Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #238570:
Tak minimalne s energiou problem nebude, kedze snad kazdy pristresok za poslednych 20 rokov ma v sebe pripojku pre svetla v zastavke a eInk zere nula nula nic, cize aj obycajny solar ako mavaju smetiaky s cipom by postacil 🙂

Ked si zoberiem displeje z Alibaby (a dajme tomu pridam 50% nech pokryjem dane, cla, dovoz) a zoberieme si, ze bezna vitrina poberie co ja viem 12x A4 (pricom s eInkom by stacila aj mensia), tak by ta jedna vitrina stala do 5000-7000 eur. A teraz si zober, zeby si usetril casom za papier, toner, lepidlo a ludi co to lepia. Nehovoriac o moznosti operativne menit CP na dialku v pripade vyluky.

A inak Vieden asi pouziva nieco taketo 🙂 https://www.alibaba.com/product-detail/Outdoor-e-paper-display-low-power_62491793590.html
Reakcia na: Ike #238570:
Tak zastávkové tabule tiež nestoja €100 aj s montážou a zapojením (v ostatnom tendri na tabule vychádzala priemerná cena za jednu na €12 000)... Ja by som povedal, že tieto e-ink displeje sú práveže veľmi perspektívne vo VHD a prinášajú veľkú pridanú hodnotu pre cestujúcich. Statické CP sú pre cestujúcich samozrejme tým najmenej atraktívnym feature na nich - tá funkcionalita je skôr zaujímava pre dopravcu, ktorý môže v prípade potreby oveľa ľahšie a operatívnejšie zabezpečovať výmenu CP. Z pohľadu cestujúceho ide hlavne o možnosť zobrazovania real-time odchodov a prípadných dynamických informácií o výlukách a mimoriadnostiach, a to aj cielene, len na konkrétne displeje alebo na displeje na nejakej trase/oblasti. Zdroj energie mi príde ako najmenší problém - pri tej minimálnej spotrebe menších e-ink panelov si vystačíš s malým solárnym panelom.
Reakcia na: Ike #238570:
"V porovnaní s tlačenými CP a tabuľami to prehráva na tom, že:
(...)
c) stále sú to "len" statické informácie"

https://www.wienerlinien.at/media/img/2021/image_372795_c0,912,3289,3984_w800.jpg
Aj toto je podľa teba "statická informácia"?
Reakcia na: MatejBA #238568:
Aj podľa mňa sú tie naše označníky krajšie. 😊

Podľa mňa je na tých našich dobré farebné označovanie liniek, ktoré sa ale vo Viedni nepoužíva vôbec (okrem metra), takisto sa mi na viedenských označníkoch veľmi nepáči hranatý tvar stĺpiku, ale to je len vec názoru.
Vedel by mi niekto povedať, či je lepšia tá ich LCD infotabuľa alebo tá naša LED-ková, pretože tie viedenské infotabule mi prídu (aspoň na pohľad) celkom zastaralé a veľmi mi nepasujú k moderne vyzerajúcemu označníku?
Pozitívom na nich označníkoch je ale to, že je konečne dobre vidieť názov zastávky (a "H," ktoré je menej dôležité je menšie) a takisto aj čísla liniek (najmä nočných) s cieľmi sú lepšie viditeľné (bolo by ale podľa mňa lepšie, keby boli ciele liniek skôr zboku označníku ako pozdĺžne s nástupišťom).
Ten E-paper je super vec, vie niekto koľko taká vecička stojí? Dúfajme, že v Petržalke, prípadne aj na Ružinovskej a Vajnorskej radiále sa po rekonštrukcii objavia, ale na väčších zastávkach bude snáď týchto displejov viac, príp. budú väčšie, aby sa tam zmestilo viac CP naraz a aby človek nemusel preklikávať medzi desiatimi CP.
EDIT: Na ten E-Paper už v podstate odpovedal Ike v predošlom príspevku.
Ešte mi napadla otázka, či existuje "farebný" E-Paper, aby sa mohli zobrazovať aj farebné linky v CP?
Reakcia na: MatejBA #238568:
Tak ako v roku 2001 bol v Nay elektrodome vystavený plazmový televízor s cenovkou 500.000 Sk, alebo v roku 2010 stála LED žiarovka 60 €, tak aj eInk technológia je na tento účel ešte v začiatkoch a nie je úplne najrozšírenejšia, minimálne nie z hľadiska dodávateľov. Možno o 10 rokov to bude bežná súčasť MHD. No a môžem Ti povedať, že je to extra drahé (hlavne mi teraz nedaj linky na eshopy s e-čítačkami), hoci pridaná hodnota zase až tak obrovská nie je.

V porovnaní s tlačenými CP a tabuľami to prehráva na tom, že:
a) potrebuješ riešiť zdroj energie: solár? prípojka? (ok, to aj pre tabuľu)
b) v jednom momente si môžu cestujúci pozerať CP iba jedinej linky (pokiaľ toho nekúpiš viac),
c) stále sú to "len" statické informácie
d) tabuľa (ak sa umiestni dobre), je viditeľná pre podstatne viac ľudí a
e) kontrast je zďaleka neporovnateľný s normálnym papierom.

Otázka znie, na aký typ zastávky sa to hodí? Vo veľkom uzle máš tabule. Tie sú jednoznačne lepšie, čitateľnejšie, real-time. Na menších je toho zase škoda. Samozrejme, celé to hovorím v kontexte finančnej náročnosti.

