Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Viacerí tu vymýšľate balenú teplú vodu. Problém podla mňa nieje s tým, ako sa sťažnosti podávajú, ale ako sa riešia.

Tam môže začať aj Arriva, aj DPB hneď od včera seriózne sa zaoberať každou jednou sťažnosťou a v prípade vecí, ktoré nieje možné preveriť kontrolou záznamových zariadení ani kamier vozidla ísť ich preveriť do terénu.

Tie problémy vodičov sú iba skutočne v mizivom prípade ojedinelé. Väčšinou ide o chronické problémy, ktoré keby sa niekto prišiel pozrieť na druhý deň, na tretí deň od nahlásenia podnetu mohol by ich vidieť u vodiča na ktorého prišla sťažnosť na vlastné oči keď už sa teda budeme držať premisy, že zákazníkom sa zásadne neverí a oni si iba určite vymýšlaju, lebo chcú poškodiť nám a našim vodičom liniek vzornej obsluhy.
Reakcia na: Dispecer #243505:
Napríklad v gastro sektore niekde bývajú na stoloch QR kódy s odkazom na Staffino. Myslím, že by nebol problém nalepiť ich aj v autobusoch
Reakcia na: Vladimír #243500:
A je naozaj problém iba v tom, že ľudia nechcú robiť na zmeny a cez víkendy? Lebo veď tak sa pracuje vo všetkých slovenských montovniach a aj keď konštantne plačú o ľudí, nejako to dokážu vykryť. Navyše, povolanie vodiča ako také sa za posledné roky zjednodušilo o veľa technickej starostlivosti, ktorú už dnes nerobí vodič ale servis.

Nie je to hlavne o tom, že v prímestskej raz má smenu kde sa nezastaví, raz smenu pomaly bez výkonu, raz je ranná od tretej a raz od šiestej? Že trávi v robote tak 15 hodín, na papieri to ale činí sotva sedem hodín jazdy, čiže síce na konci mesiaca mu nevychádza FPČ, ale dovolenku musí čerpať podľa celkových hodín, nie na dni? Že pauzu má naplánovanú v Hornej Dolnej za kríkom bez zázemia, a nariadené čistenie voza môže robiť tak akurát vodou z potoka? Že spí na nocovni, ktorá by nebola dobrá ani ako útulok pre bezdomovcov? Že technickú asistenciu mimo "pracovnej doby" zabezpečuje zamestnanec služobným mobilom zo svojho bydliska miesto seriózneho dispečingu? Že vodičovi sa nechávajú prémie za spotrebu len ak jazdí v režime trápenia voza a strháva sa z platu za akúkoľvek somarinu?
A keď ideme k tým "lepším zamestnaniam", už sa to nerobí tak, že zájazdovým sa na pásku dáva len povinná minimálka kvôli odvodom a zvyšok sa síce dorovná diétami, ale na dôchodku je z teba chudoba?

