Ak by sa aj objednávali kratšie vozidlá, bude to na báze tých škodoviek a nie ČKD. Takže máš najvyšší čas začať uvažovať nad zmenou zamestnávateľa - buď Liberec alebo ex-ZSSR.
Ja v ČR žijem a riziku trúbenia sa vystavujem, ba si rád s trúbiacim podiskutujem na tému jeho znalosti predpisov o cestnej premávke.
To je v princípe to isté, ako na železničnom priecestí - vlak prešiel, šranky sa práve začínajú otvárať, červené ešte blikajú a on už trúbi. Tak vypnem motor, odpútam sa, vystúpim, zamknem auto a idem sa ho spýtať, či niečo potrebuje.
Niekedy sa to naozaj dá ťažko odhadnúť, či v križovatke nezostaneš stáť. To by si musel vždy zostať stáť pred križovatkou a vojsť do nej až vtedy, keď jasne vidíš, že za ňou máš miesto.
Okrem toho sú miesta, kde keď sa do križovatky nenatlačíš, budeš tam stáť do súdneho dňa, pretože sa tam medzitým natlačia autá z iných smerov.
Mňa hlavne prekvapujú tie vyjadrenia, že "takúto značku by bolo potrebné osadiť aj...". Ak niekto nerešpektuje to, že nemá vchádzať do križovatky, ak ju nemôže opustiť a pritom je to vo vyhláške, zrazu to začne rešpektovať, lebo značka? A ešte k tomu nezrozumiteľná značka, ktorá dáva význam, až keď si prečítaš text v spodnej časti (ak to stihneš).
Veď to je obyčajné plytvanie peniazmi.
Ja napríklad nikdy nevchádzam do križovatky, ak vidím, že ju neopustím. Lenže sa aj mne párkrát stalo, že v úsekoch, kade pravidelne nejazdím, som bol asi tretie auto na semafóroch, naskočila zelená, rozbehli sme sa a zrazu sme zostali stáť. Nemal som šancu vidieť, či je predo mnou zápcha (rovná cesta + veľké SUV predo mnou), tak som proste išiel.
By ma velmi zaujimalo preco autobus 98 smer Jasovská vecne rano meska,ci je to o 7,30 alebo o 8,30. Dcera ide do skoly z Ovsist.nam. a vecne meska,mohli by ste to konecne vyriesit lebo toto uz nieje normalne
Mňa prekvapuje to, že sa s touto značkou prišlo práve v období, kedy sa zdôrazňuje obmedzovanie duplicity DZ. Tak na jednej strane sa rušia zvislé značky pred priechodmi pre chodcov (lebo duplicitne označujú to isté, čo "zebra") a súčasne sa zavádza nová značka, ktorá "pripomína" všeobecne platné pravidlo o nevchádzaní do križovatky, ktorou neviem prejsť.
Mimoriadna doprava a posilové sóje sú ešte zriedkavejšie než tá víkendová prevádzka. A koľko máš takých liniek kde postačujú citeľne menšie vozidlá? Každý ďalší typ vozu prináša nejaké fixné náklady na údržbu, ak nie je unifikovaný s iným typom*, takže obstarávať to len kvôli napr. linke 7 sú zbytočne vyhodené peniaze.
Je dobrý dôvod prečo "malé električky" už dávno nikto normálny neobstaráva a v tomto segmente existujú nanajvýš tak Varia pre podniky a lá DPMK.
(* Iste, mohli by sme dúfať že to vyhrá nejaká mini-29T, ale tú by zas bolo treba vyvíjať extra pre Bratislavu a to by sa premietlo do jej ceny.)
To nie je len víkendová výprava, sú to aj rôzne posilové spoje, doplnkové spoje, mimoriadna doprava, menej vyťažené linky a ďalšie situácie, kedy si to nežiada kapacitu škodovky.
Myslím, že skôr sa budú objednávať už iba vozy minimálne na dĺžku aktuálnych škodoviek, výhľadovo predpokladám, ak to dovolí infraštruktúra, budú objednávky na ešte kapacitnejšie vozy. Škodovka vždy nemusí vyhrať verejné obstarávanie.. aj ked je to už nejakým nepísaným pravidlom...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A