Pokial viem, momentalne sa to "nehybe" a riesi sa skor oprava Karlovej Vsi, oprava Race a predlzenie Petrzalky. Samozrejme pre virus sa mozu veci pozdrzat.
Každopádne ak bude výluka el. do K.Vsi a Dúbravky počas normálneho školského roku, tak tie vozy na NAD sa nikde v súčasnom stave DPB nenájdu ani keby sa mali zaradiť všetky pojazdné aj nepojazdné historičáky. A aj pri prázdninovej výprave mám o tom pochybnosti, aj keď tam by to možno išlo vyskladať za cenu nejakých ďalších škrtov na iných linkách.
A nechýbajú do výpravy tie vozy skôr preto, že nemáme zásobu ND a veľa Soriek a MBCC býva odstavených pre čakanie na náhradné diely? Keby jazdila väčšina soriek, tak by karosy podľa mňa od nákupu jazdeniek z Rakúska a Nemecka jazdiť už vôbec nemuseli. Ale je možné, že sa mýlim.
zeby preto ze vseobecne vo vyprave (standardnej skolskorokovej, nie terajsej obmedzenej) chybaju dlhe vozy vyrazne najviac uz teraz a ich nedostatok musia riesit aj tie CNG karosy ?
Zdravim, maly syn, ktory je nadsenec mhd sa ma pyta, ze kedy sa planuje potiahnut elektrickova trat z Dubravky po Bory. Neviete niekto aktualny stav? dakujem
Inak tu je dalsia motivacia, aby DPB udrziaval vozidla "mlade"
"Nedodržanie maximálneho veku vozidla(sadzba za každý mesiac, za každého vozidlo): 10 000 €"
Si predstav, zeby DPB drzal napriklad Karosy aj ked zacnu platit tieto pravidla (ak este neplatia). Napriklad dnes vypravil 4 Karosy = 40 000 pokuta kazdy mesiac. Ak by sa ratali vsetky nevyradene (zelene a zlte v zozname vozidiel), tak by to bolo kazdy mesiac az 200 000 eur na pokutach len za autobusy. A to sa uz oplati
Hlavne pozerám, že CNG Solarisy sú z 2006, takže tam tiež zrejme bude problém, či aj tie mali byť nahradené Otokarmi? Ja mám u toho nákupu 18m vozov problém hlavne v tom, že moc neviem pochopiť dôvod nákupu tak veľkého počtu 18m vozov, keď nám tu onedlho začne prihárať čo sa týka kratších vozov. Plus nezabúdajme na sanitky. A za odkaz ti ďakujem .
Tak v tom prípade si treba položiť otázku, či je naozaj nutné kupovať v tejto dobe ďalšie autobusy celkovo. Aby to nebol tak zásadný výdaj, že jeho dopady by si odniesli najviac vodiči.
"TECHNICKÉ A PREVÁDZKOVÉ ŠTANDARDY IDS BK
Vek autobusu (vrátane záložného) používaného v štandarde CITY nesmie, podľa údajov v technickom preukaze, presiahnuť vek 14 rokov."
Toto sa planuje u nas, takze pochybujem, zeby o Citybusy bol zaujem
Takže by sa nakúpili 16-18 ročné autobusy z Karosy Vysoké Mýto, vrazili by sa do nich veľké prachy len aby vôbec dokázali jazdiť a po piatich rokoch by sa aj tak vyhlásilo obstarávanie na nové vozy (pričom tentokrát by už zrejme stáli oveľa viac než iba súčasných 255 tisíc za kus). To mi z dlhodobejšieho hľadiska nepríde ani trocha ako ekonomcké.
Momentálne DP Praha vo veľkom vyraďuje NP Citybusy 18m pretože musí (PID zaviedla nekompromisné normy na maximálny vek vozidiel 15 rokov), tie vozy by ešte takých 5 rokov poslúžiť mohli. Nízkopodlažné to je, klímu pre vodiča to má. Myslím si, že aj s dovozom z Prahy by to bolo ekonomickejšie ako nákup nových vozov.
Všetko závisí od toho, čo jazdené by to bolo a za koľko - a tu sa obávam, že dostatok vhodných jazdených vozidiel v najbližšej dobe nebude, podobné "suchoty" ako DPB budú mať mnohé dopravné podniky.
Či by nestálo za to začať plánovať generálne opravy vhodných vozidiel, ktoré nie sú ešte také "vyjazdené", že by to už nedávalo zmysel. Minimálne MBCC sú na to podľa mňa vhodné a už majú svoje roky. Ideálne zazmluvniť a vykonať vzorovú generálnu opravu vybraného kusu s opciou na ďalšie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Trammat