Viem, že to nie je prípad tvojho aktuálneho pôsobiska, ale takáto je realita u mnohých slovenských firiem a objektívne rozumiem, prečo to neláka nikoho, kto má možnosť pracovať za lepšie peniaze s menšou zodpovednosťou a pravidelnejšími smenami.
Reakcia na: N/A #243496:
Keď prichádzajú na trh najslabšie populačné ročníky za posledných iks desaťročí, treba čo? Včas zareagovať. Niekto si zvolí proaktívny prístup - roky vopred motivuje potenciálnych uchádzačov - finančne, novými kombináciami študijných odborov apod; niekto vyrovnáva rozdiel dovozom zahraničných pracovníkov; niekto racionalizáciou siete... Zatiaľ čo niekto, volajme ho napríklad Slovensko, tvrdohlavo zvýši vek a sprísni byrokraciu okolo VP pár rokov pred príchodom najväčšej diery, zároveň potrebuje odviezť viac ľudí a nedajboh pripustiť, že by sa vodič chcel mať lepšie a nepracovať na hrane (alebo aj za hranou) Zákonníka práce, fyzických síl a zdravého rozumu.
Stačil by mystery shopping.
Reakcia na: S499.1023 #243507:
Nešlo by to naprogramovať do označovačov CL?
Reakcia na: Dispecer #243505:
V nejakom obchode (neviem si spomenúť kde, možno v Decathlone?) videl hodnotenie spokojnosti tak, že zákazník pri odchode tapol na jeden z troch smajlíkov - spokojnosť, neutrál, nespokojnosť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #243504:
Nemyslím to tak že by mal každý cestujúci hodnotiť každého vodiča, len uvažujem nad jednoduchšou možnosťou než vypisovať maily o situáciách, na ktoré by človek najradšej rýchlo zabudol.
Reakcia na: integrácia #243503:
Bolo by to komplikované, vzhľadom na formu predaja CL (ale nie úplne nemožné).
Reakcia na: integrácia #243503:
Neviem, či by ľudia boli ochotní každý deň vypĺňať dotazník na vodičov regionálnych a autobusov a či by tam nakoniec nechodili hlavne sťažnosti. Myslím si totiž, že ľudia radšej pozitívne zhodnotia zhodnotia cestu na Schwechat, ktorú absolvujú iba niekoľkokrát za rok. Dôležité je hlavne to, čo píše 810zssk a to kontrola a riadne prešetrenie sťažností.
Reakcia na: 810zssk #243499:
Pamätám si ešte spred pandémie, neviem či to ešte funguje, SL mali na linke na Schwechat systém hodnotenia vodičov. Prišiel mi tuším do mailu ešte pred koncom cesty dotazník s menom vodiča, ktorý ma viezol a pár otázkami, odpovede myslím vo forme smajlíkov. Veď to nemôže byť komplikované zaviesť niečo podobné.
Keci o tom ze u SL takito bodivi neboli su len blbe keci. Svojho casu ked som ich sluzby vyuzival na dennej baze som si tiez zazil svoje. Ale ano boli tam aj velmi prijemni vodici.
Reakcia na: 810zssk #243488:
Je to tak. Normálny človek by mal byť ješitný, t.j. mal by chcieť, aby bol u ľudí obľúbený. Ak niekomu nevadí, že 90% ľudí si o ňom myslí, že je k***t, tak nemôže byť duševne v poriadku.
Reakcia na: 810zssk #243494:
"Počet vodičov nie je fixne daný, lepšími podmienkami je možné motivovať viac ľudí aby to robili."
Čiastočne to možné je. Nijako nechcem spochybniť, že dopravcovia a objednávatelia majú pred sebou ešte rad nevyčerpaných možností, ako si vodičov udržať. Je však treba nahlas povedať aj to, že sú tieto riešenia niečo stoja, a teda je potrebný aj celospoločenský konsenzus, že verejná doprava bude v budúcnosti z tohto dôvodu drahšia ako dnes.
Na druhej strane, s nedostatkom pracovnej sily bojujú všetci dopravcovia, aj tí s podmienkami, ktorú sú podľa našich štandardov luxusné. Povedzme si otvorene, že v európskej spoločnosti ochota pracovať na tejto pozícii klesá bez ohľadu na podmienky, aké poskytuje zamestnávateľ. Pri rozhovoroch s končiacimi vodičmi sa čoraz častejšie stretávam s dôvodmi, ktoré nie je v moci zamestnávateľa odstrániť. Ak vodič odchádza za lepším zárobkom, je to pre kompetentných výzva na zamyslenie. Ale ak odchádza preto, lebo už nechce skoro ráno vstávať, lebo už nechce jazdiť v mestskej premávke alebo preto, lebo nechce pracovať na zmeny alebo cez víkendy...., tam už ťažko niečo pomôže.
Reakcia na: N/A #243496:
2. Kontrola, kontrola, kontrola.
Reakcia na: integrácia #243491:
Mám skúsenosti aj s inými prevádzkami Arrivy a osobne si nemyslím, že by boli horší ako priemerna slovenská SADka. Vrchný manžment z Komárna síce na Arrivu ako takú vrhá dosť zlé svetlo, ale myslím, že v mnohých prevádzkach je aj kopec príčetných ľudí (od vedúcich prevádzok cez dispečerov až po vodičov). Preto tvrdenie v SL by sa to nikdy nestalo a Arriva sú taxikári z Hlst mi príde nefér voči tej väčšine ľudí, čo sú v tej firme a sú normálny, ale chápem, že vždy je “hlučnú” menšinu viac počuť. Osobne v Arrive vidím problém len v zlom vyššom manažmente, katastrofálnom marketingu a absolutne nezvládnutej organizácii pri vzniku Arrivy Mobility Solutions.
Reakcia na: N/A #243496:
Este bolo mozne motivovat slovaklajnsakov, aby neodisli. Napriklad jasnym vyjadrenim: "Budete mat rovnake mzdove podmienky ako u minuleho zamesrnavatela", tak ako to urobil Transdev v Nitre alebo DP v Martine. Miesto toho Laszlo brblal nejake pochybne hausnumera a pseudopraviciar Droba mal vyjadrovanie ako sefik z devatdesiatych rokov, zvyknuty zamestnancov komandovat a buzerovat a nie ich motivovat. Heh, ked som kdesi na fb spomenul, ze do Arrivy z principu nikdy nevkrocim, ale v pripade externych subdodavok by som bol ochotny vypomoct, nazval ma saboterom. Tomu sa povie motivator.
Reakcia na: 810zssk #243494:
1. Nepíšem o fixnom počte, ale o reálnej potrebe (samozrejme použité číslo bolo len ilustračné).
Motivovať potrebuješ nových, mladých, atď. Firmy žiaľ volia jednoduchšiu cestu a to je orať na tých, čo ešte zostali.
2. Dokazovanie dokazovanie dokazovanie.
Reakcia na: N/A #243493:
Palec hore
Odo mňa má dnes Arriva ďalšiu sťažnosť, rovno na celú A4, lebo to, čo ma dnes viezlo, je adept na dožitie v sieťovanej posteli. Sledujem ho už pár týždňov, a úprimne, snažím sa mu vyhýbať, ale to nie je riešenie.
Tak, ako pravidelne vrieska po ľuďoch kvôli ničomu a len striehne, do koho by sa od rána zadrapil, tak aj jazdí a raz dakoho zabije, okrem srandy.
Minule volal s „pánom riaditeľom“. Bavil sa s ním ako s debilom (šofér s riaditeľom, nie naopak). Ja kebyže sa tak bavím so svojím šéfom, do hodiny balím sakypaky a astalavista bejby. Nech mi niekto vysvetlí, čo je toto za strelenú firmu.
Reakcia na: N/A #243492:
1. Počet vodičov nie je fixne daný, lepšími podmienkami je možné motivovať viac ľudí aby to robili. A minimálne presun sociopatov do nákladnej dopravy a vice versa by tiež pomohol.
2./3. V štandardoch sú aj isté kritériá na správanie vodiča. Iste, to že sa nedostatočne usmieva sa pokutovať nedá, ani to asi nie je žiadúce, ale napr. vulgarizmy či nedodržanie predpísaného spôsobu odbavenia áno.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.