Pri takom sportovom type ako je napriklad nemenovany zdravotny superodbornik, po ktorom su pomenovane volejbalove lopty, by som o fotke na sirku aj uvazoval.
K hluku - to skripanie, co sa uz zacalo-ide o klasicku neudrzbu alebo by to mohlo mat aj iny dovod?
Okrem toho, kto byva pri vlakovej trati predsa musi ratat s tym, ze mu tam nebudu spievat skovranky. To je ako ked sa na dedine novousadenci stazuju, ze ich budia kohuty a pod.
A k tomu nahradeniu busov/prestupovaniu - ak si dobre pamatam a nieco sa nezmenilo, tak elektrina je “pausal”, ale vyzera to tak, ze nafta poleti hore, cize ci by tu vyhladovo nebol aj ten ekonomicky vyznam. A napr. n91/93 je tiez prestup.
Pokial ma tram trasu cez Stefanovicovu a Obchodnu a nie krizom cez predSAVnicne a Stefanku, tak ma o par minut dlhsiu cestu, no vymietol by aj centrum.
Kedysi som si daval na elektricenku normalne vytlacenu fotu na farebnej tlaciarni a na obycajnom kancelarskom papieri a teta v predajni s tym nemala problem.
Ked nemas Photoshop alebo nieco podobne, tak skus pouzit obycajny windowsacky Skicar, na jednoduche osekanie a zmenu formatu by to mohlo stacit.
Teba tuším naozaj baví pýtať sa len aby si sa niečo pýtal. Kedy v histórii dokladov sa používali fotky na šírku?
Pri zmenšovaní ti asi nezostáva než skúsiť inú aplikáciu, v ktorej sa dá meniť nielen rozlíšenie ale aj metrický rozmer obrázka.
Och joj, samozrejme, že jej s tým pomôžem, ale mám tie nejasnosti a myslím si, že je to zaujímavá téma na diskusiu.
Ak by v bratislavskej MHD bolo dôchodcom nad 70 rokov znova umožnené preukazovať sa na bezplatnú prepravu iba občianskym preukazom, tak bolo by to pre nich celé jednoduchšie... Juj keby aspoň som to mohol v predajni DPB vybaviť ja bez nej, ale nemá aktuálnu fotku na fotopapieri.
Tak napísal som do DPB a odpoveď sem potom skopírujem, aby tu boli podrobne informovaní aj ďalší fanúšikovia verejnej dopravy z ktorých viacerí určite majú príbuzných vo veku aj výrazne nad 70 rokov.
PS: Kto máte skúsenosť s objednávkou BČK cez internet, prosím, ako je to s tou fotkou tváre pri objednávke cez eshop DPB, aby to bolo prijaté? Ak ju mojim smartfónom odfotím pri bielej stene, ako mám tú fotku zmenšiť na požadovaných 3,5 cm x 3 cm keď aplikácia na obrázky mi umožňuje zvoliť napr. 1024 x 768 alebo 640 x 480 a pod.? A treba fotiť na výšku alebo na šírku?
Jazda električkou by v noci trvala dlhšie ako jazda autobusom a ak by z nej bolo treba aj prestupovať, tak by to bolo celkom zhoršenie. Keď sa dokončí 2. etapa, tak potom by takáto linka možno dávala zmysel (asi hlavne cez víkendy, cez týždeň je N95 v pohode), aj keď si myslím, že pri ceste zo stanice bude ten autobus stále rýchlejší. Ďalšia vec je, či by ľudia nezačali spisovať petície proti hluku, a preto si myslím, že v noci tie električky až tak netreba, skôr by sa mal zlepšiť interval autobusov.
Dostvame sa do situacie, ze N80 cez Stary most kopiruje ex L1. Nebolo by na zamyslenie nocakova elina a od TPD by to po Petrzalke rozviezla N99? Alebo by sa vratili povodne trasy nocakov a zrusila by sa tym padom N95?
Samozrejme vieme prečo sa trasy prehadzovali. No výsledok, a možno nechcený, je ten, že sa tým lepšie využila kapacita vozidiel. Návrat k pôvodnej N95 by bol krok späť.
Po uzavreti Stareho mosta Cervenej armady Frantiska Jozefa Stefanika sa prehadzovali v casti trasy N80/95 kvoli tomu, ze oklukou cez Novy most by to N95 nevyjazdila.
Cize ak by sa chceli vratit k povodnemu, moze sa dat aj naspat trasa N95 cez St. most a N80 okolo Incheby.
