Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Andy: No tak ten simulátor je riadny pokrok, hlavne čo sa krajiny týka a samozrejme výber vozidiel. Ešte nejaké tie kĺbaky.
Ak môžem napísať nejaké chybičky, teda ak sa neurazíš, tak:
1. Stĺpy sú strašne blízko pri sebe. V podstate na dĺžku jedného vozidla a v skutočnosti medzi stĺpy vopcháš 2 kĺbaky.
2. Chýba popis trate (alebo som si ho nevšimol) ale neviem ktorá zastávka je ktorá a tak som jazdil ako sa mi zachcelo.
3. Zákruty trochu ostré alebo som len neschopný a vždy sejmem stĺp 🙂
4. Brzdenie je trochu divné zo 72 zabrzdíš na 10 za dve sekundy, ale z 5 na 0 nie a nie zastaviť a trvá to dlho.
Ale je to skvelé.
hefec: Ale veď trole a električky majú rekuperačnú brzdu. Teda niektoré.
Spectre, Papyr: Aha, tak ja som to zle pochopil. Ja som myslel, že ten zotrvačník sa roztočí tým, že sa tých palíc dotkne, gyrobus by išiel dalej a obyčajným mechanickým roztočením by bola šťava. .-)

No neviem ako DP zvládol noc, ale o 2:30 stáli na Rádiovej trole s nahodenou 205. Bol tam aj 15TrM ako 205. Možno nakoniec spravili posili.
Reakcia na: hefec #23831:
ono existuje rekuperacia a nie je ju problem pouzit aj pri vozidlach s trolejmi (E,T), akurat ze tu energiu co vyprodukujes ty pri brzdeni nezuzitkujes ty, ale ine vozidlo v trakcnom useku. Odpadaju ti tak straty pri prenasani vykonu energii z elektrickej na kineticku zotrvacnika a naopak.
Proste ten zotrvcnikovy patent moze byt sice pekny, ale jeho efektivita je dost mizerna (aspon co sa spotreby tyka), lebo 1. mas tam viacero premien energie a kedze ziadna nemoze byt 100%, tak vysledne straty su vyssie; 2. ten zotrvacnik ma aj dost vysoku hmotnost, takze aj celkova hmotnost vozidla vdaka tomu vyraze narastie a je ti dufam jasne ake to ma ucinky na spotrebu...
Reakcia na: Spectre #23825:


Energiu si to samozrejme nevyrobi samo, ale zase napr. pri brzdeni sa moze pohybova energia gyrobusu prenasat naspat do zotrvacnika, cim sa rozhodne dost energie usetri, najma v mestskej prevadzke, ked sa na kazdej druhej krizovatke brzdi a stoji. Aspon ja si myslim, ze to funguje tak.
Tak je to tu. Nový rok.... Takže všetko dobré v ňom!
Uz je na nete nova verzia trolejbusoveho simulatoru na http://simtr.imhd.sk. Na stranke pribudla napriklad aj diskusia a e-mailova notifikacia novych verzii...
Vsetko dobre do noveho roku.
Tie odchody silvestrovskych liniek na zastavkach su dobre-len este aby DPB jazdil podla nich.
igor- nie z prahy ani z BA

igor- nie z prahy ani z BA

Vsetko najlepsie do noveho roku vam prajem ja a on.
Reakcia na: J #23824:
Keby si to stavu vyrabalo samo a jazdilo na to, bolo by to perpetuum mobile a nie vozidlo MHD 🙂

Inak do konca roka zostavaju len hodiny - potom poreferujte, ako DP zvladol organizaciu silvestrovskej noci.

Slepym svetlo, zamrznutym teplo, a kompetentnym aby sa to v hlave preplo.
Pour Féliciter 2004,

Papyr
Reakcia na: J #23824:
Si spadol z jahody? 🙂 🙂 🙂 Zakon zachovania energie stale plati a gyrobus ma urcite nizsiu ucinnost, ako trombelus (logicky).

Elektrinu si to nevyrobi samo len tak. Princip je nasledovny.

1) Voz je pripojeny na napatie.. Motor roztaca ("nabija")zotrvacnik, pricom odobera stavu zo siete.
2) Zotrvacnik sa toci a ten motor, co ho tocil teraz pracuje ako generator. Prud tecie do elektromotoru, ktory pohana kolesa normalne.
3) Ked zo zotrvacnika vymlatis pohybovu energiu, je treba ho znova roztocit, na co sa spotrebuje elektricka energia.

V zotrvacniku sa len uchovava elektricka energia. Rovnako by tam mohli byt napriklad dajake akumulatory.

Ma to podstatne nevyhody:
Zotrvacnik je treba casto nabijat. Nemusis sice tahat medzi stlpami draty vzduchom, ale ajtak tam musis mat dajake vedenie niekde.. Ibaze by mal kazdy stlp vlastnu malu meniaren 🙂, alebo by to bolo napajane sietovym napatim, ktore je natahane kde tade...
Ad gyrobus: Ale keby jazdil na samostanom telese ako ten duobus, tak nie je problém. Veď keď si to šťavu vyrobí samo, tak to musí byť najlacnejšia trakcia. Možno to má svoju budúcnosť, len elektrárenské koncerny to stopli.

Všetkým veľa šťastia v Novom ale aj celom novom roku.
Reakcia na: qwix #23820:
Možno by sa v takom prípade ten zotrvačník dal ručne natočiť ako na starých autách motor 😉
Reakcia na: Zdenko #23821:
Neni zač.
Reakcia na: tr3mp #23819:
t.z. ze ak by sa nejak vyraznejsie zdrzal na trase (napr. zapcha - no dobre, v tych casoch ked to jazdilo take nepoznali ale cisto teoreticky), dosla by mu energia a koniec - museli by ho odtlacit? hm... tak to je dobra chobotina
Reakcia na: fobust #23817:
Gyrobus je skôr elektrobus ako trolejbus, pretože nemá troleje. Vo vnútri vozidla je zotrvačník, ktorý sa otáča a pomocou neho sa generuje energia na pohon vozidla. V pravidelných intervaloch na trase sú umiestnené stĺpy, kde sa znovu roztočí zotrvačník (to sú tie smiešne stĺpy bez vedenia). Výhodu je čistá prevádzka bez nutnosti stavať trolejové vedenie. Takéto vozidlá údajne premávali vo Švajčiarsku a čo je zaujímavé aj v Afrike v Kongu ...
Prajem vám všetko dobré v novom roku a nech si tieto stránky zachovajú takú kvalitu, akú mali doteraz.
Reakcia na: S499.1023 #23771:

Tak dobre, Lekov ma lepsiu charakteristiku pritlaku. Ale lad s nim z troleja neotlces...

Re #23785 d3k0:
Ale aj zle robime, napr. ja som toho najlepsi priklad, ze?

Re #23800 Mike:
Ked v tych trolejbusoch (mozno) nefunguje kurenie a vodic vyfasuje teply oblek, tak bodaj by sa netestil! 🙂

Re #23806 J:
Gyrobus je trolejbus na zotrvacnik. Ono sa to naozaj vyrobilo a jazdilo to, tusim s tym experimentovali Svajciari (Oerlikon ci kto)...

Re #23813 sin:
Dakujem velmi pekne. Osobne prajem vsetkym dobrym ludom v DPB aby bol rok 2004 pre nich prinosom, prajem im vydrz pri prekonavani prekazok a vela osobnych aj pracovnych uspechov.

DPB ako podniku prajem v roku 2004 co najmenej nehod, urazov, vykolaji (ze, HLST 🙂 ), volu presadit rozumne myslienky, poslusnych cestujucich. Divizii elektriciek prajem aby konecne zacali fungovat aj 7303, 7715, 7085 a aj ine vozy, T3Bcky. Trolejbusakom prajem aby im po meste viselo menej "divokych" konstrukcii a aby dostali co najviac 21 TrAC. Autobusom prajem vela nafty a plynu, mazivo na vrzgajuce casti autobusov a konecne novu, plnohodnotnu vozovnu v Petrzalke - Janikovom dvore (to aj pre Trolejbusy).
Dalej dufam, ze Sanosy a 9Trky spolu so SM-kou sa nerozpalia, ale opravia, alebo aspon zakonzervuju a schovaju niekam pod strechu.

iMHD prajem aby vychadzalo s DPB lepsie ako doteraz, aby bola konecne aj off-line verzia cestakov a pod.

KPMHaRD prajem vsetko dobre, vedeniu klubu rovnako, ale uz bez mojej ucasti. Na vlastnu ziadost chcem vystupit s klubu, uz som o tom informoval vedenie...
Tak konečne odchádzam z roboty a prajem všetkým štastný nový rok 2004, čo najviac nových tratí a vozidiel a veľa iných úspechov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.