Reakcia na: S499.1023 #240356:
Potvrdzujem. Tranzit cez túto križovatku je aj dnes výrazný (Rača obchádza Račianske mýto cez Pioniersku a Kramáre si to skracujú tiež cez Jaskov rad na Raču. Už len smer od Dobšinského na Pioniersku a Tunel bol okolo roku 2011 keď tam pamätám posledný prieskum cca 300 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Jaskáč 400 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Pioniersku ďalších 300-400 voz/h. To sú kolízne čísla ktoré sú výrazné a bez opatrení znamenajú kolaps pri okružnej aj pri svetelne riadenej križovatke. Bez obmedzení tranzitu a teda niektorých smerovaní táto križovatka bude jeden veľký bordel zväčšujúci sa s každým novým investorom a stavbou na Kolibe. Vzhľadom k tomu, že kedysi tu svetlá boli (fakt neviem, tak starý nie som) a zdemontovali sa už vtedy ako zhoršujúce stav, tak síce technológie postúpili, ale ak sa cesta nerozšírila o samostatné pruhy vpravo, vľavo... tak nepomôže žiadna, ani ufónska technológia. Na všetkých vstupoch máme združené pruhy, čiže iné riešenie ako púšťať iba jeden vstup vždy samostatne nejde. Jediné čiastočné zlepšenie by bolo povoliť z Pionierskej iba pravé odbočenie (vľavo na Karpatskú ide "zanedbateľných" 70 voz/h ktoré môžu ísť cez Kraskovu), čo ale je fakt len čiastočné riešenie dolnej križovatky (pravé odbočenie z Pionierskej môže ísť potom v jednej fáze s výjazdom z Tunela dole, ale aj tak sa vozidlá zastavia v Tuneli, keďže v tom istom čase môže ísť buď výjazd z Koliby alebo od Jaskovho radu).
si