Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: gejza #241836:
Nemal by si zabúdať aj na kalkulačné...
Reakcia na: 810zssk #241834:
najprv si ujasnime, či sa bavíme o daňových odpisoch - striktne stanovené pravidlá podľa zákona o DzP alebo o účtovných odpisoch - tie by mali reflektovať reálne morálne a technické opotrebovanie v nadväznosti na zásady účtovníctva
Reakcia na: 810zssk #241834:
Áno, autobus je 1. odpisová trieda, takže 4 roky. O tej hodnote je moja domnienka podľa skúsenosťami z trhu osobných automobilov, ale nevidím dôvod prečo by to u busoch bolo inak. Šrot podľa mňa stráca na hodnote menej (kým je pojazdný). EDIT: a kým nie je repasovaný historičák 🙂

Mal som funglovku auto za 10.000 € a 6 ročné som predal za 2.400 €.
Mal som 5 ročné auto za 4.000 € a 11 ročné som predal za 1.600 €.
Reakcia na: Ike #241833:
Autobusy sa odpisujú len 4 roky? To som nevedel a celkom ma to prekvapuje. Tiež to že hodnota nového vozu za rok padne o štvrtinu.
Reakcia na: 810zssk #241831:
Keď kúpiš nový autobus na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, hoci jeho trhová hodnota klesne o viac ako štvrtinu. Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, tak budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4, ale nepredáš ho za 3/4 obstarávacej ceny, lebo trhová hodnota klesá exponenciálne - rozdiel je tvoja strata, ktorú Ti už ale nikto nepreplatí.

Keď kúpiš starý šrot na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, ale jeho trhová hodnota Ti za rok o štvrtinu neklesne (je to šrot a zostane aj po roku). Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4 obstarávacej ceny a predáš ho za viac ako 3/4 obstarávacej ceny - rozdiel je tvoj zisk, ktorý je len a len tvoj.
Reakcia na: Dispecer #241799:
Asi by bolo treba viacej spropagovať tabuľky z ČR, koľko berú na kilometer seriózne vysúťažení dopravcovia, koľko dopravcovia z pokrivených súťaží a koľko interní dopravcovia.
Reakcia na: Ike #241830:
Ale aj odpíšeš menej.
Reakcia na: 810zssk #241829:
Taký som mal pocit zo stratégie SL.
A nezhabe, ale asi ho predáš, ak ho nepotrebuješ a na staršom autobuse stratíš menej.
Reakcia na: Ike #241828:
Tak zas ten autobus ti na konci poskytovania služby nikto nezhabe. Môžeš ho ďalej používať alebo predať. Ale áno, ak biznis celkovo balíš, načo by si to riešil.
Reakcia na: 810zssk #241826:
Tak potom sa im nečudujem, že ku koncu kupovali šroty. 15 ročný autobus za rok stratí trhovo minimálne hodnotu v porovnaní s novým. A ak to zmluva umožňovala, je logické, že do toho išli. Tým ich neobhajujem, ale tiež, keď si v lahôdkach "na stojáka" objednám tresku za 1.20 €, tak neočakávam, že mi prinesú hovädzí steak 😁
Reakcia na: N/A #241813:
Vzhladom na to že SL išiel do súťaže s Transdevom, očakával by som rovnaký vozový park ako má aj Arriva, len s iným logom. Jediné, čo by bolo iné je, žeby mali šoferov, ale to je už iná téma.
Reakcia na: Ike #241824:
Podľa mňa nie, keďže ich nepoužívaš na poskytovanie danej služby, ale niečo iné (alebo nič).
Reakcia na: Ike #241824:
investičný majetok sa nakupuje a používa za účelom dosahovania príjmov a je hádam jedno, aké plnenie a pre akého zmluvného partnera poskytuje ... 🤔
Reakcia na: 810zssk #241823:
Ako je to vlastne s odpismi? Sú opravneným nákladom aj po skončení zmluvy, ak dopravca nakupoval vozidlo na jej plnenie?
Reakcia na: N/A #241822:
Predstavitelia Slovak Lines toho narozprávali veľa, to vždy treba brať s veľkou mierou skeptizmu.
Reakcia na: Jak44 #241821:
No počkať, keďže som mal možnosť osobne poznať niektorých predstaviteľov Slovak Lines ešte v čase prvej vlny, tak už vtedy mali plány s obnovou vozového parku za lepšie autobusy. Koniec koncov, nemali by na výber s novými pravidlami IDS BK. Nehovorím, že mu verím automaticky že samozrejme budú Setry, ale viem, že sa o Setrách, či iných autobusoch (nie SOR) hovorilo už takmer 2 roky dozadu.
Reakcia na: N/A #241820:
Ja hovorím, že budem na PAD jazdiť s Citarom LE. Budeš mi veriť len na základe slova?

A prečo potom sám SL nakupoval doteraz Crossy a v momente, kedy sa im zníži platba za km, tak prejdú na Setry?
Reakcia na: shaggy #241819:
O tých Setrách hovoril na tlačovke predseda predstavenstva SL p. Labant a ja som im v tom mojom príspevku len vyjadril podporu, je pravda, že som tam mohol dať úvodzovky, ale pointa je tá, že podporujem Slovak Lines a nie Arrivu, keďže Arriva kade chodí, tam ju ľudia "milujú."
Reakcia na: N/A #241818:
"Hovorím o tom, že pokým fungoval Slovak Lines, tak som cestoval tak, ako hovoril cestovný poriadok"
Nie, ty si hovoril toto:
"Slovak Lines plánoval autobusy Setra na medzimestskú dopravu, ktoré sú neporovnateľne lepšie ako súčasné nové autobusy aktuálneho dopravcu."
Čiže si sa vyjadroval k vozovému parku, nie k tomu, ako sú organizovaní 😉
Reakcia na: shaggy #241817:
Ja ale neporovnávam vozový park jednotlivých dopravcov. Hovorím o tom, že pokým fungoval Slovak Lines, tak som cestoval tak, ako hovoril cestovný poriadok. Arriva má jednoducho neorganizovaný bordel, na ktorý sa už nedá pozerať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.