N80 mala v pôvodnej trase celkom logické číslo, len po uzavretí Starého mosta a prehodení časti trasy s N80 to už nedávalo zmysel. Na druhú stranu, naozaj ma nenapadá nejaké číslo z Petržalských liniek, čo by sa tam hodilo. No a čo sa nadväznosti týka, to by museli mať nočáky grafikon ktorý sa dá reálne vyjazdiť takmer vždy, nie len v nedeľu.
Áno, je to logické riešenie, ale nadväznosť na N95 na Romanovej bude celkom chýbať pokiaľ sa nezavedie (okrem iného by takáto nadväznosť zlepšila aj vnútropetržalské spojenia). Nočné trasy zvyknú všeobecne miasť ľudí, a preto možno mohli mať niektoré úplne atypické trasy radšej nejaké iné číslo, ktoré sa v dennej premávke nevyskytuje (tá N80 toho fakt nemá s dennou 80 veľa spoločného).
Tiež by na seba mohli čakať N70 a N74 na Súmračnej, kde sa už teraz väčšinou stretávajú, prípadne by na seba mohli čakať aj N93 a N95 niekde na Bzovíckej. Už teraz je niekoľko miest, kde by sa dala pri posunutí spoja o pár minút zabezpečiť nadväznosť.
Dobré, že PCL so SeniorPas je možné mať aj v mobilnej aplikácii IDS BK, ale najstarší dôchodcovia také niečo asi nevyužívajú. https://www.idsbk.sk/aplikacia/
PRÍKLAD: Moja babka (tak ako asi tisícky ďalších) si v novembri 2015 na starej ASMN vybavila BČK s PCL SeniorPas. Používa ju iba na MHD v Bratislave. Aj keď už má BČK viac ako 5 rokov, tak kvôli covidu bol PCL automaticy predlžovaný čo vidím napr. v eshope Ubian. Teraz tam je uvedené, že jej platí do 21. 11. 2022. Takže to už od apríla nebude platiť?
Podľa tej informácie z DPB takúto starú BČK nie je možné osobne (fyzicky) prepísať na Arrivu, takže od 1. 4. 2022 bude neplatná?
A pretože Arriva podľa všetkého vlastné BČK ešte nevydáva, tak ľudia pôjdu do predajní DPB (aj keď niektorí možno využijú aj BČK cez internet zaslanú cez Slovenskú poštu).
Myslíte, že naozaj budú revízori DPB od 1. 4. 2022 udeľovať pokuty tým, ktorí budú mať neprepísanú BČK Slovak Lines s PCL SeniorPas?
To, že si nevymenia trasy na pôvodné bude zrejme preto, že pôvodná N95 cez mesto, Starý most, Ovsište a potom na Lúky bola neskutočná divočina. Vozila totiž Ovsište, oblasť Nám. hraničiarov a Lúky, zatiaľ čo N80 chodila prázdna. Takto sa to rozdelilo, N80 tým že vozí Ovsište dosť pomohla N95. No je pravda, že takto prehodené trasy dosť mätú ľudí, N80 som robieval a často sa stávalo, že sa ľudia čudovali, že sa s ňou nedostali na Kremnickú napr.
Ono ale bude problém zaviesť obsluhu nových lokalít bez navýšenia vzkm. Nočnú dopravu by bolo treba komplet prekopať, lebo niektoré spojenia v noci úplne chýbajú.
Bory sa zrejme nepodarí obslúžiť bez pridania ďalšieho vozu a oblasť Prístavnej a Landererovej by som neriešil závlekom N33, tá už teraz jazdí oklukou. N33 by som práveže presmeroval cez Nám SNP a zaviedol novú linku v trase HLST - Karadžičova - Landererova - Prístavná - Vlčie hrdlo - Podunajské Biskupice (konečná Vinohradnícka alebo neskôr Podunajská brána). N74 by som skrátil na Grófsku nivu alebo na Domkársku.
Ja by som si dokázal predstaviť ešte pražskú nadstavbu "aktivácia lístka na určitý čas" - vyhľadám si spojenie a kúpim a rovno aj aktivujem si lístok na spoj, ktorý mi časovo vyhovuje, nemusím čakať na minútu do odchodu. Ale inak mi fakt nič nechýba.
Jedine pri migrácii na nový telefón som musel znova zadávať číslo karty a robiť overovací nákup.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomJ
Bory sa zrejme nepodarí obslúžiť bez pridania ďalšieho vozu a oblasť Prístavnej a Landererovej by som neriešil závlekom N33, tá už teraz jazdí oklukou. N33 by som práveže presmeroval cez Nám SNP a zaviedol novú linku v trase HLST - Karadžičova - Landererova - Prístavná - Vlčie hrdlo - Podunajské Biskupice (konečná Vinohradnícka alebo neskôr Podunajská brána). N74 by som skrátil na Grófsku nivu alebo na Domkársku.