Ja som tam raz videl dokonca aj kvetináč s rastlinou. Ale ešte som si spomenul, že na Tedomoch je také tlačidlo, ktoré umožní otvoriť:
1. krídlo áno/2. nie = nástup pri platbe u vodiča (u nás nefunguje)
1. krídlo nie/2.áno = mestský nástup
obidve otvoriť
Ked som to skusal na Urbanway 12M, tak to kridlo sa aj tak otvara, zamok mu v tom brani, takze tlaci vzduch, aj ked zbytocne a dvere sa minimalne podchylia, co jazycek zamku dovoli. Inak sa to normalne riesi bud specialnym tlacidlom, ktore vymedzi otvorenie vybraneho kridla, alebo cez diagnostiku.
Krídlo si vodič sám odomyká/zamyká... niektorí vldiči majú odomknuté, preto sa otvorí...
Hlavne pri T-BUS keď padajú semtam palice je blbosť, aby mali zamknuté a potom ešte dlhšie čakanie lebo by museli odomknúť
zast. Strečno sa premenovala na Nezbudskú Lúčku - Strečno, lebo tá zastávka a aj samotná trať vedie cez Nezbudskú Lúčku, priemo cez obec, cez kataster Strečna ani len neprechádza trať, ale oni si nedali svoj názov, lebo hrad...
Podobný spor bol v Prahe okolo názvu žst. Praha-Zličín. Tá leží na sídlisku Řepy, pri onečnej električiek Sídliště Řepy, tak ju premenovali na Praha-Řepy ale Zličín ihneď reagoval, že je to na ich katastri (hranica katastrov prechádza popred stanicu) a trvajú na tom, mať svoju stanicu, tak to šlo naspäť na Praha-Zličín (konečná metra ZLičín a OC Metropole Zličín, siemenskácka fabrika ZLičín, to všetko leží úplne inde, na opačnom konci Zličína ale Zličínu je to jedno. Oni chcú mať svoju stanicu.
Prečo sa teraz otvára na niektorých autobusoch a trolejbusoch iba jedno krídlo prvých dverí (viem, že aby ľudia nenastupovali), ale nedá sa to od centrálneho otvárania dverí odpojiť úplne?
Treba si pozrieť ten návrh, a uvidíš, že to sekanie liniek je spravené v prirodzených spádových mestách, napríklad v Smoleniciach, Malackách, Senci, Pezinku či v Modre alebo v Šeknviciach a Cíferi, čiže sa jedná o tie terminály, kde už dnes existujú prípoje na vlaky a linky sú ukončované tam. BSK má na svojich hraniciach (kvôli jeho maličkosti až na svojich hraniciach) významné prestupové body, ktoré fungujú práve na báze spádovosti, preto je možné práve v týchto bodoch useknúť linky premávajúce do BA, ktoré sú výrazne dotknuté kongesciami.
Ale ja som nikde o linkách do BA nič nehovoril, tie nech sa pokojne osekajú aj na nulu, ak sa vyriešia nadväznosti a hlavne kapacita vlakov.
Sekanie len kvôli "princípu IDS" pravidlom prvej stanice mi ale vadí, keďže (nepeirodzenou) hranicou kraja sa život nekončí. Linka má predsa smerovať do prirodzeného centra či prestupového uzla, lámanie napríklad 277 v Studienke alebo sekanie väzieb v okolí Trnavy nikomu neprospejú. Na Koškách asi tiež fyzicky nezvládneš natlačiť do vlakov ďalších ľudí. Výstrahou nech sú nám prípady z ČR, kde sa s vaničkou radostne vylieva aj dieťa a obsluha je reálne horšia. Bol by som nerád, keby sme si to potrebovali skúšať na vlastnej koži.
To sú linky priame do Bratislavy s mizivou obsadenosťou. Lepšie je ich skrátiť po nejaký prestupný bod a nechať ich behať častejšie, ako menej často ich posielať do kolón pred Bratislavou. Takže týmto nie že kazíme, ale zlepšujeme obsluhu a ešt aj zrýchlujeme prepravu osôb. A vôbec nie v náhodne vybraných oblastiach. Na Žitnom ostrove by tieto liny zostali, lebo obsluhujú obce bez prístupu na železnicu. Treba si pozrieť ten návrh...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A