Veď ale keď si Hnilecká dolina vydupala udržanie Margecian, z prešovského rýchlika by sa dalo práve tam prestúpiť na spoj z gelnického smeru na Košice. Obídenie Kysaku potom ničomu neublíži.
Hneď X dôvodov prečo nie.. Spojka tam je čiže cez Kysak by to ani nešlo. Prestup na najbližšej zastávke. Časť personálu sa tam buď prehodí z KE alebo vytvoria nové pozície. V prípade mimoriadností pôjde NAD ako doteraz a súprava pôjde do KE. Mňa tam zaujal aj plán priamych vlakov do NR z BA a aj ponechania linky do TT. To už bude na 120 fakt dosť tesno.
Čo sa týka Ex1 do Prešova, tak je otázka, či tomu nebránia aj technické príčiny - jednokoľajka Kysak - Prešov (Os KE-PO budú musieť ostať minimálne v hodinovom takte aj keď diaľkových cestujúcich už voziť nebudú + musia sa tam vojsť aj nákladné vlaky; zároveň ak chýba druhá koľaj, tak každá mimoriadnosť automaticky znamená úplné zastavenie dopravy) a taktiež mám pochybnosti, či by prešovská stanica zvládla údržbu toľkého počtu diaľkových súprav
Je možné že nad tým uvažujú, inak neviem prečo by si to kreslili až do Břeclavi (nemá pre nich zmysel tam vlak ukončovať, čiže jediný zmysel je ak by to malo pokračovať ďalej). Zatiaľ ale teda očividne bude jazdiť len do Brna.
Tá časová poloha je ale o niečo horšia, keďže je to presne o 30 minút neskôr. Takže teoreticky tam vychádza rovnaký prestupný čas na nočák, akurát pri strele je dnes ešte backup že ak polnočný rozjazd zmešká, ďalšie nočáky idú o 30 minút. Pri tej polohe RJ až o hodinu.
Regiojet ma v CZ rezervovanu kapacitu v podobnom case, takze tam je nejaka sanca, ze dieru na trhu vyplnia oni ak nie samo ZSSK, hlavne ak tam naozaj je hentaky dopyt. Ale co vsetky ostatne spojenia vsade inde?
Tým EC z Phy s príchodom do BA pred polnocou mojimi nemalými pozorovaniami cestovalo v nedeľu okolo 250 cestujúcich. Je naozaj škoda, že sa škrtol po BV (ak odkazujeme na rj 527).
Najsmutnejšie že to nie je len o nenapredovaní, ale dokonca sa v rámci nového PDO ešte rozmontovalo aj to málo večerných spojov čo doteraz existovalo (posledný vlak z Prahy, Cassovia, atď.), teda aj to čo stará škola doteraz akceptovala (aj keď možno nerada).
Minimálne v prípade Urpínov je piatočné posilnenie len predĺženie R853, ktorý bežne končí v LV a zrejme tam súprava nocuje až do R850. Ktovie, či vôbec tá súprava má nejakú prácu okrem R850 a R853.
Doplnené: V nedeľu sa z R855 stane podelkový R850 a R11831 sa v ráno v BB napojí tam, kde by mala ísť súprava z R855, ktorá v utorok-sobotu pokračuje na rannom R861 do BB.
Áno, a rovnako aj vlak o 3:58 do Banskej Bystrice. V oboch prípadoch ide očividne obrat od posilových nedeľných vlakov do BA. Zaujímalo by ma ako ten obeh funguje, lebo v piatok/sobotu v opačnom smere nič podobné nevidím.
Súhlas. Chcel by som vidieť do hlavy človeku čo považuje za dobrý nápad ukončiť vlak z Košíc v Trenčíne. To je ukážkový príklad ako osekávaním výkonov v skutočnosti o peniaze prísť, keďže náklady ušetríš len na cca štvrtine trasy, ale haldy cestujúcich čo by ten vlak využili (a tržby z nich) ti vypadnú z celej trase. Apropo, to čo spravili s Cassoviou, resp. po novom jej ekvivalentným Považanom je tiež na spadnutú sánku.
Je to zvláštne, lebo z PDO mám pocit že ho robia ľudia ktorí tušia kde je sever a poznajú princípy moderného dopravného systému, ale v tomto jednom rozmere dávajú totálne 19. storočie.
Južnú trasu treba zaatraktívniť skôr novou infraštruktúrou, podobne ako na severe. Nekoncepčný vlak, ktorý vynechá Podhajskú, Kozárovce, Novú Baňu a Žarnovicu a ušetrí možno 5-10 min ničomu nepomôže.
Koniec-koncov kresliť do jednokoľajky niečo, čo pôjde raz denne by znamenalo buď rozbitie taktu pravidelných liniek alebo umelé natiahnutie jazdnej doby naprieč celým dňom.
Btw. všimli ste si, že v pondelok bude existovať nočný Ex Tatran o 0:07 z BA a príchodom o 4:18 do Popradu.
Nesystémový vlak = navýšenie všetkých ekonomických ukazovateľov. Preto je snaha rozdeľovať regionálnu dopravu od diaľkovej, pretože ak cestujúcich miešaš, tak je to proste nesystémové a vytvára to také anomálie, ako 13 vozňové vlaky, ktoré sa nezmestia na nástupištia, pričom 90 % dĺžky trasy vlaku sú 4 celé vagóny úplne prázdne. Zaviesť pár nových vlakov je rádovo nákladnejšie ako doplniť pár vlakov k existujúcej linke.
Ide mi o expres ako na hlavnej trati, nie IC, kde to nebude stat vsade. Ked to moze fungovat na 120, tak by som to privital aj inde aspon jednym parom, inak ti ludia budu chodit autom.
Okrajove casy su uplne najhorsim prvkom v celom PDO. Odchod alebo dva navyse vecer by zniesla snad kazda linka. Fascinujuce je ukoncenie Ex napolceste vo vselijakych Mikulasoch, lebo keby dorazil do Bratislavy o pol jednej, tak by sa urcite prinajmensom zrutil vesmir.
Ja pevne verím že koncept "pár vlakov, jeden ráno a jeden večer" s týmto PDO definitívne opúšťame.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk