Vaetci vieme, že ten zakáz je kravina. Legitímne je zabezpečiť prepravu všetkým. Bez ohľadu na to prečo ľudia cestujú. To nie je starost dopravného podniku. A čo bude ta polícia kontrolovať. Veď aj im je to trápne. Cely tento zákaz vychádzania je jeden už dávno neopodstatnený nezmysel.
Legitímna otázka: Keďže stále platí zákaz vychádzania po 21:00, je mesti povinné zabezpečiť verejnú dopravu všetkým, ktorí v tomto čase cestujú, alebo iba tým, ktorí spadajú pod výnimky? Totiž ak je cestujúcich s výnimkami iba toľko, že pre nich postačuje interval 15 minút, tak nie je veľmi čo riešiť. Ostatných má riešiť polícia a skúmať účel cesty.
Oficiálne stanovisko dpb je, že: nevieme, aleeeeee asi do konca augusta bude prázdninový s tým, že ak bude treba, posilnia jednotlive linky. Minule som stal na Vazovovej na elektrickú večer okolo 21:15, trojka prišla od mesta tak plna (keďže jazdi len raz za 15 minút), že sa do nej len-tak-tak všetci pomestili. Minimálne piatky, soboty večer preboha do Rače z Petržalky čo je trasa kde len pri zastávkach žije skoro 100 000 ľudí nemôže byt interval 15 minút. Ale tak hold no. Treba šetriť.
Nie, nie je tam výhybka smerom ku hradu. Ale ak by sa zrušila 208, nebolo by odvedi posilniť 207 a 203 o 2 spoje za hodinu a každý tretí spoj 203 by koncil na sulekovej. To by sa kľudne dalo. Alebo každý štvrtý spoj 203 aj 207 by koncil na sulekovej. To už je detail. [P - pokračovanie smer hrad, S - konečná na sulekovej]
207 by sla: P P S P P P
203: P P P P S P za hodinu. Super interval by bol spoločný na hodzovo aspoň. 5 minút. S tým, že ráno by sa to na pridané spoje počas špičky neuplatňovalo. Stále by sli len 2 ha hodinu na Sulekovu. Vymyslieť sa dá veľa toto. A nestalo by to nič navyše.
Ospravedlňujem sa všetkým, samozrejme 208... A nedalo by sa vymyslieť niečo také, aby na Šulekovu zachádzali trolejbusy 203 a 207 a potom pokračovali v svojich trasách. V podstate ide iba o to, aby sa hlavne starší ľudia, rodičia s deťmi a nákupmi dostali dopravným prostriedkom smerom hore, zísť dole nie je až taký problém (teda okrem zimných mesiacov, keď je poľadovica).
Tú nehodnotu si vypočítal alebo si o nej vždy len vedel?
Budeš sa musieť do toho dokumentu ešte raz lepšie pozrieť, pretože nielen pri maximalistickom (!) variante je aj stĺpec so špičkovým intervalom, ktorý si buď prehliadol alebo odignoroval.
S tým "super" plánom nahradiť autobusy sa kľudne podeľ, pretože o ňom neviem a podľa môjho názoru neexistuje a zrejme si si niečo opäť zle vysvetlil. Existuje však (ďaleký) plán na trať cez Mazorník(ovo) vďaka ktorej sa môžeš prestať obávať vyfabulovaných násilných prestupov na Chvatimechu a ktorá je práve s pokračovaním na Krupovú a keď príde k jej realizácii tak na ňu jednoznačne budú potrebné nové jednotky.
Tých autobusov z Balogu do Brezna chodí tiež podstatne viac ako len v 30 minútovom neintervale a keď nepočítam SADkársku obedovú pauzu, tak raz za hodinu to je až po siedmej večer.
Vravel niekto predtým o ŽSR a národnom dopravcovi? Asi si ma s niekým mýliš, ja len podotýkam, že ten projekt nemá žiadnu hodnotu za peniaze.
Investičné náklady výstavby trate na Chopok odhadli na 60 mil. €, pričom tam bude treba kúpiť aj nové vozidlá, lebo ozubnica. V maximalistickom (!) variante sa počíta s prevádzkou max. každých 60 minút. Jedna súprava uvezie tak 230 pasažierov. Toľko áut (nie osôb!) príde pod Chopok v zime o 8:00 tak za 10 minút. Sorry, ale tu naozaj nevidím hodnotu za peniaze, nech hľadám ako hľadám.
A to nevravím o "super" pláne nahradiť priame bus spojenie Balog - Brezno, ktoré je zabezpečené klimatizovanými a aspoň občas aj nízkopodlažnými busmi vlakom, čo ide Balog - Chvatimech, kde bude treba ešte vykonať prestup. Samozrejme, ako bonus, nie je vlak ani klimatizovaný a ani občas nízkopodlažný.
+ Teda, keď momentálne obslúži Balog 12m bus cca každých 30-60 minút, ako často by chodila električka, čo musí jazdiť minimálne v zložení motor+riadiaci voz? (Pričom tie vozy budú ešte minimálne nejaký čas hniť v depe, ak vôbec je v akom).
kua, to je uz tak davno ? este si spominam ako som sa rozculoval ked ju rusili, vcelku rad som ju vyuzival pri cestach z dolniakov na trnavske myto (a bolo to tusim aj kusok rychlejsie ako L54 )
Presne tak. Len nech to pekne nechajú na ŽSR, len v tom prípade sa nepochybne podarí dotiahnuť koľaje pod Chopok! A prevádzku pekne národnému dopravcovi a nie hocakým nadšencom, čo na rozdiel od poctivých šotúšov za 30 rokov nič poriadne neurobili.
108 neexistuje Posledný krát premávala do roku cca 1992 ešte s Ikarusmi 280. Trolejbusove linky začinaju od 201 s vynimkou linky 33 Linka 208 !!! je slabo vytažená a takmer zbytnočná
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Qwertzuiop