Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #237815:
Tangenciálne spojenia sú ďalšia téma. Tu by pomohlo keby aspoň kľúčové tangenciálne linky (65, 87, 99) mali normálnu prevádzkovú dobu ako je štandardom v iných mestách, teda posledné odchody krátko po polnoci. Lebo na radiálnych linkách ten bratislavský skorý prechod do nočného režimu nevadí, keďže ich nahrádzajú kvalitné nočáky, ale na tangenciálnych trasách to je problém.

To isté platí o linkách do oblastí kde nočáky nejazdia.
Reakcia na: N/A #237814:
Podobne.
Ísť nočákom napr. z Ružinova najskôr do centra a potom zase smer Rača hodinu alebo taxíkom do 15 min. je sakra rozdiel.
Hviezdicový systém je dobrý iba pri presune do a z centra alebo krížom cez celé mesto.
Prepojenie radiál sa absolútne ignoruje. Ešteže tá L50 má posledné roky premávku ďaleko po 23 hod. smer Slimák.
Reakcia na: Viko #237813:
Ja v noci používam Bolt/Uber, čakanie a plánovanie na nočné spoje je strata času..
Reakcia na: Urbanway 2423 #237810:
Vnímať nočnú dopravu tak, že ňou idú len impulzívni zábavychtiví z mesta a organizovaní zamestnanci do mesta, je celkom obmedzené. Dnes máš stále viac ľudí s flexi pracovnou dobou, singláčov s neortodoxným denným rytmom ktorí sa nepotrebujú ponáhľať uložiť deti; ďalší by sa radi presunuli aj z neskorších návštev, veľa ľudí v kultúre a službách končí až v noci a nie o pevnom čase, takisto nemálo študentov je zvyknutých zostávať dorábať v škole do noci, s rozmachom lacných diaľkových spojov pribúdajú "nezmyselné" nočné odchody, navyše nezriedka sa potrebujú presúvať ľudia úplne bez dotyku s centrom... Jasné, že to nebudú stovky ľudí na spoj každým smerom, kľudne to môžu jazdiť menšie busy, ale nemyslím si, že tlačiť ľudí buď zostať doma alebo dúfať v taxík má byť adekvátne riešenie v hlavnom meste západného strihu.

Napríklad ja som sa pri súčasných nočákoch naučil, že sa naň chodí, len ak náhodou o chvíľu ide. Ak mám najprv desiatky minút zbytočne kysnúť, potom sa zo želaného smeru odchýliť o 90° k Staromestskej a následne sa ešte povoziť polkou severnej Petržalky, radšej vyštartujem hneď a buď strávim podobný čas v zdravom pešom pohybe výhradne potrebným smerom, alebo vezmem zdieľaný bajk a ešte aj ušetrím čas. Ľudia, ktorí ale bývajú v okrajovejších častiach a/alebo nechodia z centra, takéto alternatívy reálne nemajú - a hoci ja sa mám relatívne dobre, na tých ostatných by som nerád zabúdal.
Reakcia na: 810zssk #237811:
Pred nedávnom som si prešiel možnosti spojení na Hl. st. o 23:30 a zistil som, že vo väčšine smerov by ani nebolo nutné pridávať žiadne nočné spoje, pretože sa dá na Hl. st. dostať aj existujúcimi dennými/nočnými spojmi (priamo alebo s jedným prestupom s čakaním do 10 minút).

Našiel som aj zopár neduhov, ktoré by ani neboli také ťažké na realizáciu:
Posunutie večerných odchodov L21 o cca 10 minút (kratšie čakanie na nočák na Hl. st.).
65/51 by robila aj nájazdový spoj N55 z Pántov, namiesto služobnej jazdy z Tbiliskej.
Z Východného by sa trochu posunuli polohy spojov, aby sa dalo v pohode prestúpiť buď na N53 (bez dlhého čakania), alebo na ten nájazdový spoj N55.
66/1, čo má prejazd z Trhoviska na Hl. st. by som viedol na Hl. st. aj s cestujúcimi (tu fakt nechápem, či je problém v kapacite alebo kde).
Oblasť pri Medickej záhrade sa po obnovení trolejbusov vyrieši pomocou dojazdov 202 na Prokopa Veľkého.
V PB by som spoj L70 na ŽST PB zmenil na N70 (bez nutnosti výstupu cestujúcich), ktorý by pokračoval na Hl. st. a na MiÚ PB zabezpečil prestup z L67 od Korytnickej.
Oblasť VH by sa dala poriešiť úpravou odchodov L70 a zabezpečením prestupu na L201 na Prievozskej.

Toť sú moje postrehy. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #237810:
Cestu si naplánovať vedia, ale ak je možnosť prísť do práce 45 minút pred začiatkom zmeny, alebo 15 minút po, tak si cestu naplánujú autom 🙂

Každopádne, bez ohľadu na detaily a konkrétne intervaly, pointou je že kvalitná dopravná obslužnosť sa nemeria len tým či sa to do autobusu ešte zmestia ľudia. Rovnako dôležitým faktorom je dostupnosť dopravy - geografická aj časová. To že mi ide autobus v čase kedy nepotrebujem mi nepomôže. Preto tá preferencia 51 s intervalom 15'.

(No a o tých nočákoch o 4:30 škoda hovoriť. To malo fungovať roky. Dostať sa dnes v BA niekam na piatu je prakticky nemožné, ak to zhodou okolností nie je po trase nejakeho výjazdu. Je absurdné že máme systém postavený na centrálnom prestupnom uzle, ale v niektorých časoch sú tam len príchody a nie odchody. A to isté večer vice versa, aj keď to sa už postupne opravuje.)
Reakcia na: Kotlár #237809:
O tých 04:30 by sa mohli pridať aj spoje idúce z centra (namiesto služobných "motákov," takže vzkm by sa možno ani veľmi nenavýšili, spoje po dorazení na konečnú mohli robiť aj prvé denné spoje do centra, takže by sa minimalizoval počet služobných jázd), tam kde nie sú relevantné výjazdy.
Myslím si, že ľudia, ktorí idú do práce (väčšina cestujúcich cez PD), si cestu vedia naplánovať (takže 60-min. int. o tej 2-ej postačuje), ale cez voľné dni je vonku veľa zabávajúcich sa, ktorí sa rozhodujú skôr impulzívne, takže uznávam, že 30 min. int. by bol lepší.
Reakcia na: 810zssk #237804:
Presne tak, nočáky určite potrebujú 30 min. interval a v piatky/soboty možnože aj 20 min. do 01:00 (keď teda nebudú v platnosti také prísne opatrenia) a DPB by sa namiesto nezmyselného premenovávania zástavok mohol zamerať na vyplnenie "fugy" medzi poslednými nočákmi a prvými dennými spojmi (výjazdy z vozovní nie sú úplne relevantné).
Reakcia na: Urbanway 2423 #237807:
a ja by som na to zas pozeral opacne.... mesto chce aby ludia pouzivali verejnu dopravu a nie auta.... ale tych co byvaju v Devine alebo Zahorskej, tym to auto ak potrebuju byt niekde dlhsie asi odporucis... lebo hodinovy interval naozaj nie je nijak zaujimavy.... a mozno prave keby sa to tam pridalo a bol by 30 minutovy interval, tak mozno by zrazu aj v tych spojoch bolo viacej ludi....
to si pamatam uz velmi mnoho rokov dozadu, ze bola spominana taka prihoda s prahou a nocakmi, ze ked sa im zdalo ze uz chodia ako tak naplnene a ze by sa mozno uzivilo zahustenie (a zahustili) tak sa divili ze zrazu chodia este plnsie ako ked tych spojov chodilo menej....
Reakcia na: 810zssk #237804:
Hodina je veľa, ale nestačilo by pridať jeden rozjazd o 01:00 (iba cez víkendy by som viedol aj tie o 02:00, 03:00, 04:00)? Ja by som ale najprv skúsil lepšie spropagovať nočáky, pretože v súčasnosti nemajú zrovna najlepšiu povesť a až potom pristúpil k posilneniu (okrem toho rozjazdu o 01:00, ten by mohol pomôcť aj dnes).
K nočákom by som ešte zabezpečil spojenie na rozjazd o 23:30, pretože z niektorých smerov je dosť ťažké sa dostať na Hl. st. (PB, VH, z trasy L66 alebo z Pántov).
Takisto by som pri tých "polkových" rozjazdoch (02,03,04:00) nezaviedol napr. N29, N37, a pod., pretože tie o tomto čase fakt vozia v priemere 1-2 cestujúcich v každom smere, čo mi príde na posilnenie žalostne málo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #237803:
Tá linka je prípoj od električiek a 20 min. int je teda ruadna blbosť.. Jeden voz to aj tak nevyjazdí..
Voz sa tam nepridával ten interval je tam pre skrátenie pôvodnej trasy.

Nejedná sa predsa o perifériu mesta. Jednotky ľudí to vozí prvú a poslednú hodinu prevádzky.. no to aj kopec iných liniek..
Meškanie priemer cca.5-8 min.
Niekedy aj viac.
Záleží od vlakov. Ak sú rampy dole cez 5 min.tak sa zaplní celá Nobelka aj pol Odborárskej..
Vajnorská pred križovatkou s Tomášikovou je plná už pomaly permanentne. Smer centrum je iba jeden pruh.