Ak by to stálo 100 € jeden panel aj s montážou a zapojením, tak nech to je aj duplicitne s tabuľami všade tam, kde je el. prípojka. Ale súčasný stredoeurópsky trh okolo tejto ceny nešiel ani nechtiac.
Tak nám dnes nasnežilo...
...za to sklo sorry, také je to len zo začiatku. Viem, mal som to utrieť😅
4K - celá DKR
https://youtu.be/J7YPjpOs920
Reakcia na: Vladimír #238566:
Snad to nie som len ja, co si mysli, ze nase oznacniky (hlavne tie integrovane ako na Americkom nam.) vyzeraju lepsie 😃 I ked ten eInk displej je skvely napad. Teoreticky by to mohlo byt namiesto papiera vo vitrinach, kde by sa lahsie dalo aktualizovat info ako len prelepit (plus mas uz aj farebne eInky)
Reakcia na: Dispecer #238565:
A napriek tomu som na zastávke ZŠ majerníkova, kde stojí trolejbus 33 nenašiel schému liniek, ani mapu okolia zastávky. Taktiež som na trolejbusoch s prídavným dieselovým motorom na linke 33 nevidel pred evidenčným číslom skratku dopravného podniku. Podobne som ešte nikde nevidel nápis technologická jazda (ale unávam, na toto som ani nemal veľa príležitostí) a včera som v električke na kabíne vodiča nenašiel informáciu o tom, kam daná električkapatrí. 😃
Možno ešte DPB všetko nedotiahol, ale zas od toho októbra je to už nejaký čas 😅
Reakcia na: Joyki #238539:
Ale budova zostala tá istá, že? Sú aj honosnejšie typy zastávok aj mimo 120... zober si napr. také ŽA- Záriečie, Rajecké Teplice, , BB mesto a to spomínam len tie, kde som bol vo vnútri... z tých, ktoré poznám len z fotiek alebo okna vlaku, mi napadá napr. Partizánske, Kľačany, Turčianske Teplice...
a na 120 si zober, ako dopadol Svätý Jur...
Reakcia na: 3pa3ck3 #238561:
Coze? To fakt? Tusis, aky tam je dovod?
Reakcia na: TomJ #238544:
No napriklad aj v Britanii je to tak, ze nazov mesta je len na hlavovej stanici alebo na stanici, kde zastavuju dialkove spoje. Aj ked teda len v tych najvacsich mestach (Londyn, Manchester, Glasgow atd), lebo si pamatam aj stanice typu "Portsmouth Harbour" a "Portsmouth & Southsea" (obe v Portsmouthe) alebo West Croydon a East Croydon (obe v Croydone) 🙂
Reakcia na: MatejBA #238560:
Pri dráhových vozidlách je rolovanie zakázané vyhláškou
Reakcia na: kecho #238559:
A hlavne nechapem, preco to skracovali na Stn. zo ZST. To uz ked vehementne chceli byt celosvetovi, stacilo nechat prvy riadok "Stanica" rotovat spolu so "Station" a druhy riadok ktora stanica (a vlacik nechat napravo).

A pre kritikov mojho navrhu - uz teraz mame linky, kde sa na prednom transparentne roluju informacie 🙂 Napriklad 29 ci tusim aj 88
Reakcia na: si #238558:
Zst je dokonca o jeden znak kratsie, kedze nepotrebujes miesto na bodku 🙂
Ked vymysleli stn., tak mohli spravit aj Cmt. Petrzalka, Cmiter Vrakuna atd. 🙂
Reakcia na: Mhr1 #238557:
ale zst je rovnako dlhe ako stn (a neviem ale z hladiska jednoznacnosti skratky mi zst pride uplne bezproblemove na rozdiel od stn, kde predpokladam ze nielen mne, ale asi kazdemu technicky vzdelanemu cloveku to evokuje slovensku technicku normu....)
Reakcia na: S499.1023 #238549:
Žel.st. je dlhšie ako Stn. 🙂 S tým Zličínom to nie je ľahké. Železničná stanica je tesne nalepená na starú dedinu Zličín, je to tradičný názov a v čase vzniku železnice sedel presne. A metro (predpokladám) bude na katastri Zličína i keď je to cca 2,5 km vzdušnou čiarou od železničnej stanice a cca 35 min. peši a od starej zástavby cca 20 min. a od panelákov sídliska (tiež na katastri Zličína) cca 10 min. No a priamo pri metre je nákupné centrum "Metropole Zličín". Všetko je to na Zličíne, ale železničná stanica tesne vedľa "Sídliště Řepy". A samotné metro Zličín je ešte kus od posledných zličínskych panelákov. A včul "babo raď". Je to inak dobrý príklad, že celá problematika nie je vôbec jednoduchá. Mne by Žel.st. Řepy nevadila, lenže zjavne starousadlíkom, ktorí mali hneď vedľa svojich domčekov v obci Zličín aj stanicu s rovnakým názvom, to pripadalo ako svätokrádež. A je to bližšie k dedine Zličín ako k dedine Řepy, ale zato hneď vedľa "Sídliště Řepy". Všetkým sa vyhovieť nedá...
Reakcia na: TomJ #238551:
Zrovna keď bola na hlst nahlásená bomba a EC 283 skončil v Lamači, tak čata oznámila, že ďalej sa nejde a máš použiť inú dopravu, napríklad MHD.
Reakcia na: 810zssk #238553:
+ ramzi
Dúfam, že máte pravdu a že naozaj vlaková čata v takom prípade dôsledne informuje cestujúcich, ako majú ďalej cestovať. No na Slovensku by ma neprekvapilo ani keby proste zahlásili: "Máme prekážku na trati, prosím vystúpte, vlak tu končí".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.