Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Toto je celkom super:
https://zdopravy.cz/jedna-jizdenka-pro-celou-verejnou-dopravu-rakousko-ji-spusti-26-rijna-89331/
Doteraz stál ročný sieťový lístok na vlaky ÖBB 1944€, po novom bude celá verejná doprava v Rakúsku (zatiaľ okrem VOR) za 1095€.
Reakcia na: danlo #240614:
Ďakujem. Predpokladám že to je buď zabudnutý vtip, alebo chýba. Ona tá poznámka by celkovo mala znieť inak, ak už by sa prekladala do angličtiny ("runs via" namiesto "operates through").
Reakcia na: Miro #240619:
Skôr by som predpokladal, že sú zabudnuté od výstavby ulice.
Reakcia na: S499.1023 #240618:
A potom tam tie stĺpy "zabudli". Podľa street view sú tam minimálne od apríla 2012.
Reakcia na: N/A #240599:
Predpokladám, že pri stavbe niečoho potrebovali previesť vzdušné vedenie ponad cestu a použili také stĺpy, aká práve mali/našli.
Reakcia na: milanko79 #240605:
Kĺbové LE autobusy väčšinou sú konštruované tak, qaby kĺb bol už vo vysokopodlažnej časti, keďže to znižuje cenu vozidla.
Reakcia na: Ike #240601:
Že by moja prababka pochádzala z Often?
Reakcia na: danlo #240600:
To tam je kde?
Reakcia na: 810zssk #240602:
posledne PDF, 2. strana, poznamka

inak tie poznamky by mohli byt pre rozne linky/zastavky zjednotene: raz je to "Premava cez Pilu a Cerveny kamen" - pricom v zozname zastavok je to len odhadnutelne, ze kde asi teda zastavuju a nezastavuju jednotlive spoje - a inde zas "premáva cez zastávky takto označené " - pricom su oznacene tieto zastavky v zozname zastavok
Reakcia na: MARAD #240588:
Nechystá také niečo aj Senec ci radšej nie
Reakcia na: Machnac #240611:
Možno urgentne potrebovali NN stĺp a tieto dva boli po ruke.
Reakcia na: N/A #240599:
Nad týmto presne aj ja vždy rozmýšľam keď vidím tie stĺpy. Vyzerá to ako keby v čase výstavby sídliska plánovali ukončiť uvažovanú trolejbusovú trať po Drotárskej blokovou slučkou cez Martinengovu ale vzhľadom na šírku tej ulice a ostré odbočenia si to neviem veľmi dobre predstaviť.
Reakcia na: Ike #240608:
Mne to hlavne príde rovnaké ako keby sa ZSSK rozhodla že bude prevádzkovať len Bčka a šukafóny, lebo to je lacnejšie ako kupovať nové vozne a jednotky. Nerozumiem prečo sa niekomu zrazu pri NAD zdá tento prístup v poriadku.

Navyše, ak si porovnáme náklady na prevádzku vlaku a autobusu, aj kvalitná NAD by snáď mala byť lacnejšia ako vlak.
Reakcia na: milanko79 #240605:
To že pre ZSSK je najdôležitejšia cena bez ohľadu na čokoľvek iné je nám všetkým jasné, to je predsa podstata problému o ktorom tu debatujeme.

(Schody začínajú zdá druhými dverami.)
Reakcia na: milanko79 #240605:
Tento prístup by bol úplne ok, keby bol ZSSK plne komerčný a súkromný dopravca. Je síce otázne, či náklady redukovať ausgerechnet na úkor zákazníkov (keď, priznajme si, rezervy sú aj inde) je ta najlepšia stratégia, ale áno, súkromná obchodná spoločnosť si spraví analýzu a zistí, že riziko straty zákazníkov v prípade nekomfortnej NAD je menšie ako náklady na komfortnú NAD, ok je legitímne objednať najväčšie a najlacnejšie šroty.

Lenže ZSSK je akciovka, ktorej jediný akcionár je štát. Zároveň je dodávateľ služby vo verejnom záujme pre štát. Štát má robiť dopravnú politiku, ktorá má vyššie a veľmi jasne definované ciele nielen na národnej, ale aj európskej úrovni. A tam sú priority jasné. Ak by ZSSK v tejto konfigurácií pozeral len na šetrenie nákladov, tak jazdí desatinu výkonu. Samozrejme že na optimalizáciu výkonov je priestor, ale aj na optimalizáciu cashflowu. Robí sa aj to druhé?
Reakcia na: Mhr1 #240606:
Označenie nástupišťa.
Dnes ráno sa mi na mobile na virtuálnej zastávkovej tabuli Drieňová v poslednom stĺpci za piktogramom invalidného vozíka objavujú písmená A alebo B alebo nič. Tu v Petržalke na Ľubovnianskej či na zast. Nem. Antolská sa nič také neobjavuje. Viete niekto, čo tie písmená znamenajú?
Pre ZSSK je najdôležitejšia cena za NAD. Ubezpečujem vás, že ak by bolo to čo navrhujete výhodnejšie, už dávno by to železnice zaviedli. Osobne, nemyslím si že kĺbový LE autobus je vhodný, navyše, na Slovensku ich ani nik neprevádzkuje, ja som ani nevedel, že existujú a to som v doprave robil dlho(stále si neviem predstaviť ako vyzerá interiér, kde začínajú schody🤔) Musela by sa vyhlásiť súťaž na dopravcu NAD s podmienkami na autobus. Toto sú skôr také šotosny, nemyslím si že to je reálne.
Reakcia na: 810zssk #240576:
nepríjemná otázka: dostanú a otočia sa kĺbové busy ku všetkým žst. v okolí BA? Netvrdím, že zaručene nie, ale napr. v GA by to bolo hodne zaujímavé na tom rohu z jednosmerky vedúcej poza AS na AS, resp. odbočiť či od BA, či od námestia z Bratislavskej na 29. augusta. Cez križovatku 29. augusta/Bratislavská/Cintorínska v GA už pekne dlho chodia busy len po hlavnej ceste a asi vedia, prečo sa im to neoplatí skracovať ani smerom od Sládkovičova/DS/Košútov na stanicu....
V Cíferi by bolo tiež zaujímavé sledovať vytáčanie kĺbu za VB v prípade plného parkoviska a okrem toho pri tom povrchu, čo tam je, ľutujem tie vozidlá...
alebo napr. tá vývrtka od Grinavy k obratisku pri grinavskej žz. by bola tiež s kĺbovým busom asi zaujímavá.
Ale možno sa mýlim, nemám vodičák ani na auto...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.