Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #234049:
Ja osobne si skôr myslím, že pre predĺženie Petržalskej radiály budú potrebné skôr vozidlá o dĺžke 50 metrov, keďže vzhľadom na aktuálne vyťaženie na zatiaľ len dvoch zastávkach v Petržalke je vysoko pravdepodobné, že po otvorení po Južné mesto, kde takisto pokračuje masívna bytová výstavba, budú vozidlá na posledných zastávkach v Petržalke (tzn. dnešných dvoch) bez voľnej kapacity. Rovnako treba brať do úvahy nárast cestujúcich na Račianskej radiále (+ vplyv parkovacej politiky), kde je potrebné zvýšiť kapacitu na to, aby bola MHD naďalej efektívna alternatíva.
Reakcia na: Vladimír #234053:
nove bus linky paralelne s racianskou radialo by mali vyznam iba v tom pripade, ak by riesili navoz na elektricku a ta by nasledne mala preriedene zastavky a vdaka tomu kratsiu jazdnu dobu (bola by rychlejsia); na toto ale myslim ze cas este nedospel...
avsak stav viacerych liniek ktore maju za normalnych okolnosti problem poberat ludi hovori o tom, ze sucasny model nema rezervy na to aby don pribudlo vacsie mnozstvo novych pasazierov z aut
Reakcia na: Mike #234052:
Nad tým som rozmýšľal aj ja. Nemám jednoznačnú odpoveď. Treba si položiť otázky:
1. Či by to nešlo na úkor celkovej jednoduchosti a pochopiteľnosti E systému ako takého.
2. Či by to cestujúci pochopili 🙂 - nie, teraz to myslím úplne vážne. Režim, keď niektoré E linky končili skôr ako ostatné sme tu už mali a pamätám si, že všade (aj na tomto fóre) to bolo o večnom vyplakávaní, prečo práve táto linka končí takto skoro.

Neviem, či som tie otázky formuloval bez toho, aby som tendenčne podsúval odpoveď. Ja ju skutočne nemám a tiež sa pýtam.
Reakcia na: si #234048:
"pokial ale chce mesto dostat viacej ludi z aut do verejnej dopravy a obmedzovat individualnu dopravu, tak inac ako zlepsenim ponuky to nepojde...."

S touto vetou pravdaže úplne súhlasím. Zlepšenia sú určite na mieste. Ale naďalej si nemyslím, že nové bus linky paralelné s račianskou radiálou sú oným zlepšením.

Na druhej strane si myslím, že už súčasná MHD BA je mimoriadne dobre použiteľná a znesie porovnávanie s inými podobne veľkými mestami EÚ. Zvýšenie jej prepravného podielu tak bude musieť byť spojené aj s ďalšími krokmi - reštrikcie voči IAD, správne vedená kampaň, väčšia miera spoločenskej zodpovednosti u obyvateľov...
Reakcia na: Vladimír #234026:
Večer a víkend je super. Potom je možno na mieste pouvažovať aj nad nejakým "hybridom" - napr. že prac. dni v čase 5-19 by bol linkový variant s int. 8 min. a večer a víkend jednolinkový s int. 7,5 min?
Reakcia na: Technopol #234042:
Tak zrovna pre spojenie Petržalky s oblasťou Galvaniho je tam diaľničný obchvat, ale posielať tam MHD v duchu "expres" pri tých zápchach a večných nehodách je asi samovražda.
Reakcia na: Pe67 #234036:
Ja som ale neriešil dvojlinkový variant, ja som reagoval na pripomienku ohľadom zaniknutého priameho spojenia, bez ktorého Dúbravčania údajne nedokážu existovať.
Ešte začiatkom tohto mesiaca sa uskutočnilo prvé Metropolitné fórum, na ktorom mal prezentáciu aj DPB: https://www.bratislava2030.sk/dokumenty/

Spomína sa tam viacero zaujímavých vecí, napr.:
- osadenie nových zastávkových vitrín a používanie výhradne nového formátu CP na všetkých zastávkach [zrejme aj vzhľadom na požiadavky BID]
- pridávanie nových prístreškov a výmena existujúceho mobiliáru na zastávkach [na tomto sa mala podieľať aj hlavná architektka]
- zavedenie možnosti platby prostredníctvom Google/Apple Pay
- redizajn predajných miest
- modernizácia informačných systémov vozidiel MHD komunikujúcich s križovatkami
- pilotný projekt zvýšenia intenzity tepovania a dezinfikovania vozidiel

Je tam aj plán obnovy vozového parku v najbližšom období:
- 8 minibusov [teda o štyri viac než sa pôvodne obstarávalo - dočkáme sa okrem prípadného posilnenia L44 a 147 aj nových minibusových liniek do lokalít ako Slanec a pod.?]
- 50 štandardných (12m) autobusov
- 30 jednosmerných 32-metrových električiek [ktoré sú nevyhnutnosťou pre predĺženie Petržalskej radiály]
- nové veľkokapacitné električky - taktiež jednosmerné, dlhé do 50 metrov
- 16 trojčlánkových trolejbusov [na linku 201, nákupu má predchádzať testovanie prototypu Trollina 24 v MetroStyle]
- nové parciálne trolejbusy [primárne pre predĺženie L205 na letisko, v minulosti sa ale spomínalo aj zlúčenie L203+41 či nasadenie na L63]

A fotka z dávnejšieho testovania nového vozidlového informačného systému: https://abload.de/img/testcgkvp.png

