Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #234289:
Hlavne pozerám, že CNG Solarisy sú z 2006, takže tam tiež zrejme bude problém, či aj tie mali byť nahradené Otokarmi? Ja mám u toho nákupu 18m vozov problém hlavne v tom, že moc neviem pochopiť dôvod nákupu tak veľkého počtu 18m vozov, keď nám tu onedlho začne prihárať čo sa týka kratších vozov. Plus nezabúdajme na sanitky. A za odkaz ti ďakujem 🙂 .
Reakcia na: Trammat #234288:
Autobusy bude nutne kupovat lebo sa budu musiet vyradovat Vrakosy a mozno o chvilu niektore starsie SORky/Citelisy.

A inak sa ospravedlnujem, to bol dokument z 2013 co som dal predtym, tuto je verzia z 2020 🙂

https://www.idsbk.sk/download/B20200124T000001078.pdf

Tu je zmena, ze namiesto 14 je to 15 rokov a priemer veku vozidiel nesmie byt viac ako 9 rokov.

Reakcia na: MatejBA #234286:
Tak v tom prípade si treba položiť otázku, či je naozaj nutné kupovať v tejto dobe ďalšie autobusy celkovo. Aby to nebol tak zásadný výdaj, že jeho dopady by si odniesli najviac vodiči.
Reakcia na: Trammat #234283:
https://www.idsbk.sk/download/1445430105993hrnklnmi.pdf

"TECHNICKÉ A PREVÁDZKOVÉ ŠTANDARDY IDS BK
Vek autobusu (vrátane záložného) používaného v štandarde CITY nesmie, podľa údajov v technickom preukaze, presiahnuť vek 14 rokov."

Toto sa planuje u nas, takze pochybujem, zeby o Citybusy bol zaujem 🙂
Reakcia na: Trammat #234283:
Takže by sa nakúpili 16-18 ročné autobusy z Karosy Vysoké Mýto, vrazili by sa do nich veľké prachy len aby vôbec dokázali jazdiť a po piatich rokoch by sa aj tak vyhlásilo obstarávanie na nové vozy (pričom tentokrát by už zrejme stáli oveľa viac než iba súčasných 255 tisíc za kus). To mi z dlhodobejšieho hľadiska nepríde ani trocha ako ekonomcké.

P.S. Takmer všetko čo DPP naposledy vyraďoval ( https://zdopravy.cz/velky-vyprodej-tramvaji-a-autobusu-dpp-nabizi-desitky-vozidel-ktere-uz-nepotrebuje-43869/ ) už bolo nepojazdné a do značnej miery aj kanibalizované.
Reakcia na: N/A #234262:
ako staré cp by si potreboval?
Reakcia na: birch #234279:
Momentálne DP Praha vo veľkom vyraďuje NP Citybusy 18m pretože musí (PID zaviedla nekompromisné normy na maximálny vek vozidiel 15 rokov), tie vozy by ešte takých 5 rokov poslúžiť mohli. Nízkopodlažné to je, klímu pre vodiča to má. Myslím si, že aj s dovozom z Prahy by to bolo ekonomickejšie ako nákup nových vozov.
Reakcia na: Troll #234281:
A musí byť tých 50€ v prípade úhrady do 10 dní?
Reakcia na: Trammat #234278:
Sankcia za nepreukázanie sa cestovným lístkom môže byť najviac 100-násobok základného cestovného bez príplatkov:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2012/56/20200101#paragraf-17.odsek-2
Reakcia na: birch #234279:
Už sa teším na tú GO MBCC Rošero, podľa možnosti aj s novou maskou...
Reakcia na: Trammat #234273:
Všetko závisí od toho, čo jazdené by to bolo a za koľko - a tu sa obávam, že dostatok vhodných jazdených vozidiel v najbližšej dobe nebude, podobné "suchoty" ako DPB budú mať mnohé dopravné podniky.

