Skús sa pozrieť na študijné odbory čo nesú v názve Plánovanie (je to profesia a kvázi veda sama o sebe). U nás Priestorové plánovanie, v ČR Prostorové plánování, vonku ako Urban alebo Spatial Planning, respektíve Raumplanung, Raumordnung.
Problém je že ak sa to budeš učiť "tu", naučia ťa ako sa to robí tu. Ak pozeráš Not Just Bikes (súhlasím že je to skvelý kanál :)), asi máš vyššie ambície.
Ja by som si na tvojom mieste možno vyhliadol nejakú lacnejšiu zahraničnú destináciu a skúsil osloviť priamo univerzity v nich ktoré majú aspoň trochu podobné programy. Napíš im čo ťa zaujíma, aké máš ambície a zároveň v čom sa veľmi nevidíš - mali by ti vedieť poradiť akú cestu si zvoliť.
Problém je že síce nachádzam čisto urbanistické master programy (napr. Estónska akadémia umení robí Urban Studies v angličtine a vyzerá to veľmi dobre), ale bakalárske sú skoro vždy z architektúrou. Zároveň ale niektoré z tých programov umožňujú aby si mal aj iné bakalárske štúdium než architektúru, napr. sociológiu, tak možno to by bola cesta?
Ešte by som sa možno spýtal aké životné náklady predpokladáš že by si mal v tom Česku? Ono to podľa mňa vo veľkej časti Európy nebude oveľa horšie ako v ČR. Ďalší element je že pri štúdiu v drahšom štáte si zas vieš aj viac zarobiť popri škole.
Ahojte, možno to sem úplne nepatrí ale nechcem to pchať do Off-topicu ktorý je zahltený covidom a možno, že tu by mi niekto vedel pomôcť.
Tento rok maturujem a pomaly sa preto pozerám po výške. Maturujem z informatiky a matematiky a aj keď v týchto predmetoch docela vynikám neviem si predstaviť svoju budúcnosť na mat-fyze alebo ako programátor. Na druhej strane sa odmalička zaujímam o dopravu a posledné roky aj o verejný priestor a urbanizmus. Na youtube sledujem kanál Not Just Bikes (každému odporúčam, veľmi zaujímavé videá) ktorý ukazuje prečo sa v holandských mestách tak dobre žije (vďaka tomu ako je tam riešený verejný priestor) a keďže mám veľmi rád Bratislavu, mojim snom je aby sa viac priblížila takému Holandsku a rád by som tomu nejak pomohol.
Z toho všetkého sa teda môže zdať, že nie je čo riešiť a môžem ísť študovať urbanizmus no problém je, že všade je to spájané s odborom architektúra pričom dôraz je kladený práve na tú architektúru ale pre mňa architektúra vôbec nie je. Nemám kreativitu, predstavivosť, neviem kresliť a podobne. Mám ale dobré technické a logické myslenie, viem presedieť hodiny za mapami a schémami, 3d modelujem na PC a okrem iného tu na imhd mám prečítané 95% diskusie za posledných 10 rokov.
Nevie niekto niečo odporúčiť prosím? Najideálnejšie Brno, alebo niečo v Česku nech mám trochu zmenu ale kľudne môže byť aj tu, no na nejaké zahraničie nemám moc peniaze. Vopred ďakujem.
Podľa mňa by stačilo rozšíriť nástupište zhruba po stredovú čiaru, vtedy by sa tam prístrešok bez problémov zmestil a nemusel by sa ani zužovať chodník.
Súhlas, nerozumiem prečo mesto nezúži na tom úseku chodník na Račianskej ulici (paralerne s nástupišťom). Aj tak slúžia len na parkovanie áut a tie 2 stromy v chodníku sa kvôli širšiemu nástupišťu obetovať mohli.
Čakal som, že to nástupište na R. mýte, ako aj ostrovček na rohu Šancovej a Račianskej budú o niečo väčšie. Ten prístrešok bude asi musieť mať nejaké kratšie bočné steny, pretože tá zastávka zas až o toľko širšia nebude... Tá odbočka zo Šancovej na Račiansku sa podľa mňa mohla posunúť ešte o niečo bližšie k budove, pretože teraz bude ten ostrovček stále dosť malý, obzvlášť, ak by tadiaľ prechádzalo viac ľudí.
Kĺbových prímestských autobusov jazdia desiatky v okolí Prahy (SOR, Solaris, MAN), ale napríklad aj v celom Maďarsku (napr. Volvo). Prepadák boli akurát u Karosy, keďže s nimi prišla v nevhodnom čase.
aj ja som šiel NAD a nie raz, a z mojich skúsenosti- pokiaľ to nie je NAD za nejaký diaľkovejší spoj, šofér sa serkať s otváraním batožinového priestoru určite nebude. Lenže ľudia cestujú s kuframi aj po lokálkach.
Nehnevaj sa, ale tvoja dojmológia je vskutku zábavná.
943 došla na trh v čase, keď väčšina sadiek nebola schopná obnovovať vozopark ani tempom 1ks ročne, lebo boli finančne tak zle. Čiže by radi kúpili aj 943, len absolútne nebolo za čo.
A keď nastalo trocha zlepšenie, tak tu už bol iba 15m Ares, zo západu kupovať bolo nad tunajšie možnosti. Výsledok bol, že mnohé kedysi kĺbové spoje sa zdvojovali, 744ky sa generálkovali aj v rokoch 2008-2010 a jazdili naozaj kým sa len dalo. Podľa verejne dostupných dát len 11% z nich dojazdilo pred rokom 2005.
Neviete čo bude s vozmi 3301 - 3305 a 3101, 3102? Plánujú sa odpredať, alebo vyradiť? Keďže na bežnú premávku nie sú vhodné skrz málo dverí, i keď sa chvíľu objavovali aj na L90 a L65.
Skľudni sa trochu, neber to tak hrozne vážne a to by som smeroval k viacerým diskutujúcim.
Citaro GÜ? No a koľko ich to je na Slovensku? Až nula?
Ikarus 280.10 som videl jazdiť naposledy asi v roku 2003, 18 rokov dozadu. Myslím Slovensko, v HU možno ešte nejaké dožívajú, aj Citaro ako si spomínal môže byť niekde v zahraničí kde verejná doprava neupadla, naopak využíva ju viac ľudí, tým pádom také stroje ako spomínané Citaro alebo nižšie spomínaná Scania majú význam no u nás mali C744 rýchli koniec na medzimeste okolo roku 2004 a C943 bol už prepadák nepopierateľne.
U nás nastal útlm v doprave autosom od polky 90 rokov kedy bol vozový park prestarnuty, bol nedostatok vodičov... Osobne si myslím že dnes sú v takom stave železnice a šetrí sa kde sa dá, čiže aj na NAD. No v poslednej dobe som sa nestretol s nejakými vyslovene vrakmi, vždy to bol starší Crossway. Keď sa nezmestíte s batožinou dnu vodič vám isto otvorí batožinový priestor, na NAD ktorou som šiel ja sa vždy kufre používali.
Obávam sa, že štát vôbec nezaujíma, ako sa chceš dopraviť. Ale ak pôjdeš autom, tak bude štát spokojnejší, pretože vyberie na spotrebných daniach viac, než keby si šiel elektrickým vlakom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike