Pri systémoch platby cestovného platobnou kartou mi dosť vadí fixný čas pre denný limit (u nás napríklad od polnoci do polnoci, inde napr. od 4:00 do 3:59 a pod.), hoci papierové lístky sú 24-hodinové. Znevýhodňuje to metódu platby ktorá by mala byť primárna.
Chcem sa preto spýtať či vidíte nejaký matematický problém v takomto riešení kedy by sa pri každej ceste overilo koľko eur cestujúci precestoval za posledných 24 hodín a podľa toho sa buď uplatnil denný limit alebo nie.
Modelový príklad s jednorazovým cestovným 90 centov a denným limitom 3,00€:
- Cestujúci priloží kartu prvý krát o 13:00, zaúčtuje sa 90 centov.
- Cestujúci priloží kartu o 17:20, zaúčtuje sa 90 centov (zatiaľ 1,80€ za 24 hod.).
- Cestujúci priloží kartu na ďalší deň o 6:45, zaúčtuje sa 90 centov (zatiaľ 2,70€).
- Cestujúci priloží kartu o 10:30, zaúčtuje sa 30 centov (rozdiel medzi 3,00€ a 2,70€).
- Cestujúci priloží kartu o 12:00, nezaúčtuje sa nič (denný limit za posledných 24 hodín dosiahnutý).
- Cestujúci priloží kartu o 15:00, zaúčtuje sa 90 centov (za posledných 24 hodín bolo zaplatených 2,10€)
- Cestujúci priloží kartu o 16:15, nezaúčtuje sa nič (za posledných 24 hodín boli zaplatené 3€)
Celková zaplatená suma je 3,90€. To je ekvivalent toho ako keby si cestujúci na prvú cestu kúpil jednorazový CL a na zvyšné použil 24-hodinový CL, takže v tomto príklade mi to sedí. Platba kartou teda vychádza rovnako (ak je tarifa jednotná) vďaka klzavému dennému limitu a nie fixnemu.
v prípade presunutia Tupého smer Koliba oproti súčasnej Tupého smer mesto by som ju asi premenoval, keďže odbočka na tupého je pekný kúsok nižšie. To isté by si zaslúžila aj Čremchová, ale tam by bol asi názov hlavná dosť mätúci
1. mozes pouzit aj ten na zabotovu alebo ist smerom na kramare a v tom pripade sa inkriminovanemu podjazdu popod zeleznicu a prihlahlym krizovatkam vyhnut
2. no tak niekde uprostred zastanes, take zaklady nepoznas ? (= prejazd zakazany je len velmi tazko vymahatelna znacka)
Pokiaľ viem, cesta na kamzík je tiež pri obratisku Koliba označená "prejazd zakázaný", teda aspoň na google street view to vidieť a keď soom tam naposledy bol(cca. 4 roky dozadu), tak tam ešte tá značka bola.
Áno, máš pravdu, že na Kolibu vedú aj tieto cesty, ale
1) Ak ideš po Ceste na Kamzík, tak nakoniec aj tak dorazíš k tunelu.
2) Na Krahulčej je tuším zakázaný prejazd, nehovoriac o samotnej šírke cesty.
3) Tupého je už teraz relatívne vyťažená na to, aká je úzka (nehovoriac o absencii chodníkov, zlom rozhľade a pod.), takže ďalšie autá by som tadiaľ radšej neposielal (pokiaľ by sa nerozšírila cesta).
4) Bárdošova je vcelku úzka, ale z týchto ciest je asi najpoužiteľnejšia.
Zhrnuté, podčiarknuté, vedie na Kolibu okrem hlavnej cesty asi jedna použiteľná cesta a preto by bolo dobré postaviť aj druhú cestu (najreálnejšie je asi prepojenie Koliby s Vlárskou), aby Koliba nebola odkázaná len na jednu hlavnú cestu (a niekoľko malých), pretože v prípade nejakej nehody/rozkopávky je to problém. Nová cesta by tiež odľahčila Kolibu od áut smerujúcich na Patrónku a v neposlednom rade by sa tiež mohla využiť aj pre trolejbusy a minibusy.
Minibusy k 203 sú podľa mňa reálne, ale minibus k električke by som asi viedol iba z Tupého (pri predĺžení 145 po Tupého k Slimáku by sa na električku dalo prestúpiť), po Krahulčej by som minibus (aj keď by to nebol minibus, ale auto) radšej neviedol.
No, chápem že zjazdnosť je v tomto prípade trochu vecou podstatnejšou, ale, Ak berieme zjazd z Koliby kade ide trolejbus ako "hlavný" výjazd, nemá koliba daľšie výjazdy v podobe:
1) Cesta na kamzík, (jednosmerná nadol)
2) Krahulčia (do Ahoja)
3) Tupého (k Figaru, rovnako ako celý Ahoj)
4) Bárdošova (do kramárov)
Nie je to aj dosť? Práve v combe s minibusmi ktoré by ich zviezli buď k električke na račianskej (využitie Tupého a Krahulčej) alebo k trolejbusu 203 či ako už súčasná linka na Kramáre) ako solídna alternatíva k autám?
Inak jo, ak nie intervalová, na zavolanie, stačí defacto dodávka za 50 000€, ani netreba také veľké vozítko ako Rošero, skôr nejaký formát Masteru alebo niečoho obdobne veľkého, 8-10 miest, bočné posuvné dvere sedadlá 2+2+2+2 vľavo, vpravo od dverí ulička....
Dôvod je úplne prozaický - ľudský faktor.
Aj pri nahrávaní celej sady naraz musí autor napr. na úvod každého nahrávacieho dňa najprv popočúvať svoje predošlé nahrávky, aby trafil intenzitu a tón hlasu zasa rovnako. Keď sa niečo dohráva o niekoľko rokov, s inou technikou, v inom štúdiu, inak postprocesované, a kľudne aj s pôvodným hlasom ale plus pár rokmi veku, ľahko sa môže stať, že si rozdiel všimne každý. Obzvlášť je to zreteľné na železniciach, kde sú niektoré údaje roky fixné a iné sa menia s každým GVD.
Konkrétne Falefiáni sú ale podľa mňa iba uponáhľaná resp. odfláknutá robota - od zlej techniky po zlú prácu s hotovou nahrávkou.
Mne osobne sa toto hlásenie zastávok hercami veľmi nepáči (to, že Hodžovo nám. hlási prezidentka je podľa mňa v pohode, keďže tam je nejaká symbolika), ale keď už, tak prečo sa to aspoň nemôže nahrať tak, aby bolo aj neznalému jasné, ako znie názov zastávky, pretože Bajkalská a Zimák boli dosť tiché a nezrozumiteľné. Aký je vlastne dôvod zlej kvality niektorých hlásení, pretože niektoré novšie, ale aj staršie hlásenia sú v lepšej kvalite, ako Saleziáni a pod.?
Musím uznať, že nový cenník lístkov je pekne chorý. Dnes som išiel TV Markíza-Vrančovičova 8 minút - treba polhodinový za 0,90€. Potom zajtra idem Vrančovičova-Mokrohájska 92kou a 6 minút = 0,90€. Viac sa mi oplatí ísť trikrát autom túto trasu..
Práve sedím v električke 4 smerom do Karlovky pri Botanickej záhrade. Ocenila by som keby nám vodič podal nejaké informácie o dopravnej situácii. Vôbec neviem čo sa deje a ani či si mám prestúpiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jak44
Ak ide človek raz-dva do týždňa, tak si myslím, že 1-2€/mesačne navyše je celkom znesiteľné.