Či by nestálo za to začať plánovať generálne opravy vhodných vozidiel, ktoré nie sú ešte také "vyjazdené", že by to už nedávalo zmysel. Minimálne MBCC sú na to podľa mňa vhodné a už majú svoje roky. Ideálne zazmluvniť a vykonať vzorovú generálnu opravu vybraného kusu s opciou na ďalšie.
Reakcia na: N/A #234275:
Áno, DPB zabezpečuje základnú dopravnú obslužnosť, ale myslím si, že existuje veľa iných a menších dopravcov, ktorí taktiež zabezpečujú základnú dopravnú obslužnosť a pomoc štátu potrebujú kvôli ich finančnej situácii oveľa viac. A ako som už spomenul nižšie, neverím, že štát dokáže pomôcť každému.
Tak isto si myslím, že časť poklesu tržby spôsobili ľudia, ktorí MHD využívali aj v týchto časoch, ale prestali si kupovať lístky, lebo veď revízori nechodili. Tak prečo by sa nemohla ako opatrenie zvýšiť suma, ktorá sa platí ako pokuta za jazdu bez platného CL?
Reakcia na: N/A #234272:
Arriva (aj kazdy iny dopravca) predvadza to, co jej objednavatel dovoli. Zaklad je, aby si organizator nenechal skakat po hlave.
Reakcia na: Jak44 #234274:
A iba tvrdí, že im pomôže alebo už niektorému z nich reálne pomohla? Ja sa tej myšlienke nebránim, len neverím, že na toto má štát peniaze bez toho, aby vzal obyvateľom.
Reakcia na: Trammat #234273:
Lenže letecké spoločnosti až na pár výnimiek nikde nezabezpečujú základnú dopravnú oblsužnosť.

A aká časť z tej dodávky 12 nových autobusov by sa mala zrušiť?
Reakcia na: Trammat #234273:
Vláda " každému Jožkovi z Hornej Dolnej" pomáha. Nepomáha iba DPB, DPMK, DPMP a DPMZ lebo ide o tzv. subjekty verejnej správy. Preto je logické, že aj mestá žiadajú pomoc - Keď ju môže poberať Arriva, či SADka, prečo nie DP?

https://www.teraz.sk/ekonomika/ioz-a-oz-kovo-ziadaju-vladu-o-riesen/460976-clanok.html

Edit: Otokary zatiaľ objednané nie sú (aspoň na UVO to nie je uvedené). Iba Solarisy, kde je zmluva ešte z decembra.
Reakcia na: zakaznik #234263:
Ak vláda pomôže DPB, tak potom by mala pomôcť aj každému Jožkovi z Hornej Dolnej, ktorý vlastní jeden autobus, s ktorým vozí deti zo školy na plaváreň.
Aj ja som proti tomu, aby štát teraz veľkoryso lial peniaze do firiem, hlavne keď väčšina bola v zlých číslach už minulý rok. Stačí sa pozrieť do sveta leteckých spoločností, mnoho ich je vyslovene proti tomu, aby jednotlivé štáty pomáhali spoločnostiam. A ak je DP naozaj v takých problémoch, tak neverím, že nejde zrušiť aspoň časť dodávok nových autobusov a namiesto toho kúpiť niečo jazdené a lacnejšie.
Reakcia na: gejza #234261:
Súhlasím, len aké sú ďalšie možnosti? Vidíme čo predvádza Arriva v ostatných častiach krajiny a úprimne som skeptický, či o to bude mať záujem taký Transdev, Keolis a pod.

Inak celkom sranda bude aj to, keď (ak) budeme mať nového prepravcu a autobusová stanica bude naďalej vo vlastníctve HB Reavis...
Reakcia na: Andy #234267:
To je na diskusiu, že ak štát zakázal niekomu otvoriť obchod, tak možno má právo žiadať za ten zákaz odškodnenie.
Teraz sa ale dávajú aj peniaze priemyselným podnikom, ktorým nikdy nikto nezakázal vyrábať.
To ale nie je hlavná téma.

Vallovi nikto nezakázal škrtať výdavky ani nič podobné. A aký má byť prínos samosprávy k tomu udajnému, "reštartu ekonomiky", ktoré sa má údajne dosiahnuť rozdavaním peňazí?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.