No meškania sú omnoho menšie ako v pôvodnej trase. Vtedy bývalo aj 20-30 min.
Vynechávali sa kolá bežne..
Neviete niekto ako je to s tymi novymi Otakarmi? Kedy maju realne dorazit?
Reakcia na: Urbanway 2423 #237799:
Áno, som presvedčený že cieľom by mala byť tá polhodina aj v noci. Opäť, ide o zabezpečenie základnej obsluhy ktorá umožní v meste fungovať aj bez auta. Hodina je veľa.
Reakcia na: AndyNO #237802:
Ja by som osobne použil ten 20-minútový, aj keď by nesedel s električkami, ale ok ako mi už "si" vysvetlil, tak sa tam stavajú nové bytovky, takže hádam počet cestujúcich vzrastie (nehovorím, že spoje majú byť plné, ale kvôli 1-2 cestujúcim sa asi ten 15-minútový interval neoplatí držať, takých min. 5 cestujúcich by už bolo podľa mňa ok na 15-minútový interval). 729 je trochu iný prípad, keďže zabezpečuje základnú obsluhu a jedinečné spojenie niektorých obcí a 2-hodinový interval je skutočne to najväčšie minimum a toto je ten prípad, kedy by sa malo zabudnúť na ekonomickú otázku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #237799:
Tak aký interval potom navrhuješ? 15-minút je veľa, si za 20-minútový ale ten nesedí s električkami a 30-minútový je zas málo. Ja nepopieram, že to tam vozí jednotky cestujúcich ale tým, že tam zrušíš 6 spojov tak ďalších cestujúcich získaš ťažko, skôr ešte prídeš aj o to málo čo tým cestuje teraz.
Takouto logikou by si mohol zrušiť xy regionálnych liniek, napr. taká 729 cez víkend odvezie sotva 20 ľudí za celý deň ale určite nie je riešenie zrušiť ďalšie spoje.
Reakcia na: Urbanway 2423 #237799:
na druhej strane, na nobelovej pribudaju bytovky, je cielom naucit ich obyvatelov ze vsade treba ist autom ?
(polhodinovy interval k tomu vedie)
Reakcia na: david1 #237798:
Aké veľké meškania tam bývajú? Stíhajú sa kvôli nim prestávky (aj keď sú striedané)?
Reakcia na: AndyNO #237796:
Ja netvrdím, že chcem aby sa na Nobelovu (ale aj inde) jazdilo raz za hodinu aj to vždy v inej minúte, podľa toho ako to, ale ťahať spoje do každej okrajovej časti v 15-minútovom takte do polnoci mi príde ako príliš veľké plytvanie peniazmi, ešte 20-minútový interval by sa dal (tu nie, lebo by nesedel s električkami), ale 15-minútový mi stále príde trochu prestrelený (obzvlášť na Nobelovej, najprv sa mala posilniť doprava do Jar., Rus. a Čun., ZB, až potom tu).

Ešte tu 810zssk v #237789 píše, že: "okrem noci kedy je akceptovateľný interval 30 minút." Ak Ti správne rozumiem, tak chceš, aby sa aj v noci jazdilo každých 30 minút? Do tej 1-ej to zmysel má, ale po 1-ej by to už podľa mňa veľmi nemalo zmysel (spojmi o 01:30, 02:30 sa okrem vodičov nevozí veľa ľudí).
Reakcia na: Urbanway 2423 #237797:
Aj tak by sa dalo..
Kedysi aj chodila po Kutuzovovej ešte ako L48.
Priamo po Tehelnej by to bolo dosť tesné.. muselo by sa obmedziť parkovanie.
Už teraz v špičke nestíha obraty..
Jazdia skoro bez prestávok.
Ešte , že tam majú striedača..
Som zvedavý s akým trasovaním prídu.. Tá poliklinika má dosť neštastnú polohu.
Z Račianskej je to 200 m no chýba prechod cez filiálku a zastávka na Račianskej pred cca. Filozofickou fakultou..

Reakcia na: david1 #237795:
Nedali by sa niektoré spoje L51 predĺžiť od Viva až na Tehelnú (po Vajnorskej - Tehelnej - Kukučínovej - Kutuzovovej a Vajnroskej, mohla by obslúžiť aj Novú dobu)? Ako tak pozerám na prestávky 51, tak momentálne sú 12 minútové (čo aj tak nestačí na BP), po predĺžení by mali (niektoré spoje) iba cca 7 minút, bolo by aj v takomto prípade potrebné pridať jeden voz?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.