Tak v tom prípade si treba položiť otázku, či je naozaj nutné kupovať v tejto dobe ďalšie autobusy celkovo. Aby to nebol tak zásadný výdaj, že jeho dopady by si odniesli najviac vodiči.
"TECHNICKÉ A PREVÁDZKOVÉ ŠTANDARDY IDS BK
Vek autobusu (vrátane záložného) používaného v štandarde CITY nesmie, podľa údajov v technickom preukaze, presiahnuť vek 14 rokov."
Toto sa planuje u nas, takze pochybujem, zeby o Citybusy bol zaujem
Takže by sa nakúpili 16-18 ročné autobusy z Karosy Vysoké Mýto, vrazili by sa do nich veľké prachy len aby vôbec dokázali jazdiť a po piatich rokoch by sa aj tak vyhlásilo obstarávanie na nové vozy (pričom tentokrát by už zrejme stáli oveľa viac než iba súčasných 255 tisíc za kus). To mi z dlhodobejšieho hľadiska nepríde ani trocha ako ekonomcké.
Momentálne DP Praha vo veľkom vyraďuje NP Citybusy 18m pretože musí (PID zaviedla nekompromisné normy na maximálny vek vozidiel 15 rokov), tie vozy by ešte takých 5 rokov poslúžiť mohli. Nízkopodlažné to je, klímu pre vodiča to má. Myslím si, že aj s dovozom z Prahy by to bolo ekonomickejšie ako nákup nových vozov.
Všetko závisí od toho, čo jazdené by to bolo a za koľko - a tu sa obávam, že dostatok vhodných jazdených vozidiel v najbližšej dobe nebude, podobné "suchoty" ako DPB budú mať mnohé dopravné podniky.
Či by nestálo za to začať plánovať generálne opravy vhodných vozidiel, ktoré nie sú ešte také "vyjazdené", že by to už nedávalo zmysel. Minimálne MBCC sú na to podľa mňa vhodné a už majú svoje roky. Ideálne zazmluvniť a vykonať vzorovú generálnu opravu vybraného kusu s opciou na ďalšie.
Áno, DPB zabezpečuje základnú dopravnú obslužnosť, ale myslím si, že existuje veľa iných a menších dopravcov, ktorí taktiež zabezpečujú základnú dopravnú obslužnosť a pomoc štátu potrebujú kvôli ich finančnej situácii oveľa viac. A ako som už spomenul nižšie, neverím, že štát dokáže pomôcť každému.
Tak isto si myslím, že časť poklesu tržby spôsobili ľudia, ktorí MHD využívali aj v týchto časoch, ale prestali si kupovať lístky, lebo veď revízori nechodili. Tak prečo by sa nemohla ako opatrenie zvýšiť suma, ktorá sa platí ako pokuta za jazdu bez platného CL?
A iba tvrdí, že im pomôže alebo už niektorému z nich reálne pomohla? Ja sa tej myšlienke nebránim, len neverím, že na toto má štát peniaze bez toho, aby vzal obyvateľom.
Vláda " každému Jožkovi z Hornej Dolnej" pomáha. Nepomáha iba DPB, DPMK, DPMP a DPMZ lebo ide o tzv. subjekty verejnej správy. Preto je logické, že aj mestá žiadajú pomoc - Keď ju môže poberať Arriva, či SADka, prečo nie DP?
Ak vláda pomôže DPB, tak potom by mala pomôcť aj každému Jožkovi z Hornej Dolnej, ktorý vlastní jeden autobus, s ktorým vozí deti zo školy na plaváreň.
Aj ja som proti tomu, aby štát teraz veľkoryso lial peniaze do firiem, hlavne keď väčšina bola v zlých číslach už minulý rok. Stačí sa pozrieť do sveta leteckých spoločností, mnoho ich je vyslovene proti tomu, aby jednotlivé štáty pomáhali spoločnostiam. A ak je DP naozaj v takých problémoch, tak neverím, že nejde zrušiť aspoň časť dodávok nových autobusov a namiesto toho kúpiť niečo jazdené a lacnejšie.
Súhlasím, len aké sú ďalšie možnosti? Vidíme čo predvádza Arriva v ostatných častiach krajiny a úprimne som skeptický, či o to bude mať záujem taký Transdev, Keolis a pod.
Inak celkom sranda bude aj to, keď (ak) budeme mať nového prepravcu a autobusová stanica bude naďalej vo vlastníctve HB Reavis...
To je na diskusiu, že ak štát zakázal niekomu otvoriť obchod, tak možno má právo žiadať za ten zákaz odškodnenie.
Teraz sa ale dávajú aj peniaze priemyselným podnikom, ktorým nikdy nikto nezakázal vyrábať.
To ale nie je hlavná téma.
Vallovi nikto nezakázal škrtať výdavky ani nič podobné. A aký má byť prínos samosprávy k tomu udajnému, "reštartu ekonomiky", ktoré sa má údajne dosiahnuť rozdavaním peňazí?
Si fakt taký sprostý? Autobusy môže obratom predať, vodičov prepustiť?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
Teraz sa ale dávajú aj peniaze priemyselným podnikom, ktorým nikdy nikto nezakázal vyrábať.
To ale nie je hlavná téma.
Vallovi nikto nezakázal škrtať výdavky ani nič podobné. A aký má byť prínos samosprávy k tomu udajnému, "reštartu ekonomiky", ktoré sa má údajne dosiahnuť rozdavaním peňazí?