví, potom za začali zatvárať priecestia, potom sa vlak dogúľal k nástupišťu, minimálne 3 minúty tam stál, a až potom sa pohol smer Rakúsko (pritom IC väčšinou ešte aj ten pobyt predĺžilo)...
V Petržalke ešte stále k rekonštrukcii nedošlo, a tak skoro asi ani nedôjde - nie sú prachy.
Zab. zar. v Petržalke funguje tak, že prvé dve priecestia smerom na Kittsee (=aj na Rusovce) sú závislé od odchodových návestidiel a od obsadenia staničnej koľaje. Teda ak je koľaj voľná, a výpravca postaví odchodovú vlakovú cestu, tak sa návestidlo rozsvieti na voľno a priecestie zostane otvorené. Zatvorí sa až vtedy, keď sa staničná koľaj obsadí.
Ak je staničná koľaj už obsadená, a výpravca stavia odchod napríklad pre REX do Viedne, tak najskôr sa začnú zatvárať priecestia, a až po uplynutí nejakého času (ak si správne pamätám, bolo to 34 sekúnd), sa rozsvieti voľno na návestidle (ale priecestia sa zavrú až o pár sekúnd po tom).
Dôvodov, prečo sú tie priecestia tak dlho zavreté, je viac. Niektorí výpravcovia stavajú odchod pred vlakmi skutočne aj 3-5 minút vopred. Prípadne sa stáva, najmä pri nákladných vlakoch, že sa vlaku nepodarí odísť na prvý krát, prípadne vlak sa pohne a zaúčinkuje mu vlakový zabezpečovač. Potom pár minút trvá, kým sa vlak pohne ďalej. Prípadne ďalší dôvod je, že výpravcovia si tie priecestia zatvárajú ručne vtedy, ak by sa mohlo stať, že sa na priecestí stretnú dva vlaky tak, že po jednom sa priecestie začne otvárať, a zároveň pred druhým vlakom zatvárať. Zab. zar. v Petržalke to vyhodnotí ako poruchový stav a zhodí už postavené návestidlo pre druhý vlak na stoj, čomu sa výpravcovia snažia vyhnúť. Samozrejme nie vždy sa to dá dobre odhadnúť, a niekedy sú tie priecestia zatvorené dlho.
V iných staniciach to môže byť rôzne. Na novších zab. zar. všeobecne platí to, čo v Petržalke, teda ak výpravca dá stavať vlakovú cestu, priecestie sa samé najskôr zatvorí, a až potom sa rozsvieti návestidlo. Na starších zariadeniach to môže byť aj tak, že najskôr sa musí manuálne uzatvoriť priecestie, a až potom sa dá postaviť vlaková cesta (teda ako na tom poľskom simulátore).
Ahojte rád by som sa opýtal, vždy keď idem okolo poobedia tak je 60 natrepaná že ľudia ostávajú na zastávke. Plánuje sa s tým niečo robiť ? Ďakujem za info
Myslím, že to platí tak, že ak je kočík obsadený dieťaťom do veku 6 rokov, tak preprava je bezplatná. Potom sa platí klasické polovičné cestovné za dieťa nad 6 rokov a za kočík nič. Pokiaľ sa kočík prepravuje iba ako batožina bez dieťaťa, tak sa platí polovičné cestovné.
Hej, moja reakcia na Bobinka bola skôr v zmysle, že som Tvoju odpoveď nechápal ako univerzálne platnú železničiarsku pravdu, ale skôr vyjadrenie sa k situácii v Petržalke...
Inak rekonštrukcia toho Siemens AŽD zlepenca už prebehla alebo sa to stále odkladá? (A výsledkom bude zlepenec nový alebo niečo štandardnejšie?)
Most a Liberec sú špecifické - veľká kapacita tam naozaj po väčšinu dňa nie je potrebná. No a Praha je úplné špecifikum - šotoušovsko-potrebné. Pre šotoušov: T3 je večná. Potrebné sú na nočné električkové linky (ktoré inak majú len máloktoré mestá) a na pár sólo liniek cez deň (t.č. 2, 13, niekedy aj 21). Ale nové vane sa tu robia bez zásuvky mnohočlenného riadenia vpredu (cca 15 rokov po Bratislave prišli na to, že čelný voz vpredu nepotrebuje zásuvku a je tam - ako v BA - stierač), ale vzadu ju majú.
V SimRaile ak máš priecestie v obvode stanice, musíš ho dať zavrieť a keď rampy padnú dole, môžeš postaviť vlakovú cestu. Dovtedy nie (ak tade chceš predsalen vlak pustiť, tak jedine tak že si manuálne nastavíš výhybky a vlak vojde na privolávačku). Preto som to spomenul lebo mi to prišlo podobné ako to čo písal Igor, že sa nedá postaviť cesta kým nemáš dole rampy.
SR by mal byť presný, ale opakujem, je to (zatiaľ len) Poľsko a tam to môže byť inak ako u nás.
Ako uvádzam v príspevku pred Tvojím, urban legend o ČR sa nezakladá na pravde. Navyše správanie priecestí sa líši, nie je to jednotné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3