najprv si ujasnime, či sa bavíme o daňových odpisoch - striktne stanovené pravidlá podľa zákona o DzP alebo o účtovných odpisoch - tie by mali reflektovať reálne morálne a technické opotrebovanie v nadväznosti na zásady účtovníctva
Áno, autobus je 1. odpisová trieda, takže 4 roky. O tej hodnote je moja domnienka podľa skúsenosťami z trhu osobných automobilov, ale nevidím dôvod prečo by to u busoch bolo inak. Šrot podľa mňa stráca na hodnote menej (kým je pojazdný). EDIT: a kým nie je repasovaný historičák
Mal som funglovku auto za 10.000 € a 6 ročné som predal za 2.400 €.
Mal som 5 ročné auto za 4.000 € a 11 ročné som predal za 1.600 €.
Keď kúpiš nový autobus na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, hoci jeho trhová hodnota klesne o viac ako štvrtinu. Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, tak budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4, ale nepredáš ho za 3/4 obstarávacej ceny, lebo trhová hodnota klesá exponenciálne - rozdiel je tvoja strata, ktorú Ti už ale nikto nepreplatí.
Keď kúpiš starý šrot na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, ale jeho trhová hodnota Ti za rok o štvrtinu neklesne (je to šrot a zostane aj po roku). Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4 obstarávacej ceny a predáš ho za viac ako 3/4 obstarávacej ceny - rozdiel je tvoj zisk, ktorý je len a len tvoj.
Asi by bolo treba viacej spropagovať tabuľky z ČR, koľko berú na kilometer seriózne vysúťažení dopravcovia, koľko dopravcovia z pokrivených súťaží a koľko interní dopravcovia.
Tak zas ten autobus ti na konci poskytovania služby nikto nezhabe. Môžeš ho ďalej používať alebo predať. Ale áno, ak biznis celkovo balíš, načo by si to riešil.
Tak potom sa im nečudujem, že ku koncu kupovali šroty. 15 ročný autobus za rok stratí trhovo minimálne hodnotu v porovnaní s novým. A ak to zmluva umožňovala, je logické, že do toho išli. Tým ich neobhajujem, ale tiež, keď si v lahôdkach "na stojáka" objednám tresku za 1.20 €, tak neočakávam, že mi prinesú hovädzí steak
Vzhladom na to že SL išiel do súťaže s Transdevom, očakával by som rovnaký vozový park ako má aj Arriva, len s iným logom. Jediné, čo by bolo iné je, žeby mali šoferov, ale to je už iná téma.
No počkať, keďže som mal možnosť osobne poznať niektorých predstaviteľov Slovak Lines ešte v čase prvej vlny, tak už vtedy mali plány s obnovou vozového parku za lepšie autobusy. Koniec koncov, nemali by na výber s novými pravidlami IDS BK. Nehovorím, že mu verím automaticky že samozrejme budú Setry, ale viem, že sa o Setrách, či iných autobusoch (nie SOR) hovorilo už takmer 2 roky dozadu.
O tých Setrách hovoril na tlačovke predseda predstavenstva SL p. Labant a ja som im v tom mojom príspevku len vyjadril podporu, je pravda, že som tam mohol dať úvodzovky, ale pointa je tá, že podporujem Slovak Lines a nie Arrivu, keďže Arriva kade chodí, tam ju ľudia "milujú."
"Hovorím o tom, že pokým fungoval Slovak Lines, tak som cestoval tak, ako hovoril cestovný poriadok"
Nie, ty si hovoril toto:
"Slovak Lines plánoval autobusy Setra na medzimestskú dopravu, ktoré sú neporovnateľne lepšie ako súčasné nové autobusy aktuálneho dopravcu."
Čiže si sa vyjadroval k vozovému parku, nie k tomu, ako sú organizovaní
Ja ale neporovnávam vozový park jednotlivých dopravcov. Hovorím o tom, že pokým fungoval Slovak Lines, tak som cestoval tak, ako hovoril cestovný poriadok. Arriva má jednoducho neorganizovaný bordel, na ktorý sa už nedá pozerať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A