Wiener Linien budú mať od 2021 nové uniformy, na konci článku je galéria
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/bvContentView.do?contentTypeId=1001&contentId=5001764&programId=74577&channelId=-47186
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/bvContentView.do?contentTypeId=1001&contentId=5001764&programId=74577&channelId=-47186
Ike
Inak na označenie vodiča v DC obvode by sme nemali používať nulák, aj keď v tomto prípade to vnímam ako barličku na elimináciu nedorozumení.
#236262 mám trocha problém pochopiť, čo sa deje s napätím v spotrebiči a to už týždeň pozerám všetky relevantné kanály na youtube. Každopádne, v jednoduchom obvode nameria ampérmeter prúd v každom jeho mieste (z pohľadu toku elektrónov v DC obvode aj za spotrebičom). A prúd bez napätia nemôže existovať. Preto uvažujem, že pri idúcej električke by trakčné napätie malo byť teda aj v koľajnici, rovnako ako prúd (dokonca by tam mal byť súčet ampérov za všetky električky v sekcii).
Skúsim jednoduchú analógiu, o ktorú sa opieram:
Mám obvod so AA batériou 1,5 V a žiarovkou s odporom 1 ohm. I=U/R = prúd v obvode bude 1,5/1 = 1,5 A. Kebyže na ktoromkoľvek mieste preruším vodič a jeho jeden koniec chytím ľavou rukou a druhý pravou, dostanem I=U/R ampéra a keďže napätie je nízke a odpor môjho tela obrovský, som v cajchu.
A teraz nahradím AA batériu DC zdrojom v meniarni = 600 V a žiarovku električkou, ktorej odpor síce nepoznám, ale nie je nulový. Zoberiem si Škodovku, ktorá má celkový výkon 600kW (a to nepoznám účinnosť vozidla a príkon), na ktorý pri napätí 600 V potrebujem I=P/U, teda 600.000/600 = 1000 A (samozrejme pri plnom a zrejme teoretickom výkone električky).
Jednou nohou sa dotýkam jedného pólu, druhou nohou sa dotýkam druhého pólu (a nemusí to byť koľajnica-zem ale dva konce prerušenej koľajnice). Mal by som do tela dostať I=U/R ampérov a keďže čitateľ v rovnici nie je malý, malo by ma to zabiť (tretinové napätie pri rovnakom odpore ľudského tela a oveľa menšom prúde dokáže zabiť).