Reakcia na: Vladimír #234041:
pokial ale chce mesto dostat viacej ludi z aut do verejnej dopravy a obmedzovat individualnu dopravu, tak inac ako zlepsenim ponuky to nepojde.... a na to bude treba tak viacej vodicov ako aj vozidiel, vyhovarat sa na to ze nie su nikam nevedie; a to bez ohladu na to ci budu vyuzite na posilnenie intervalov na tych linkach co tu su, na doplnenie siete (napriklad o tie chybajuce tangencialne linky) alebo sa to rozplytva na linky odvsadial vsade....
Reakcia na: S499.1023 #234046:
modal split
Reakcia na: Technopol #234039:
A tiež vtedy bol modla split úplne inde, cena práce úplne inde, bilančné prídely autobusov za štátne ceny etc.
Pochopte konečne, že na to dnes nemáme, nemajú na to ani rádovo bohatšie mestá a krajiny.
Reakcia na: fanatikmhd #234043:
Hudobná električka 60-tych rokov? Obratisko je jasné, Nová doba (na Bajkalskej).
Reakcia na: Technopol #234042:
Jedna vec že žiadať (v BA dosť chýbajúce) tangenciálne spojenia a druhá nostalgicky spomínať na expresné linky, ktoré jazdili po tých istých trasách, ako dnešné obslužné linky s hustými intervalmi, či dokonca električkové linky, ktoré netrpia zápchami na cestách.

Inak, aj tie príklady ako napr. Rača - Avion možno obslúžiť verejnou dopravou buď spojom s desiatimi cestujúcimi 2x za hodinu (teda neatraktívna ponuka), alebo sa bude musieť vytvoriť trasa tak, aby tá linka pozbierala čo najviac cestujúcich a zas bude neaktraktívna časom. Linka po obchvate má zmysel možno na trase Avion (veľké obchodné centrum, kancelárie, priemysel, teda celodenný dostatok ľudí) - Petržalka, aj to najmä v špičke a cez víkend. Inde to nemá veľmi zmysel, lebo tie relácie nie sú natoľko silné, aby po celý deň generovali taký dopyt, aby bolo možno zaviesť atraktívny interval.
Malicky offtopic, snad nikoho neurazi. Okrem krasnych zaberov na rozne casti mesta s elektrickou (a jej interierom) krasny pohlad na obratisko. A kto uhadne ktore?

https://youtu.be/ZGJAB7j7mQw
Reakcia na: Vladimír #234041:
a m@jo
Mne je jasné, že s tým čo tu máme dnes, sa nedá robiť doprava aká bola v 90. rokoch. Ale akonáhle sa začnú spomínať expresy tak tu vždy niekto začne vyťahovať linky s 20min. intervalmi, často prirovnávané k linkám odvšadiaľ všade ako kedysi (čo nebol síce tento prípad, ale mne sa to už akosi spojilo). Nikto už nerieši že expresy vedia mať dobrý interval, ale bude to niečo stáť a či sa to oplatí. Lebo aj tu sa v nedávnej diskusii objavilo x trás, kde je MHD oveľa pomalšia ako IAD a so súčasnou víziou aj s vybudovanými BUS pruhmi to jednoducho stále bude o 2/3 pomalšie lebo chýbajú priame trasy napr. Petržalka - oblasť Galvaniho.
Reakcia na: Technopol #234039:
Zle čítaš. On netvrdí, že tie linky mali vtedy taký zlý interval. Nemali. Lenže vtedy bola ina deľba prepravnej práce medzi MHD a IAD - MHD robila väčšie výkony a prepravila viac cestujúcich.

Ak by sa expresné linky v štýle "odvšadiaľ všade" zriadili dnes, pri dnešných výkonoch, pri dnešnom evidenčnom stave vozidlového parku, pri dnešnej cestnej premávke, pri dnešnom počte (dostatku) vodičov, nič lepšie ako polhodinový až dvadsaťminútový interval očakávať nie je na mieste.

Nehovoriac o spoločenských zmenách, ktoré sa odvtedy udiali. Dnes oveľa viac ľudí pracuje flexibilne a nestačí im "ten ich" spoj, ktorým každý deň idú domov - žiadajú hustejšie intervaly. A to im systém s množstvom liniek splniť nedokáže. Naopak, systém s veľkým množstvom liniek práveže ešte môže negatívne pôsobiť na používateľa svojou zložitosťou a náročnosťou na pochopenie. Ochota naučiť sa a vyznať sa je dnes oveľa menšia ako kedysi. Ľudia majú radi jednoduché veci. Čo nie je jednoduché, tomu sa vyhýbajú.
Reakcia na: Technopol #234039:
A autobusy a šoférov máme na to uskladnených niekde v štátnych hmotných rezervách? Či? 😂
Alebo mám tomu rozumieť, že dnešné nosné neexpresné linky, ktoré nechodia odvšadiaľvšade a majú hustý interval budú zrazu chodiť o polovicu menej?
Sorry, ale radšej jedna linka so 4 minútovým intervalom a prestupy ako 5 liniek s 10 minútovým.
Reakcia na: mangas #234027:
Spoje samozrejme chodia z konečnej na konečnú, nikde sa na trati nestrácajú ani nezhmotňujú. To, že nepremávajú práve z tvojej konečnej na tvoju konečnú, je osud.
Reakcia na: Valec #234032:
A hlavne netreba zabudnúť, že isto by tie linky odvšadiaľvšade mali úžasne atraktívny interval, raz za 20 minút a viac.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.