Pravdepodobne je to vhodnejšie rozoberať na košickom fóre, ale ohromne by ma zaujímalo, čo také všetko musela trolejbusová prevádzka DPMK pre získanie toho certifikátu urobiť.
Re #23780: V podstate si zhrnul to, čo som napísal ja.
Re #23792: Byť balkánskym DP sa odráža vo viacerých oblastí. Čím viac tých oblastí je, tým viac možno považovať DP za tzv. balkánsky. Niektoré z balkánskych štandardov spĺňajú asi všetky naše DP, niektoré viac, niektoré menej. Aj o Košiciach by sa dalo veľa hovoriť. Ale najlepšie v košickej diskusii.
tr3mp: Ten odkaz na stránku mi akosi nejde (z webu samozrejme ). Rád sa na to mrknem. Čo sa týka ulíc, ak by som mal urobiť aktuálnu štatistiku, potreboval by som kompletný zoznam, ale to by nemal byť problém. Tých zaujímavých ulíc a "ulíc" sa nájde určite viac.
Jednou z najzaujímavejších ulíc v Bratislave je menovaný Ostružinový chodník (nachádzajúci sa medzi nemocnicou Rázsochy a Tescom Lamač). Teda ak sa to dá vôbec ulicou nazvať. Prečo? Preto: http://tr3mp.host.sk/imhd/ostruzinovy_chodnik.jpg
No takže dopnenie k tým TEŽ. Je to podľa Švajčiarskeho vzoru, lístky by mali byť zakúpiteľné aj v hoteloch a na iných rôznych miestach + to ostatné čo som už napísal v #23782 . Skušobná doba trvá v zimnej sezóne a vyhodnotenie v marci. Ak sa osvedčí tak to bude aj na iných tratiach.
jano: Je to zásluha tvorcov a to hlavne vrchného webmajstra deka. Sláva mu.
MarekG: No ja som to zastihol od polovice, ale mali by byť automaty na lístky, 8 pásiem, neskôr by mali zmiznúť aj sprievodcovia a vzniknúť revizori. Ak sa to osvedčí, tak sa to rozšíri aj na ostatné regionálne trate. Okolo polnoci býva repríza hlavnách správ tak hádam poziem a potom zreferujem.
Ja si naopak myslím, že je to veľmi jasný signál, že vnútri DP niečo hapruje. Trolejbusová prevádzka vydala zo seba maximum a certifikát ISO je nielen odmenou, ale aj výzvou pre ostatné prevádzky. Vedenie DP bude trvať na tom, aby sa autobusová, ale najmä električková prevádzka, prispôsobili a certifikát ISO získal DPMK ako celok. Podnik síce bude musieť vraziť do toho viac peňazí (a hľadať podľa mňa rozsiahle vnútorné rezervy), ale prevádzky budú motivované a v konečnom dôsledku sa tie peniaze vrátia. Kruh sa uzavrie a všetci budú spokojní.
Ono tie snahy existujú v podstate dodnes. Náter na T3Mod #359 vychádza len od návrhu jedného človeka, preto to nemožno subjektivizovať. Bol tu aj nápad zmeniť len farby štandardného červeno-krémového náteru za modro-žltý (T3 #374), ale v oboch prípadoch boli zvolené nevhodné odtiene farieb. Naviac, zabratie celej plochy modrou a žltou nepôsobí dobrým dojmom. Najlepším riešením by bolo ponechať základ bielo-šedého náteru a do toho doplniť napr. úzky podokenný pás (pod sebou modrý a žltý). Najmenej práce by dala vhodná zámena iba plochy s červeným náterom napr. len za modrý. Aj takéto návrhy existovali, ale žiaľ, už sa nerealizovali.
Rovnako sa zastávam názoru, aby bol firemný náter vozidiel a ponímanie DP ako firmy jednotné. V tomto smere neexistujú žiadne pravidlá, ani predpisy, preto je tvorba imidžu vlastnou záležitosťou každého DP.
Nemyslím si však, že by išlo o nejaké umelecké besnenie, oveľa vážnejšia situácia je v prípade neodstraňovania náterov po celoplošných reklamách. Prevádzka by si mala vydobiť, aby takéto reklamy fungovali grátis až do zmeny za inú reklamu, resp. do vrátenia firemného náteru.
akurat isiel v novinach STV prispevok o zavedeni nejakeho noveho systemu platenia cestovneho v TEZ (tatranske el. zeleznice) .. ale kedze som videl len koniec prispevku, neviem o com to je...
bude to nieco podobne ako napr system oznacovania listkov v BA MHD? neviete podrobnosti?
vdaka
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Re #23780: V podstate si zhrnul to, čo som napísal ja.
Re #23792: Byť balkánskym DP sa odráža vo viacerých oblastí. Čím viac tých oblastí je, tým viac možno považovať DP za tzv. balkánsky. Niektoré z balkánskych štandardov spĺňajú asi všetky naše DP, niektoré viac, niektoré menej. Aj o Košiciach by sa dalo veľa hovoriť. Ale najlepšie v košickej diskusii.