V neposlednom rade, aké sú náklady na 1 vzkm/bus a 1 vzkm/e?
Pri šialenom náraste cien energií (PHM rastú, ale nie až tak šialene) to bude ešte zásadnejší rozdiel.
Proste nevidím žiadnu výhodu v E-doprave v nočnom režime.
Pri šialenom náraste cien energií (PHM rastú, ale nie až tak šialene) to bude ešte zásadnejší rozdiel.
Proste nevidím žiadnu výhodu v E-doprave v nočnom režime.
810zssk
1. Električky sú v noci bohužiaľ pomalšie ako autobusy.
2. Kvôli spomínaným nočným údržbám by si musel mať časté výluky. A pri intervale 60 minút nie je ideálne ak to človeku ujde keďže bus stál inde.
3. Neviem ktoré prestupy máš na mysli, ale to či treba prestúpiť nesúvisí s módom dopravy, ale prevádzkovým konceptom. Ak by električky boli súčasťou rozjazdov zo stanice, potreba prestupovať sa nemení. Ak by neboli, zrušil by si možnosť cestovať medzi rôznymi okrajovými štvrťami.
4. Nahradenie busov električkami by znamenalo že napr. Vajnory, či časť Podunajských Biskupíc by práveže potrebovali prestup navyše.
Riešiť nočnú obsluhu výlučne autobusmi je správne. Môžeme sa baviť o zlepšovaní systému, napr. väčšou obsluhou centra, prejazdnými nočákmi (brnenský systém), či lepšom takte. Ale každý z týchto problémov sa oveľa lepšie vyrieši autobusmi než električkami.