Ja začínam byť dosť paranoidný ohľadne vzťahu BSK a Arrivy.
1. V prvom rade ako sme tu už riešili, tlak na "priame autobusy" a sabotovanie prípojov na vlaky. Presne to čo SADovský a spol robili aj keď boli v SL.
2. Absolútna ignorácia porušovania štandardov zo strany Arrivy, nulová ochota to riešiť alebo nebodaj vymáhať zmluvné podmienky (napríklad skrz zmluvné sankcie). Už na začiatku to bolo zvláštne keď sa používal argument že Arriva nemala čas sa pripraviť (ako keby im niekto držal zbraň pri hlave aby podpísali zmluvu mesiac vopred), ale budiš. Používať však túto vyhovorku po vyše roku prevádzky je absurdné.
3. Vykonávanie niektorých činností (napr. agenda označníkov) BIDkou hoci podľa zmluvy ich má robiť Arriva (BSK to teda platí dvakrát, raz Arrive ktorá to nerobí a potom v podobe nákladov pre ním majoritne vlastnenú BID).
Na mieste ostatných účastníkov tendra by som z tých posledných dvoch bodov bol dosť zlý. Predstav si že naceníš ponuku s očakávaním že budeš musieť splniť náročné podmienky, potom ťa podstrelí iný dopravca a ten ich vôbec neplní. Keby si vopred vedel že BSK bude mať na háku a nemusí sa to plniť, mohol si dať nižšiu cenu aj ty.
Dosť ľutujem že som BID, BSK a celý ten tender v čase kontroverzie v novembri 2021 obhajoval, lebo som sa očividne mýlil a niečo tu naozaj nie je v poriadku.
Hlavne, že je parkovanie znemožnené na chodníku na Staromestskej medzi križovatkou s Veternou a so Suchým mýtom.
Prejdú tam traja ľudia za deň, kvôli ktorým sú tam osadené stĺpiky. Ak by sa tam posunuli vyhradené miesta so Suchého mýta, tak na suché mýto by sa zmestili aj taxikári aj zastávka.
Plánuje mestapo niekedy niečo robiť s konštantne parkujúcimi autami na zastávke Suché mýto smer Námestie SNP? Za tých 7 mesiacov čo cestujem N61 sa mi nestalo ani raz že by tam bol vodič schopný pristaviť voz k obrubníku. Vždy tam zavadzia nejaký gumokol a najmä cez víkendy je zastávka komplet obparkovaná.
Tak 640 nestačí, že zredukovali o tretinu, cez zimné prázdniny premávajú presne tie spoje, ktoré sú naviazané na vlaky, ktoré cez zimné prázdniny nepremávajú. No a aby to bolo ono, na vlaky, ktoré premávajú, zas je prázdninové obmedzenie od BID, takže premávka je v špičke presne opačná. A potom Vachová u BID mi vykladá na fejsbukoch, že ľudia si nevedia vynachváliť PRIAME spoje do BA (609, 622, 645 ako 605).
Hej, opäť je PAD dezintegrovaná sockáreň.
1. Však nikto netvrdí že všetci, len že ti žiadne davy 30 ľudí čo si pipaju kartu nebudú vznikať lebo väčšina ľudí bude cestovať tak ako dnes s PCL.
2. Hej, takto to poňali pri zavádzaní Kartuj a výsledkom je že to nikto nepoužíva. Nie, ľudia si nebudú priplácať za "komfort". Inak tvoja 10% zľava na hodinový lístok nič nerieši keďže tá sa poskytuje aj na 30-minútový.
3. Veď samozrejme nikto nenavrhoval aby vodič s obuškom naháňal cestujúceho čo si nespravil checkout.
4. Ako systém počítania cestujúcich zistí kde vystúpil konkrétny cestujúci?
4b. To že niekto niekde začal druhú cestu neznamená že tam skončil prvú. Takto kedysi skúšali použiť dáta z čipových kariet na nejaké PDOčka v menších mestách a vyšli z toho úplné nezmysly.
"ad 4.) naco mame potom system pocitania ludi? My chces povedat, ze nevedia spojit v IDS/DPB 2 tabulky s "check in" kartami a kolko ludi kde vystupilo z APC?"
Keby APC malo technológiu na identifikovanie ľudí, tak vieš cez APC sledovať check-out... Ale nemá, Bratislava používa APC od iris založené na infračervených lúčoch.
ad 1.) Vacsina =/= vsetci. Plus dobry system + appka + pripadne SMS dovolia obmedzit papierove listky a znizit naklady pre IDS/DPB. Alebo ich pripadne uplne zrusit.
ad 2.) V meste to je ale relativne jedno - 30 minut je €0,90, 60 minut je €1,30. Pridaj 10% zlavu na kartu a mas to €1,17 za hodinu - rozdiel, ktory obcasneho cestujuceho nebude trapit ak mu ulahcis system. Plus este pridaj denny limit napriklad €3,70 za 24hod elektronicky listok a po tesne nad 3 jazdy ti to je jedno.
ad 3.) Ako hovorim, presne taky model je lepsi ako keby bola povinnost vkuse pri vystupovani machat kartou pri oznacovaci a zdrziavat ludi za sebou dnu ci von.
ad 4.) naco mame potom system pocitania ludi? My chces povedat, ze nevedia spojit v IDS/DPB 2 tabulky s "check in" kartami a kolko ludi kde vystupilo z APC?
ad 4b.) "Napr. budeš musieť stále účtovať cestujúcemu čas čo čakal na zastávke na ďalší spoj, ako pri papierových lístkoch." mas cas prveho check in, mas cas druheho check in (+ vsetky udaje kedy, aka zastavka, aka zona, ake vozidlo), mas v systeme kedy tam mal byt prvy autobus, mas cas kedy tam mal byt druhy autobus - mame vsetky potrebne udaje. Kde je problem automaticky predlzit platnost o rozdiel medzi prichodom prveho a druheho vozu? Automaticky v systeme bez nutnosti zbytocne nutit ludi robit aj check out?
1. Väčšina ľudí využíva PCL a to nie je niečo čo by sme mali chcieť meniť.
2. Absencia *nepovinného* check-outu znemožňuje diferencovať dĺžku cesty. Čiže buď dáš všetkým cenu ako za kratšiu cestu (výpadok tržieb -> dnes úplne nereálne), alebo všetkým dáš cenu za dlhšiu cestu (kartový systém je nevýhodný).
3. Model kde check-in naúčtuje dlhú cestu a prípadný check-out to upraví na krátku cestu úspešne funguje v Brne aj Ostrave a naozaj tam žiadne rady pri dverách nevznikajú, napriek tomu že tam platbu kartou využíva veľká časť cestujúcich.
4. Bez údajov o check-oute nemôžeš optimalizovať tarifný systém na dnešnú dobu. Napr. budeš musieť stále účtovať cestujúcemu čas čo čakal na zastávke na ďalší spoj, ako pri papierových lístkoch.
"Neviem kde by si nabral 20-30 ľudí s jednorazovými lístkami v MHD na jednej zastávke a spojí."
Takze miesto toho, aby sme ratali so systemom pre masy ludi tak sa ma planovat a pracovat so systemom, ktory je vhodny len ked su polprazdne spoje?
System musi byt nastaveny tak, aby zvladol aj krajne situacie. Staci aby ti prestupovali cestujuci na Zochovej (31/39/83/84/93/94) a moze ti to tam sposobit chaos a zdrzania. Hlavne ak budu prechadzat z jedneho vozidla do druheho.
Pre region je tap in/out vhodny (mozno aj nutny), ale do mesta nie.
EDIT: "Ale na nejakej konfere bolo zo strany BID naznačované že by sa mohlo ísť do hybridu kde v MHD bude len check-in a check-out bude len v regiodoprave" prave to mi pride rozumne ak by to tak spravili.
Čisto check-in v celom IDS byť nemôže. Akú cenu zaúčtuješ ak nevieš či cestujúci ide do Svätého Jura, alebo do Trnavy? Preto potrebuješ aj check-out.
Neviem kde by si nabral 20-30 ľudí s jednorazovými lístkami v MHD na jednej zastávke a spojí. Zároveň ten kto nepotrebuje skrátiť platnosť lístka si teoreticky ten check-out robiť nemusí, lebo mu nevadí že mu to zaúčtuje až do cieľovej zastávky.
Ale na nejakej konfere bolo zo strany BID naznačované že by sa mohlo ísť do hybridu kde v MHD bude len check-in a check-out bude len v regiodoprave (zrejme mesto/DPB trvá na tom že platba kartou v MHD musí byť znevýhodnená).
Tap in tap out ma zmysel len keď máš napríklad turnikety/oznacovače na zastávkach. Neviem si predstaviť kebyže zrazu 20-30 ľudí chce vystúpiť, priložiť kartu a naopak ďalších 20-30 ľudí potom nastúpiť a priložiť kartu.
A hlavne nech je len tap in only kde ti zaúčtuje nejaký základný lístok ak nič nezvolíš s nejakým denným limitom napríklad v cene 24hod lístka. Lebo babrať na obrazovke sa mi fakt nechce.
Tak bolo by to ťažké vyúčtovať tým cestujúcim čo budú v noci postávať na zastávke a čakať polhodinu na ďalší spoj lebo v DPB nezvládli učivo základnej školy
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk